افزایش قیمت گاز طبیعی به تورم دامن می زند و به کانادایی های کم درآمد بیشترین آسیب را می زند

Submitted on چ., 10/13/2021 - 18:36

پس از نزدیک به دو سال کمبود عرضه و افزایش هزینه ها به دلیل همه گیری کووید -19 ، کانادایی ها نیز باید در زمستان امسال با افزایش قیمت یک چیز مواجه شوند و آن گاز طبیعی است. در حال حاضر ، برخی از توزیع کنندگان گاز طبیعی در کانادا قیمت خود را افزایش داده اند.
FortisBC Energy ، بزرگترین توزیع کننده گاز طبیعی در بریتیش کلمبیا ، در ماه سپتامبر هشدار داد که از ماه اکتبر نرخ ها را افزایش می دهد و انتظار می رود که اکثر مشتریان ماهیانه حدود 8 دلار بیشتر پرداخت کنند.
شرکت گاز انبریج انتاریو Enbridge Gas می گوید قبوض سالانه خانوارهای مسکونی بسته به محل زندگی آنها حدود 7 تا 44 دلار افزایش می یابد.
Manitoba Hydro اعلام کرد که صورت حساب سالانه یک خانوار تقریباً 8.7 درصد افزایش می یابد و برخی از مشتریان ممکن است تا 19درصد شامل این افزایش شوند.

با این حال ، سهیاب شهید Sohaib Shahid ، مدیر بخش نوآوری اقتصادی شورای کنفرانس کانادا ، گفت که تأثیر گاز طبیعی گرانقیمت بسیار فراتر از افزایش قیمت صورتحساب ها برای نیازهای روزانه است و بیشترین آسیب را به کانادایی های کم درآمد می زند.

شهید همچنین گفت افزایش قیمت گرمایش بالا قیمت مسکن را بالا می برد و قیمت انرژی یک سوم درآمد سالانه ی کانادایی هایی است که ۲۰ درصد پایین جامعه و کم درآمد می باشند. در قیاس با بیست درصد جمعیت پولدار کانادایی یک پنجم درآمد سالانه ی این قشر از جامعه صرف گرمایش می شود.

از سوی دیگر ، افزایش هزینه های گاز طبیعی و دیگر کالاها نیز باعث افزایش قیمت محصولات مختلف دیگر در کنار هم می شود.
شهید هشدار داد که قیمت بالای انرژی قیمت تولید را بالا می برد، هزینه ی حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی گران می شود و بودچه ی خانواده های کم درآمد سوی دیگر این معضل است

برای تولیدکنندگان متکی به گاز طبیعی ، افزایش قیمت انرژی هزینه های زنجیره ی تولید را افزایش می دهد.

شهید گفت: در حال حاضر شرکت های تولیدی نمی توانند افزایش هزینه های ورودی را به تنهایی تقبل کنند ، بنابراین هرگونه افزایش هزینه به احتمال زیاد به مصرف کنندگان منتقل می شود.

علت افزایش قیمت گاز طبیعی چیست؟
دلیل افزایش قیمت گاز طبیعی آشنا به نظر می رسد: عرضه نمی تواند با تقاضا مطابقت داشته باشد.
با کاهش مجدد محدودیت های COVID-19 ، فعالیت های اقتصادی در سراسر جهان تسریع شده و تقاضا برای گاز طبیعی نیز به سرعت افزایش یافته است. در عین حال ، عدم قطعیت همه گیری جهانی باعث شده است تولیدکنندگان تمایلی به سرمایه گذاری کلان در پروژه های جدید حفاری نداشته باشند و سطح ذخیره گاز طبیعی کانادا در پایین ترین حد خود در پنج سال اخیر قرار دارد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز،‌ این عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است که انواع کالاها و محصولات مصرفی را تحت تأثیر قرار داده است. از محصولات کشاورزی گرفته تا مبلمان بالکن ها و تا ماشین های دست دوم ، که همه آنها در حال افزایش قیمت هستند. در کانادا ، نرخ تورم در آگوست به 4.1 درصد رسید که یک رکورد برای 18 سال اخیر است.

در اروپا و آسیا قیمت گاز امسال بیش از سه برابر افزایش یافته و باعث شده تولیدکنندگان از اسپانیا تا انگلیس فعالیت خود را محدود کرده واین بحران دامن چین را بگیرد.
وضعیت در کانادا و ایالات متحده چندان بد نیست ، آنها گاز طبیعی خود را دارند ، اما قیمت آن بالاتر از سطح بیش از شش سال است.

چگونه می توان مبلغ قبض های گرمایش را کاهش داد؟
روبینا احمدحق Rubina Ahmed-Haq. ، کارشناس امور مالی شخصی می گوید اولین کاری که می توان انجام داد این است که دمای ترموستات را برای کنترل صورتحساب گاز کاهش دهیم.

او گفت تا زمانی که درجه حرارت یک درجه کاهش یابد ، هزینه گرمایش شما می تواند 2 درصد کاهش یابد. احمد حق محاسبه کرد که در خانه ی خودش، او 2600 دلار برای قبوض گرمایش در سال 2020 هزینه کرده است. این به معنی کاهش 2 درصدی هزینه ها و صرفه جویی 52 دلار در سال است.

احمد حق گفت که رسیدگی به نقاط تهویه در خانه هزینه های گرمایش را نیز کاهش می دهد. او اضافه کرد که اگرچه ممکن است برای ارتقاء پنجره ها در این فصل دیر باشد ، بستن پرده ها و پرده ها همچنین می تواند گرمای بیشتری را در زمانی که در خانه نیستید، حفظ کند.
در نهایت ، مطمئن شوید که بیش از حد از وسایل گرماسوز استفاده نمی کنید و در استفاده زیاده روی نمی کنید.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز