افزایش بی‌سابقه ترک شغل در آمریکا

Submitted on پ., 10/14/2021 - 01:20

به گزارش همشهری آنلاین، کارگران آمریکایی به شکلی بی‌سابقه در حال ترک شغل خود هستند؛ در تابستان امسال رکورد ۱۱.۱ میلیون شغل بدون متقاضی در این کشور ثبت شد اما ماه گذشته اندکی کاهش یافت. نرخ بالای ترک شغل در وحله اول نشان می‌دهد که کارگران آمریکایی نسبت به آینده شغلی خود اطمینان دارند اما بررسی عمیق‌تر داده‌ها ترس از ابتلا به کرونای دلتا را پررنگ‌تر می‌کند.

این آمار در بین مشاغل کوچک و کم دستمزد به ۳۸ درصد، یعنی ۲ نفر از هر ۵ نفر رسیده و حدود ۸۹۲هزار کارگر در بخش‌های اقامتی و خدمات غذایی شغل خود را ترک کرده‌اند.

تعداد رو به افزایش ترک شغل و خالی ماندن فرصت‌های شغلی به موضوعی نگران کننده با تاثیرات بلند مدت در اقتصاد آمریکا تبدیل شده است.

۴.۳ میلیون نفر، تقریباً ۳ درصد از نیروی کار آمریکا، تنها در ماه گذشته شغل خود را ترک کردند. فرصت‌های زیاد شغلی و حقوق بهتر برخی مشاغل تا حدی کارگرانی که تمایلی به تحمل ساعات کار دشوار و غرامت کم ندارند را نسبت به ترک شغل خود ترغیب می‌کند.

بسیاری از مشاغل اکنون با چالش روبرو شده‌اند زیرا برای حفظ کارکنان و یافتن داوطلب‌های واجد شرایط به تقلا افتاده‌اند؛ برخی از مشاغل با افزایش حقوق و قبول غرامت موفق شده‌اند که این نشان دهنده موقعیت‌های چانه زنی نسبتا قوی نسبت به گذشته است.

ترس از بیماری، فقدان گزینه‌های مراقبت از کودک و حساب‌های پس اندازی که با دلارهای محرک دولت ایالات متحده پر شده است همه به عنوان عوامل احتمالی این چالش در نظر گرفته شده‌اند.

حدود ۲۰ درصد از کارگران می ‌گویند که اکنون به دلیل همه‌گیری به دنبال گزینه‌های کار از راه دور و موقعیت‌هایی با انعطاف‌پذیری بیشتر هستند.

کارفرمایان در بسیاری از صنایع، از جمله هتل‌ها، رستوران‌ها و ساختمان ‌ها، از دشواری استخدام کارگران پس از همه گیری و عدم تمایل بیشتر افراد به مشاغل با دستمزد پایین شکایت دارند.

مقامات جمهوری خواه در بسیاری از ایالت‌ها سعی کرده‌اند با محدود کردن مزایای بیکاری فدرال  این موضوع را مدیریت کنند و به نظر می‌رسد که این کاهش‌ها در حل این مشکل کمک خواهد کرد.

منابع واشنگتن پست و الجزیره.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز