با دولت “صبایا” یا “سبایا” چه کنیم؟

Submitted on ش., 09/04/2021 - 13:24

چکیده :کابینه ای که به احتمال زیاد از سوی رهبر حکومت، بهترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی نامیده خواهد شد، همانطور که ابتذال پارلمانی یازدهم بهترین و انقلابی ترین مجلس توصیف شد. دولتی که حتی مبتذل تر از دو دولت نهم و دهم و اولین دولت عصر حکومت-خلافت است، عصری که با مهندسی مطلق صندوق رأی توسط مثلث (رهبر، سپاه، شورای نگهبان) رسما آغاز شد، خیلی ساده تر و شفاف تر از کودتای خرداد...

کلمه – عبدالله ناصری

“ما فقط موقعی برهنه می شویم که گمان کنیم دیده نمی شویم، اما شخص کنجکاو سعی خواهد کرد از مکتوم ترین کنج خلوت سر درآورد. …من باید اعمال را بیشتر از گفتار مورد بررسی قرار دهم” ادوارد گیبون بالاخره صورت کلی کابینه دولت سیزدهم در این هفته تعیین می شود.

کابینه ای که به احتمال زیاد از سوی رهبر حکومت، بهترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی نامیده خواهد شد، همانطور که ابتذال پارلمانی یازدهم بهترین و انقلابی ترین مجلس توصیف شد. دولتی که حتی مبتذل تر از دو دولت نهم و دهم و اولین دولت عصر حکومت-خلافت است، عصری که با مهندسی مطلق صندوق رأی توسط مثلث (رهبر، سپاه، شورای نگهبان) رسما آغاز شد، خیلی ساده تر و شفاف تر از کودتای خرداد ۸۸.

اگر دو دولت احمدی نژاد که خود شش سال رییس دفتر و دو سال دیگرعصیانگر، دولت کاملا ناکارآمد و فاسد بود و سخن های کودکانه رییس به همراه اعتماد به نفس کاذب و قلدری اش، تلقی مستقل بودنش را تا حدودی نمایش می داد، اما تصمیم گیری و مصوبات کودکانه اش، شهرتش به دولت اطفال یا دولت “صبایا” را قابل درک و فهم می کرد. اما دولتی که رییس آن کاملا فاقد مشروعیت
و مقبولیت عمومی و نیز اعتماد به نفس است در همان معرفی اولیه کابینه به مجلس علاوه بر کودکانه بودن بخش اصلی دولت، نشان داد دولتمردان سیزدهم مانند مومی در دست دیگران هستند، مانند اسیرانی بی اراده (سبایا)در زنجیر صاحب یا صاحبان خود.

دو نمونه از این کاروان کودک اسیر را که نشان جهالت و بلاهت آن دو است توجه کنیم: وزیر پیشنهادی ارشاد، ۷۷ فیلم سینمایی را در سال ۱۳۹۷ تحلیل کرده که ۶۱ فیلم مروج بی حیایی زن، ۵۹ فیلم مروج سبک زندگی غیر اسلامی و ایرانی و ۵۰ فیلم سیاه نمای ج ا ا بوده و وزیر پیشنهادی بهداشت هم معتقد است طب سنتی موجب سلامت معنوی پزشک و جامعه و نهایتا فرصتی برای توبه قبل از مرگ است و لذا ارتقای استاد نباید در علم خلاصه شود و معنویاتی چون تعهد و وفاداری به حکومت و صاحبش هم باید امتیاز آور باشد.

اوج جهالت و بلاهت همراه با خوشامد مخدوم! خود . در باره این دولت اسیر به چند نکته باید توجه کرد:

۱- در کابینه سیزدهم چند پرونده دار قضائی و حتی سارق وجود دارد. این نشان می دهد ادعای رئیسی مبنی بر مبارزه با “فساد” دروغ محض است.

۲- در نقد دولت جدید نباید به سمت رییس جمهور رفت و او را نقد کرد. نقدها باید عامل اصلی تکوین دولت نامشروع را نشانه بگیرد و همه مطالبات اجتماعی را متوجه او سازد، زیرا او مدیر اصلی دولت سیزدهم ایران است. به عبارت دیگر گفت و گو با رییس جمهور انتصابی و نامشروع (از نظر قانون) عقلانی نیست.

۳- اگر تاکنون کسی در باره گزاره “رهبر همه کاره است” تردید داشت بحران مدیریت کرونا این شک را زایل کرد، لذا در عصر “گام دوم” باید باور کنیم هر رخداد خوب و بد حکومتی از “ناحیه ولی فقیه” است. بنابر این سخن انتقادی با آقای رئیسی بی راهه است.

۴- هرگز و هرگز نباید اجازه دهیم عامل و عاملان اصلی نمایش “نصب” در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، روزی خود اپوزیسیون دولت شوند.

منبع
kaleme
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز