18 هزار پرونده در صف انتظار متقاضیان مهاجرت به کبک باطل می شوند

Submitted on ش., 02/09/2019 - 19:43

18 هزار پرونده در صف انتظار متقاضیان مهاجرت به کبک باطل می شوند
دولت کبک در تلاش است تا برنامه مهاجرتی کارگران که پیش تر در تاریخ 2 اوت 2018 تایید گشته بود، لغو نماید، که شامل لغو تمامی درخواست های ارسالی بوده که هنوز مورد تایید قرار نگرفته اند، در این میان برخی حتی سال ها در لیست انتظار بوده، و اینک تنها قادر خواهند بود مبالغی که صرف تشکیل پرونده و ثبت نام پرداخت کرده اند را دریافت نمایند.

برنامه جدید دولت بر این قرار است که درخواست های پیشین حذف گشته و در عوض تنها افراد آشنا به زبان فرانسوی و ارزش ها و قوانین کبک، و مطلوب برای نیازهای دولت پذیرش گردند، که نهایتا موجب پیشرفت بازار کار کبک خواهد گشت. متقاضیان می بایست از طریق وزارت مهاجرت کبک (MIDI) اقدام نموده و در فرم مربوطه تمامی جزئیات مربوط به تحصیلات، آموزش ها، سوابق کاری و توانایی های زبانی خود را درج نمایند.

بنا بر پیش بینی های دولت این برنامه روند تاییدیه مهاجرت را از 36 ماه به 6 ماه کاهش خواهد داد، که پیش تر به عنوان معضلی در بازار کار به شمار می رفت.

شایان ذکر است که در این برنامه جدید، متقاضیان واجد شرایط می توانند با استفاده از لایحه 9 وزارت مهاجرت از شرایط احتمالی اقامت دائم نیز بهره مند گردند، که بر اساس این لایحه، متقاضیان از لحاظ بهداشت عمومی، نیازهای کارگری منطقه و بخش، زبان شناختی، وضعیت اجتماعی و اقتصادی ملی و غیره مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه مورد تایید قرار گیرند، اقامت دائم به آنان واگذار خواهد گشت.

تورنتو به عنوان چهارمین بازار بزرگ تکنولوژی در آمریکای شمالی شناخته شد
تورنتو شهری دارای بخش هایی با تکنولوژی پیشرفته است و از لحاظ دارا بودن افرادی بااستعداد در زمینه فناوری در جایگاه بالایی قرار دارد. این شهر در بین نوآوران اقتصادی جایگاه چهارمین شهر در قاره آمریکا را به خود اختصاص داده است.

بر اساس گزارش جدیدی از BMO Capital Markets، تورنتو دارای برجسته ترین ویژگی ها در بخش فناوری است. به طوری که بخش تکنولوژی و فناوری تورنتو، مانند مرکز اصلی فناوری آمریکای شمالی از جمله منطقه خلیج سانفرانسیسکو، سیاتل و واشینگتن دی سی در حال افزایش و گسترش است.

بر اساس این گزارش، که نگاهی کلی به اقتصاد کانادا می اندازد، بخش تکنولوژیکی رو به رشد تورنتو به تقویت اقتصاد استان کمک می کند.

در حال حاضر تورنتو میزبان 214 هزار نیروی کار در بخش فنی است و به عنوان بزرگترین بازار فناوری در آمریکای شمالی محسوب می شود.

با وجود اینکه تورنتو به خاطر سابقه طولانی در زمینه فرهنگ، آموزش و تنوع شناخته شده است، مهمترین مولفه موفقیت در تورنتو، استعداد های فناوری خودش است که از لحاظ مهارت و استعداد در زمینه فناوری تورنتو همچنان پیشرو است.

اما این بخش تحصیل کرده در تورنتو است که نیروی محرکه بخش فناوری شهر است، و به گفته BMO در حال رشد است.

طبق گزارش رشد در صنعت فناوری به اقتصاد تورنتو کمک می کند تا در سال 2019 به میزان 2 درصد رشد کند.

البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که با تقویت اقتصاد استان بهبود میابد، از جمله بازارهای صادراتی، هزینه های زیربنایی و بازار مسکن راکد.

تورنتو به عنوان پایتخت اقتصادی کانادا و یکی از مراکز اقتصادی بزرگ دنیا به شمار میرود و از این لحاظ خوش درخشیده است.

ونکوور حکم منع پرداخت بیش از 10,000 دلار پول نقد در هنگام خرید را صادر کرد
به دنبال تصویب یک جنبش نظارتی بهتر در هفته جاری و همچنین پیگیری پرداخت‌ های انجام شده متعدد در روز پنجشنبه ممنوعیت پرداخت‌های نقدی بیش از 10,000 دلار در ونکوور رسما اعلام شد.

پاسخ این جنبش که به طور مستقیم از سوی شورای شهر منتشر شده است در جلسه شورای شهر که در تاریخ 29 ژانویه برگزار شد در دستور کار قرار گرفت.

بنا به گزارشات منتشر شده در رسانه های خبری سیاست های مالی این شهر دستخوش تغییر است. به طوری که گزارش تراکنش نقدی مبالغ بیش از 10,000 دلار ضرورت نداشت اما اکنون اعمال چنین محدودیتی برای وجوه بالاتر به (Financial Transactions and Reports Analysis Centre of Canada (FINTRAC به منظور تشخیص و پیگیری پول‌ شویی کمک می‌کند.

Melisssa De Genova یکی از اعضای شورای شهر ونکوور این جنبش را با عنوان "شناسایی و پیشگیری از پول ‌شویی و کسب و کارهای مرتبط با جرایم سازمان یافته شهر ونکوور “معرفی کرد و از تمامی شهروندان درخواست کرد با دولت در سطح استانی و (در صورت لزوم با) مراکز قانونی همکاری داشته باشند تا با مساعدت مردم و دولت از پول‌شویی ‌هایی که ممکن است به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با کسب و کارهای قانونی و یا غیر مجاز شهر ونکوور در ارتباط باشند پیشگیری شود.

با اجرا شدن این طرح امکان دسترسی به گزارشات مالی دقیق شامل اظهارات مالی حسابرسی مربوط به کسب و کارها، افراد و شرکت‌ ها در زمان پرداخت مالیات ‌های خاص، مجوزهای تجاری یا سایر هزینه‌های شهری محقق می‌شود.

همچنین به یک سیستم نیاز است که به شهرداری امکان دهد تا با هدف پیشگیری و جلوگیری از مسئله پول ‌شویی اطلاعات مربوطه را در اختیار مقامات ذیربط قرار دهد.

این طرح پس از گزارش Perter German به درخواست دفتر دادستان کل (Attorney General Office) به تصویب رسید. تخمین زده می‌شود که تا کنون در بریتیش کلمبیا بیش از 100 میلیون دلار پول‌شویی انجام شده است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز