یک گام موثر تا مصرف قانونی ماریجوانا در سراسر کشور

Submitted on پ., 06/14/2018 - 19:43

مدت هاست که آزاد شدن ماریجوانا در سراسر کانادا مطرح است. شرکت های بزرگ سرمایه گذاری های کلانی را در این زمینه آغاز کرده اند. از شرکتهای تولید کننده شکلات تا تهیه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی و افرادیکه تولید و پرورش ماریجوانا را آغاز کرده اند.
یکی از تولیدکنندگان شکلات در مونترال می گوید: ما مدت هاست که شرکت جدیدی را افتتاح کرده ایم و به فکر محصولات مختلف از ماریجوانا هستیم. ما در آینده شکلات هایی برای جلوگیری از اضطراب، شکلات های ویژه قبل از امتحانات و شکلات هایی که جنبه های درمانی دارند و یا پاستیل های قبل از مهمانی خواهیم داشت.
در همین حال شرکتهای مختلفی از جمله تولید کنندگان کرم های پوستی از مدت ها قبل آمادگی کامل خود را برای تغییرات محصولات خود با استفاده از ماریجوانا آغاز کرده اند.
قانون جنجالی که حالا به نظر میرسد دیگر فرصتی برای عقب نشینی توسط دولت لیبرال باقی نمانده و بازار سرمایه کار خود را از مدت ها قبل آغاز کرده است.
در هفته گذشته مجلس سنای کانادا به طرحی رای مثبت داد که براساس آن مصرف ماریجوا نا در این کشور قانونی می شود.

برخی از مفاد طرح مصوب مجلس سنا همچنان باید به تصویب مجلس عوام این کشور برسد. مجلس سنا با ۵۶ رای موافق در برابر ۳۰ رای مخالف به مصرف قانونی ماریجوانا رای داد.
هر چند هنوز تاریخ آغاز فروش قانونی ماریجوانا در کشور مشخص نشده است اما به نظر می رسد با رای مجلس سنای این کشور یکی از مهمترین موانع پیش روی تصویب قانون مصرف قانونی ماریجوانا برداشته شده باشد.
شماری از اعضای محافظه کار مجلس سنا با تصویب طرح مصرف قانونی ماریجوا نا مخالف بودند.
وزیر بهداشت دولت اعلام کرده بود که فروش قانونی ماریجوانا تنها چند ماه پس از تصویب قطعی قانونی فروش آزاد آن آغاز می شود.
نخست وزیر جاستین ترودو در جریان کارزار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ وعده داده بود که به مصرف ماریجوانا در این کشور جنبه قانونی خواهد بخشید.
گفتنی است که در صورت تصویب نهایی طرح مصرف قانونی ماریجوا نا اولین کشور عضو گروه هفت کشور صنعتی خواهد بود که چنین قانونی را به اجرا می گذارد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز