یک سوم کانادایی ها قربانی کلاهبرداری رزرو آنلاین سفرها می شوند

Submitted on Mon, 07/29/2019 - 12:53

شرکت نرم افزار امنیتی McAfee از انجام تحقیقات اخیر خود در زمینه کلاهبرداری اینترنتی کانادا خبر داد. با توجه به شواهد معلوم رزرو آنلاین سفر گزینه مناسبی نمی باشد.

نتایج این بررسی در میان 1,000 شهروند کانادایی نشان داد که یک نفر از هشت پاسخ دهنده یا به عبارتی 13 درصد از جمعیت پاسخ دهنده قربانی کلاهبرداری در رزرو آنلاین سفرها شده اند.

مجرمان اینترنتی به طور قابل توجهی از رزرو سفر آنلاین مشتریان به ویژه در موارد سفر به مقاصد محبوب همچون آمریکای جنوبی و مرکزی و ایالات متحده که در تابستان به اوج خود می رسد سوء استفاده می کنند.

Robert Capps معاون شرکت Mastercard’s NuData Security اعلام کرد: کلاهبرداران به دنبال پول هستند و بیشتر در مواقع سودآوری سفرها، بازارها را مورد هدف قرار می دهند.

هکرها اغلب تابستان در بازارهای کانادایی ذیل کمین کرده اند و از طریق سایت های مخرب به کاربران حمله می کنند:
پالم اسپرینگز، کالیفرنیا
Male، مالدیو
بلیز سیتی، بلیز
شیکاگو، ایلینوی

بررسی McAfee در مورد کلاهبرداری سفرهای اینترنتی نشان داد که Canmore، بریتیش کلمبیا، به عنوان یکی از پنج مقصد تابستانی مورد هدف هکرها قرار گرفته بود بود.

Capp بر این باور است این دست از کلاهبرداری ها در تابستان به اوج خود می رسند. سازمان آمار کانادا (Statistics Canada) نیز از افزایش دو برابری این گونه جرایم در بازه زمانی سال 2014 تا 2018 به ترتیب از تعداد 7,332 مورد به 16,422 مورد خبر داد.

33 درصد از قربانیان این امر شهروندانی هستند که آپشن های برتر را انتخاب می کنند.

پیشنهاد قیمت های بالای سفرها یکی از گزینه های دروغین بود که 30 درصد کاربران آن را انتخاب می کردند که از این طریق 1,000 تا 3,000 دلار پول خود را از دست می دادند. همچنین 14 درصد از قربانیان در طی انجام پروسه رزرو کردن، هویت مندرج در گذرنامه خود را برای مجرمان اینترنتی به اشتراک می گذاشتند.

بر اساس این نتایج، قریب به یک سوم شهروندان کانادایی خود به دام این مجرمان گرفتار می شوند چرا که پیش تر از امنیت وب سایت منتخب خود اطلاعاتی ندارند.

78 درصد از شرکت کنندگان این نظر سنجی به گزینه اشتراک هویت خود در این وب سایت ها پاسخ دادند تنها 25 درصد آنها به گزینه عدم اشتراک اطلاعات فردی پاسخ دادند.

مجرمان از طریق سایت های مخرب، بدافزارها و یا ربودن اطلاعات فردی و رمزهای عبور برای شهروندان دردسرهای عظیمی ایجاد می کنند. شهروندان کانادایی باید در حفظ اطلاعات فردی خود کوشا باشند.

McAfee اعلام کرد کاربران باید هنگام جستجوی گزینه های سفر صرفا وارد وب سایت های معتبر شوند. اکثر مرورگرهای وب دارای یک آیکون قفل پنهان در سمت چپ URL وب سایت خود هستند که نشان می دهد این وب سایت ایمن است.

کاربران باید برای حفظ امنیت از اینترنت های شخصی، سیستم عامل های معتبر و درگاه های پرداخت مُجاز استفاده کنند.

به پیشنهاد Capps کاربران رزرو پرواز یا اقامت خود را مستقیما از هتل، وب سایت هواپیمایی یا با استفاده از سایت های معتبر مانند Expedia ،HomeAway یا Kayak انجام دهند.

همچنین توصیه می شود شهروندان پیش از رزرو، اطلاعات مربوط به سرویس دهی هتل را کامل مطالعه کنند تا از این بابت نیز اطمینان خاطر حاصل شود.

چنانچه دوست و یا اقوامی دارید که به تازگی به مکان های خاصی سفر کرده اند و پیشنهاداتی دارند از آنها بپرسید که چه چیزهایی را باید ملاک قرار دهید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز