گزارش توانایی خرید مسکن در کانادا: تنها 12 درصد خانوارهای ونکوور توان خرید مسکن دارند

Submitted on س., 07/02/2019 - 19:46

آیا بازار مسکن کانادا به شهروندان خود تسهیلات مسکن خوبی ارائه می دهد؟

گزارشات اخیر مسکن کانادا از سوی رویال بانک کانادا (Royal Bank of Canada) حاکی از این است تنها 12 درصد از خانوار ونکوور توانایی خرید مسکنی با قیمت متوسط را دارند در حالی که این قدرت خرید در تورنتو به 20 درصد می رسد.

به گفته Robert Hogue و Craig Wright دو اقتصاددان، این تنش بدون در نظر گرفتن وام مسکن می باشد.

قیمت های نجومی مسکن در ونکوور و تورنتو بر سر زبان ها پیچیده است. تحقیقات RBC نشان می دهد که چگونه قیمت مسکن فراتر از حد توانایی مردم در شهرهای مختلف رفته است.

توانایی خرید مسکن مناسب با توجه به بودجه مالی شهروندان مونترال به نسبت تورنتو به 36 درصد می رسد. پس از آن، تنها نیمی از خانوار کلگری، ادمونتون و اتاوا از پس خرید مسکن بر می آیند.


RBC ECONOMICS

در حال حاضر 51.4 درصد از درآمد خانوارها به طور متوسط هزینه های تهیه یک خانه قیمت مناسب را پوشش میدهد که نسبت به آمار 53.9 درصدی شش ماه گذشته کاهش یافته است.

کاهش قیمت ها در غرب و بخش هایی از آتلانتیک کانادا، و همچنین افزایش درآمد خانوارها موجب افزایش شمار صاحبخانه ها در بسیاری از بازارهای مسکن شد.

توانایی خرید مسکن در ونکوور پیشرفت چشمگیری داشته است و 82 درصد درآمد برای خرید یک خانه کافی است که نسبت به شش ماه گذشته (86.9 درصد درآمد) کاهش یافته است. این نسبت در تورنتو نیز در مدت مشابه از 75.3 درصد به 66 درصد رسید.

به گفته اقتصاددانان سطوح توانایی خرید مسکن هنوز نگران کننده هستند.

به تشخیص Canada Mortgage و Housing Corp طبق استاندارد 33 درصدی درآمدها انتظار می رود کاهش قیمت مسکن ونکوور بزرگ، 5 سال بیشتر زمانبر باشد که این روند در تورنتو می تواند 4 سال زمان نیاز داشته باشد.

اقتصاددانان RBC انتظار دارند به زودی هزینه و شرایط خانه دار شدن در کوتاه مدت فراهم شود.

نرخ بهره با توجه به تجارت جهانی دیگر افزایش نمی یابد. به رغم شرایط حاکم در بازار مسکن، انتظار می رود قیمت های مسکن در ماه های آتی در بسیاری از بازارهای غرب کانادا سیر نزولی داشته باشد.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز