کلاهبرداری 6 میلیون دلاری از 100 شهروند کانادایی

Submitted on پ., 05/03/2018 - 10:56

به گفته پلیس فدرال کانادا RCMP یک مرد اهل تورنتو متهم به کلاهبرداری بیش از 6 میلیون دلار از 100 کانادایی شده است.

این کلاهبرداری بزرگ در بخش نقل و انتقالات املاک و معامله بر سر تجارتي جعلی صورت می گرفته است.

طبق گزارشات، این کلاهبرداری پس از شکایت یکی از شهروندان لندن انتاريو که مورد سوء استفاده قرار گرفته بود دیده شد و از ماه آوریل سال 2017 بررسی آن آغاز شد.

در واقع مرد متهم با استفاده از اسامی مستعار و جعل اسناد فروش، افرادی را که قصد سرمایه گذاری در معاملات و تجارت املاک داشته اند متوجه خود کرده و مورد سوء استفاده قرار داده است.

پلیسRCMP در واقع 100 مورد مال باخته را شناسایی کرده که هر کدام هزاران دلار در نقل و انتقالات کوتاه مدت و معامله بر سر تجارت هایی جعلی باخته اند.

طبق گزارش پليس پس از اینکه افراد در مرحله اول این کلاهبرداری پول خود را از دست ميدادند مجددا گروه دیگر کلاهبرداران وارد عمل شده و خود را به عنوان متخصصان پیگیری و بازگشت پول آنها معرفی میکردند و قربانیان متضرر پول بیشتری ميشدند.

این کلاهبردار 72 ساله برای جرم هایی که انجام داده و وجود اسناد و مدارک متهم شده و روز 18 ژوئن اولین جلسه دادگاه او در لندن انتاریو خواهد بود.

پس توجه داشته باشید در صورت مشکوک بودن به سرمایه گذاری که در کانادا انجام میدهید با Anti Fraud Centre با شماره 18884958501 تماس بگیرید یا می توانید به سایت Www.antifraudcentreantifraude.ca/index-eng.htm مراجعه نمایید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز