کشف حشره ای فوق نادر در انتاریو که منجر به بروز آلرژی به گوشت در افراد می گردد

Submitted on Mon, 07/01/2019 - 17:27

تنها چیزی که تابستان گرم کانادا را غیر قابل تحمل می کند، حشرات و مخلوقات خزنده ای است که به محض پوشیدن شلوارک و تی شرت، از ناکجاآباد ظاهر می شوند. درحال حاضر این مسئله به یک مشکل دامپزشکی در جنوب انتاریو تبدیل شده که پس از کشف یک عنکبوت فوق نادر طی هفته گذشته موجب بروز نگرانی در ساکنین انتاریو گشته است. این عنکبوت که بومی این کشور نبوده، به تازگی کشف شده و عجیب ترین اثر را بر روی انسان ها دارد، ایجاد آلرژی به گوشت قرمز.

کلینیک حیوانات Oakridge در انتاریو، از کانادایی ها خواسته است تا شدیدا مراقب این عنکبوت نادر تازه کشف شده، باشند. دکتر دامپزشک، Gillian Egli، در این باره می گوید: "این یک عنکبوت بسیار ترسناک بوده و حامل بیماری هایی است که می تواند به سگ ها و مهم تر از آن به انسان ها، منتقل کند."

این کلینیک دامپزشکی اظهار داشته پس از کشف آن توسط یک زن بر روی بدن گربه خود، با این حشره آشنا شده اند. این عنکبوت، به نام " تک ستاره "، بومی کانادا نبوده اما دامپزشکان بر این باورند که هم اکنون در این منطقه زندگی می کند. به گفته این کلینیک، از آنجایی که گربه مذکور سابقه سفر نداشته، یعنی این عنکبوت می بایست در کانادا بر بدن وی نفوذ کرده باشد.

کلینیک حیوانات Oakridge طی پستی در صفحه فیس بوک خود، در رابطه با این عنکبوت هشدار داده است.

طبق گزارشات موجود، عنکبوت های تک ستاره بومی مناطق جنوب شرقی ایالات متحده و مکزیک بوده، اما به تازگی به وفور در کانادا مشاهده شده، که به باور عامه از طریق پرندگان مهاجر وارد کشور شده اند. گرچه دانشمندان قادر به توضیح دلیل آن نبوده اما نیش عنکبوت های تک ستاره موجب بروز حساسیت به آلفاگال، کربوهیدرات موجود در گوشت قرمز، می گردد.

بنا بر گزارش های موجود، واکنش های افراد به گوشت پس از نیش این عنکبوت، بین کهیر، استفراغ، و اسهال، تا واکنش های شدید تر، نظیر آنافیلاکسی، متغیر است. این بیماران قادر به خوردن هیچ نوع گوشت قرمز، شامل گوشت گاو، گوشت گوسفند و گوشت خوک نبوده، و هیچ درمان شناخته شده ای نیز برای رفع این آلرژی وجود ندارد.

شایان ذکر است که این عنکبوت ها فوق العاده زیرک بوده و دقیقا می دانند در کدام قسمت بدن پنهان شوند تا از انظار دور بمانند، نظیر زیر بغل، پوست سر، پشت گوش و پشت زانوها.

توصیه می شود به هیچ وجه پوشیدن شلوار های بلند و اسپری های حشره کش و دافع حشرات را فراموش نکنید!

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز