کسی که صورتش را از ته می‌زند علیرغم کارایی به درد نظام اسلامی نمی‌خورد

Submitted on جمعه, 12/21/2018 - 23:20

امام جمعه آستارا: کسی که صورتش را از ته می‌زند علیرغم کارایی به درد نظام اسلامی نمی‌خورد

امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: مسئولان باید خدمتگزاری به مردم را در راس امور خود قرار داده و در تصمیم گیری ها، سلایق جناحی و حزبی را کنار بگذارند.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا

خبرآنلاین نوشت: حجت الاسلام کاظم حافظ نیا در خطبه های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی آستارا افزود: مسئولان باید حل مسائل مهم کشور را تکلیف خود بدانند و نمایندگانی از مجلس شورای اسلامی که آرای مردم را از راه های دیگر به دست آورده اند، دغدغه حل مشکلات مردم را نخواهند داشت.

وی افزود: حفظ و اشاعه ارزش های دینی و قرآنی مهم ترین وظیفه ما و اهمیت به نماز و مظاهر اسلامی برای مسئولان ضروری است و توجه به شاخص های اسلام باید مورد توجه باشد. کسی که صورتش را از ته می زند علیرغم کارایی به درد نظام اسلامی نمی خورد. مسئولی که در نظام اسلامی خدمت می کند، باید ظاهر اسلامی داشته باشد.

خطیب جمعه آستارا شب یلدا را بهانه ای برای صله رحم و نزدیکی دل ها دانست و خانواده ها را به خودداری از هزینه های اضافی به این مناسبت توصیه کرد.

حافظ نیا گفت: برخی واحدهای صنفی در آستانه سال نو میلادی کالاهای نمادین مسیحیت نظیر درخت کریسمس و بابانوئل می فروشند و نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در چارچوب قانون با آنها برخورد کند.

دریادار فدوی:
تحقیقات موشکی سپاه ادامه دارد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تحقیقات و آزمایش‌های موشکی سپاه به بهترین و فعال ترین شکل ممکن ادامه دارد.


علی فدوی

سردار پاسدار «علی فدوی» در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: تحقیقات در زمینه تسلیحات نظامی و موشکی یک موضوع دائمی برای این نیرو است.

وی افزود: این موضوع برای ما همچون نفس کشیدن امری ضروری و ادامه دار محسوب می شود، مگر می توان نفس کشیدن را متوقف کرد؟

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: تحقیقات و آزمایش های تسلیحاتی و موشکی خود را به بهترین و فعال ترین شکل ممکن ادامه می دهیم.

دریادار فدوی خاطرنشان کرد: ما تنها قسمت کمی از دستاوردها و اقدامات دفاعی خود را بازگو می کنیم و بخش بزرگی از دستاوردهای خود را نمایش نمی دهیم؛ طبیعی است که هیچ کشوری تمامی دستاوردهای دفاعی خود را اعلام نمی کند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو به تحریم های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم ها همواره برای ما فرصت هستند زیرا شرایطی ایجاد می کنند که متکی بر توان خود باشیم؛ هرچقدر تحریم ها بیشتر شوند دستاوردهای دفاعی کشور نیز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، مقامات آمریکایی چندی پیش مدعی انجام آزمایش موشکی جدید توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند و به دنبال کشاندن این موضوع به شورای امنیت سازمان ملل به منظور تشدید تحریم ها علیه ایران بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در واکنش به این ادعای آمریکا گفت: برنامه موشکی ایران موضوعی کاملاً دفاعی است نه تهاجمی و ما ناچار هستیم در این منطقه پرآشوب و وضعیتی که بر آن حاکم بوده است و همچنین با توجه به تجاربی که از جنگ تحمیلی و دیگر وقایع در این منطقه حساس به دست آورده‌ایم، برای دفاع از کیان کشور، خودمان را به هر آنچه برای دفاع به آن نیاز داریم مجهز کنیم.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در یک موضوع گیری در رابطه با ادعای آمریکایی ها مبنی بر آزمایش موشک جدید توسط ایران گفت: لزومی نمی بینیم در خصوص توانمندی های موشکی به کسی پاسخگو باشیم. مگر آمریکایی ها هر سوالی که از آنها پرسیده می شود پاسخ می دهند.

سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی تاکید کرد: ما اگر نیاز به آزمایش و توسعه توان موشکی داشته باشیم از کسی اجازه نمی گیریم و این کار را انجام می دهیم.

گزارش نماز جمعه تهران ۳۰ آذر ماه
امامی کاشانی: نگذاریم مشکلات اقتصادی بر کشور غلبه کند | مسابقه گرانفروشی نگذارید

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه با جنگ اقتصادی مواجه هستیم از مردم و مسئولان خواست اجازه ندهند این مشکلات بر کشور غلبه کنند.


امامي كاشاني

به گزارش ایسنا، ‌آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه ۳۰ آذر تهران با اشاره به خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه گفت: اگر جلوی این اراذل و اوباش(کشورهای استکباری) گرفته نشود دنیا را می‌بلعند. امروز شاهدیم که در کشورهایی ایثارگران و جوانان شجاع فداکاری می‌کنند؛ این به دنبال ایثار جوانان ماست. همین شهامت و شجاعت شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم بود که اینها (آمریکا) گفتند ما باید از سوریه بیرون برویم. آنها در واقع از سوریه شکست خوردند و ان‌شاءالله از یمن و فلسطین هم شکست می‌خورند.

وی اضافه کرد: به فضل خدا در همه جا آمریکا و همیارانش و آن گاو شیرده احمقش در کشور سعودی رسوا می شوند و با ذلت و دست خالی از بین خواهند رفت.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به توصیه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر در مورد بکارگیری افرادی که نسبت به مردم رافت و لطف داشته باشند، افزود: دولت، دستگاه قضا و دستگاه قانون گذاری در این زمینه وظیفه دارند.

وی یادآور شد: دیکتاتور خبیث در آمریکا اتاق جنگ تشکیل داده، ما هم با جنگ اقتصادی مواجه هستیم و باید در برابر حمله دشمن دفاع کنیم. مسئولان، نهادها و مردم باید دست به دست هم بدهند و نگذارند مشکلات اقتصادی بر کشور غلبه کند.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر ضرورت توسل به امام زمان، به برخی معضلات اجتماعی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این وضعیتِ طلاق در کشور چیست؟ خانواده متلاشی شده چیست؟ آیا اینها که دنبال طلاق و بر هم زدن زندگی‌اند توجهشان به امام عصر است؟ آیا این وضع آشفتگی در فضای خانواده‌ها با کشور شیعه ایران که ام‌القراست، همخوانی دارد؟

وی همچنین گفت: آیا درست است در ‌خانه‌ای که باید فضای آرامش باشد، فحش و دعوا وجود داشته باشد؟ آیا این نور است یا ظلمت؟ دین است؟ شیعه است؟ توجه به امام عصر است؟

امامی کاشانی همچنین خاطرنشان کرد:‌ در کشوری مثل ایران که این همه شهید داده و کشور در امنیت خاصی و در تراز بالای عزت و اقتدار قرار گرفته، آیا این وضع اقتصادی و احتکار و رشوه و گران‌فروشی درست است؟ این چه فسادی است که جامعه ما را گرفته؟ این چه جدایی از امام زمان است؟

وی با بیان اینکه کشور ایران و جمهوری اسلامی از نظر ایدئولوژی برجسته‌ترین تفکر دینی است و این تفکر بوده که انقلاب اسلامی را بوجود آورده، افزود: البته ما جوان شجاع، فداکار و ایثارگر فراوان داریم، رویش‌ها هم فراوان است ولی باید توجه به امام عصر بیشتر باشد. طلاق کجا و امام زمان کجا؟ گران‌فروشی، عیاشی، فساد، پول اندازی و خلاف کجا؟ «صلاح کار کجا و من خراب کجا/ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا»

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موضوعی بود که از سوی ‌مرحوم شهید مفتح مطرح شد. البته این موضوع بیان مختلف دارد از جمله اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو نهاد همدیگر را کمک کنند. اگر علم دین و طبیعت با هم حرکت کنند هر دو اساس خود را خواهند داشت و دانشگاه هم براساس دین حرکت می‌کند نه فساد و عیاشی و این مربوط به اساس اسلام است.

امامی کاشانی تصریح کرد:‌ دشمنان ما جوانان عیاش می‌خواهند که کشورمان را ببلعند و بروند. در زمان طاغوت می‌گفتند محمدرضا مایه امنیت در خاورمیانه است. مقصود این بود هرکار می‌کنیم سکوتی مرگبار و گورستانی باشد نه صلح. دنیای استکبار چنین چیزی می‌خواهد. آمریکا مثل آل سعود کثیف حرفش همین است. آنها می‌خواهند یمن و عراق و فلسطین و افغانستان و بحرین چنین باشند و دنیایی می‌خواهند که در فساد و عیاشی دست خودشان باشد.

وی ادامه داد: ‌در این شرایط دنیا و اوضاع وخیم برای ظهور امام زمان دعا کنیم، به خودمان رحم کنیم، در تقوا باشیم، پرهیزکار باشیم. عیاشی و طلاق و به هم ریختن خانواده و گرانفروشی خواست دشمن است. برای پول احتکار نکنید، مسابقه گرانفروشی نگذارید. به خدا توجه کنید.

امام جمعه موقت تهران با گرامیداشت پنجم دی ماه، سالروز دستور امام(ره) برای تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، ‌گفت: انصافا در حفاظت هواپیما خوب عمل کردند و ما برای خدمتگزاران این عرصه سلامت و توفیق و اجر دنیا و آخرت را مسالت داریم.

امامی کاشانی در پایان سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح را تبریک گفت و ضمن تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه، امام زاده‌ها را پناه و ملجاء شیعیان دانست.

مقامات آمریکایی: ترامپ در پی خروج نیروهای نظامی از افغانستان است
دولت آمریکا ظاهرا به دنبال کاهش قابل‌توجه تعداد سربازان خود در افغانستان است. رسانه‌های آمریکایی به نقل از مقامات این کشور نوشته‌اند احتمالا هفت هزار سرباز آمریکایی به کشور بازگردانده خواهند شد.

نيروهاي آمريكا در افغانستان

به گزارش دویچه وله، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دولت این کشور در نظر دارد از شمار سربازان آمریکایی در افغانستان بکاهد. نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ آذر (۲۰ دسامبر) با استناد به منابع آگاه خبر دادند که در پی تصمیم دولت احتمالا نیمی از ۱۴ هزار سرباز آمریکایی مستقر در افغانستان به کشورشان باز گردانده خواهند شد.

گفته می‌شود دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا به وزارت دفاع این کشور دستور داده تا روند اجرای انتقال سربازان را آغاز کند. پنتاگون در این زمینه تا کنون سکوت اختیار کرده است.

یک مقام آمریکایی به خبرگزاری فرانسه گفته تصمیم دولت در این زمینه قطعی است و شمار قابل‌توجهی از نیروهای آمریکایی از افغانستان بازگردانده خواهند شد. در مورد زمان‌بندی خروج سربازان هنوز هیچ جزئیات قابل تأییدی در اختیار نیست. یک مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفته احتمالا این عملیات در تابستان به اجرا درخواهد آمد. به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

دونالد ترامپ بارها از حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان انتقاد کرده و خواستار پایان دادن به عملیات سربازان آمریکایی در این کشور شده بود. با این حال اوایل امسال جیمز متیس، وزیر دفاع و دیگر مقامات نظامی موفق شدند تا ترامپ را متقاعد کنند که حضور سربازان آمریکایی در افغانستان برای اعمال فشار به طالبان و مبارزه با داعش ضرورت دارد.

ترامپ دو روز پیش با اعلام پیروزی بر داعش در سوریه اعلام کرد آمریکا نیروهای نظامی خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

این تصمیم با انتقادهای فراوان داخلی و خارجی روبرو شد. یک روز پس از اعلام این تصمیم جیمز متیس نیز با انتشار متن استعفانامه خود از سمتش کناره‌گیری کرد.

منابع آگاه گفته‌اند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و افغانستان عامل اصلی دلیل استعفای متیس بوده است. ژنرال متیس هر چند در استعفانامه خود به این تصمیمات اشاره‌ای نکرده، اما با این حال تأکید کرده به این دلیل استعفا می‌دهد تا رییس‌جمهور بتواند وزیر دفاع دیگری را که نظرات همسوتری با او دارد، به خدمت بگیرد.

نیروهای نظامی آمریکا از زمان حمله این کشور علیه طالبان در سال ۲۰۰۱ در افغانستان مستقر هستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه در این مدت تا کنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ سرباز آمریکایی جان خود را از دست داده و این جنگ بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار هزینه برای آمریکا به همراه داشته است.

آمریکا و ناتو در سال ۲۰۱۴ رسما به مأموریت خود در افغانستان پایان دادند اما با این حال نیروهای آمریکایی و سربازان ناتو برای حمایت از نیروهای محلی و ارائه مشاوره نظامی همچنان در این کشور باقی ماندند.

در حال حاضر طالبان کنترل تقریبا نیمی از خاک افغانستان را در اختیار دارد و بیش از هر زمان دیگری در ۱۷ سال گذشته از قدرت برخوردار است.

در ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان صورت گرفته اما این تلاش‌ها هنوز به نتیجه قابلتوجه‌ای نرسیده است.

ناظران سیاسی نسبت به آینده مذاکرات صلح میان طالبان و دولت مرکزی در صورت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده و معتقدند طالبان می‌تواند از این موقعیت سوءاستفاده کند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز