کاهش و حذف پرداخت حق بیمه PharmaCare برای خانوارهای دچار بی بضاعتی مالی از سوی دولت بریتیش کلمبیا

Submitted on پ., 02/21/2019 - 22:56

کاهش و حذف پرداخت حق بیمه PharmaCare برای خانوارهای دچار بضاعت مالی از سوی دولت بریتیش کلمبیا
بریتیش کلمبیا پرداخت حق بیمه PharmaCare را برای خانوارهای با درآمد کمتر از 30,000 دلار حذف می کند و برای خانوارهای با درآمد بین 30,000 تا 45,000 دلار کاهش می دهد.

Adrian Dix وزیر بهداشت اظهار کرد: سالمندان کم درآمد و برخی افراد دیگر از پرداخت مشترک Copayment معاف می شوند. بدین معنی که با این برنامه در مورد افراد واجد الشرایط، بیمه به جای پوشش بخشی از پرداخت ها، هزینه تمام نسخه های درمانی آنها را پوشش خواهد داد.

پیش از اینکه قوانین جدید در 1 ژانویه به تصویب برسد، خانوارهای واجد شرایط برای PharmaCare مجبور به پرداخت درصدی از هزینه نسخه ها از جیب خود بودند.

خانواری با درآمد سالیانه تنها 11,250 دلار تا پیش از PharmaCare موظف به پرداخت 200 دلار بودند. همچنین خانوارهایی با درآمد سالیانه بین 15,000 تا 30,000 دلار باید پیش از پوشش این طرح به مبلغ 300 تا 600 دلار از جیب خود پرداخت می کردند.

از آنجایی که هزینه فرانشیز PharmaCare برای دهک های مردمی با درآمد کم دشوار بوده لذا افراد در کنار هزینه های زندگی توانایی پرداخت هزینه درمان را هم نداشتند.

طی یک تحقیق انجام شده در سال 2018، یک میلیون کانادایی به موجب پرداخت هزینه داروهای تجویزی، توان تامین مواد غذاییشان کاهش یافت و همچنین به نقل از وزارت بهداشت کانادا (Health Canada)، قریب به دو میلیون کانادایی توان مالی پرداخت هزینه های دارویی و بستری در بیمارستان را نداشتند.

افراد دچار بضاعت مالی و سالمند بریتیش کلمبیا دو برابر (به میزان 7.1 درصد)، بیش تر از سالمندان انتاریو در تامین هزینه های دارویی در وضعیت بحرانی به سر می برند.

به نقل از Dix خوشبختانه با تغییراتی که اخیرا انجام گردیده است 240,000 خانوار از پرداخت فرانشیز و هزینه مشترک معاف شدند. به گونه ای که سالمندان متولد پیش از سال 1940 و خانوارهایی با درآمد سالانه کمتر از 14,000 دلار هیچ هزینه ای پرداخت نخواهند کرد. همچنین هزینه دارویی برای افراد بازنشسته دارای معلولیت و از کار افتادگی بدون پرداخت هزینه فرانشیز تحت پوشش کامل بیمه قرار خواهد گرفت.

دولت استانی برای افزایش پوشش بیمه ای بودجه 105 میلیون دلاری در نظر گرفته است.

هدف از این کار کمک به اقشار کم در آمد به خصوص سالمندان در تامین هزینه های درمانی و همچنین فراهم نمودن شرایط زندگی مقرون به صرفه برای شهروندان بریتیش کلمبیا می باشد.

این استان اعلام کرد با میزان بودجه ماه فوریه تا 1 ژانویه سال 2020 پرداخت حق بیمه Medical Services Plan حذف خواهد شد. در حال حاضر پرداخت حق بیمه به میزان نصف سال گذشته رسیده و از اول ژانویه جایگزین Employer Health Tax شده است.

دولت بریتیش کلمبیا همچنان به همکاری با دولت فدرال در توسعه برنامه ملی PharmaCare ادامه خواهد داد اما تا کنون هیچ اطلاعاتی مبنی بر آگاهی از زمان دقیق اجرای چنین برنامه ای منتشر نشده است.

تاخیر چند ماهه در صدور گواهی تولد و فوت- انتاریو
متقاضیان گواهی تولد - فوت در انتاریو، بنا بر تاخیرات آشکار وزارتخانه مربوطه که طبق گفته ServiceOntario، در پی اختلال و انباشته شدن پرونده ها نتیجه گشته است، بیش از زمان معمول در انتظار به سر خواهند برد، چنان که وزارتخانه طی اعلانیه ای در توییتر خود زمان انتظار را حدود 14 تا 15 هفته اعلام نموده است.

البته ناگفته نماند که به اعتقاد برخی رسانه های انتاریو زمان انتظار دو برابر زمان اعلام گشته به طول می انجامد.

بنا بر گزارشات وبسایت CTVNews، چندین مورد اعتراضی در این باره از سوی مردم دریافت گشته، نظیر اعتراض خانواده ای بر عدم صدور گواهی تولد پسرشان پس از 6 ماه که بدون در دست داشتن آن امکان برگشت به شهر و محل سکونت خود برای آنان میسر نخواهد بود، همینطور اعتراض زنی در رابطه با عدم صدور گواهی فوت مادرش که وی نیز همچون خانواده مذکور بدون داشتن مدرک مکفی شرایط بازگشت به خانه با جسد مادر را نخواهد داشت.

با این وجود ServiceOntario هیچ توضیحی در این باره اعلام نداشته است. لازم به ذکر است که ServiceOntario همچنین مسئولیت ارائه اسناد دیگر، از جمله صدور گواهینامه رانندگی، پلاک، کارت بهداشت و گواهی ازدواج را نیز بر عهده دارد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز