کاهش بیش از یک درصدی قیمت مسکن در کانادا

Submitted on ش., 07/21/2018 - 21:06

کاهش بیش از یک درصدی قیمت مسکن در کانادا
تورنتو- علیرغم افزایش اندک میزان خرید و فروش مسکن طی ماه گذشته، قیمت فروش در مقایسه با جون سال 2017، حدود 1.3 درصد کاهش یافته است.

به گزارش CREA (انجمن املاک و مستغلات کانادا)، طی جون 2018 در مقایسه با یک ماه قبل از آن میزان فروش مسکن در کشور 4.1 درصد افزایش داشت، با این حال میزان خرید و فروش طی ماه جون در پایین ترین حد از 5 سال گذشته به این سو قرار داشت.

میانگین قیمت مسکن در کشور با 1.3 درصد کاهش به 496 هزار دلار رسید.

هشدار مقامات بهداشتی درباره آلودگی آب دریاچه انتاریو در دو منطقه غرب تورنتو
تورنتو- آژانس بهداشت عمومی تورنتو با صدور اطلاعیه ای به ساکنان تورنتو توصیه کرد که از شنا در دریاچه انتاریو در بخش هایی از کرانه غربی تورنتو خودداری کنند.

آزمایشات انجام شده بر روی نمونه های گرفته شده از Humber Bay Park East و Mimico Creek وجود سیانوباکتری ها که با نام جلبک های فیروزه ای (blue-green algae) نیز شناخته می شوند را تایید کرده است. این جلبک ها سمی بوده و می توانند انسان را به عوارضی مانند سردرد، تب، اسهال و استفراغ دچار کنند.

جلبک های مورد اشاره در رنگ های مختلف از سبز زیتونی گرفته تا قرمز یافت می شوند. به تورنتویی ها توصیه شده، در صورت شنا در آب های آلوده، بدن خود یا حیوان خانگی را بلافاصله با آب تمیز شستشو نمایند.

کاهش طول عمر کانادایی ها به دلیل بحران اوردز مواد مخدر
مسوولین آژانس بهداشت عمومی کانادا به زودی تحقیق در مورد تاثیر احتمالی بحران مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر بر کاهش میانگین طول عمر یا life expectancy کانادایی ها را آغاز خواهد کرد.

محاسبه میانگین طول عمر، یکی از روش های اندازه گیری سطح سلامت عمومی کشور است، اما می تواند تحت تاثیر عوامل مختلف، از جمله شیوه زندگی، رژیم غذایی، دسترسی به مراقبت های بهداشتی، تحصیلات، درآمد و نرخ ابتلا به بیماری ها، قرار بگیرد.

ربکا پوردی، سخنگوی آژانس مورد اشاره، گفت: با توجه به در دسترس بودن اطلاعات بیشتر و دقیق تر در مورد مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در سطح کشور، آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) قصد دارد طی ماه های آینده تحلیل جامع را انجام بدهد.

طول عمر کانادایی ها طی چند سال گذشته به طور چشمگیری افزایش یافت. بر اساس آخرین داده های اداره آمار کانادا، یک کودک متولد سال 2017، احتمالا 82 سال عمر خواهد کرد. این در حالیست که میانگین طول عمر مردان و زنان کانادایی در سال 1990، تنها 77 سال بود. اما کسانی که اپیدمی اوردز مواد مخدر را دنبال می کنند، نگران متوقف شدن این روند و کاهش امید به زندگی در کشور می باشند.

بر طبق گزارشات اخیر، حدود 4 هزار کانادایی طی سال 2017 به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند. در حالی که نرخ مرگ و میر در سال 2016 حدود 3 هزار نفر بود. بیشترین قربانیان را مردان تشکیل داده و فنتانیل عامل اکثر مرگ و میرهای ناشی از مواد مخدر بود. نرخ مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر نزد بزرگسالان 30 تا 39 سال در سال 2017، بیش از تعداد کل مرگ و میرهای این گروه سنی به دلایل دیگر، در سال 2015 بود.

دکتر دان ووکلاندر، از استادان دانشکده سلامت عمومی دانشگاه آلبرتا، نیز کاهش امید به زندگی را پیش بینی می کند.

این مشکل تنها به کانادا محدود نشده و آمریکا نیز با اپیدمی مشابه روبرو است. آخرین کاهش طول عمر آمریکایی ها به سال های 1990 و شیوع AIDS باز می گردد.

قبل از آغاز اپیدمی مرگ و میر ناشی از اوردز مواد مخدر در بریتیش کلمبیا، این استان شاهد افزایش طول عمر ساکنان خود بود. اما میانگین طول عمر بریتیش کلمبیایی ها از 83.02 سال در سال 2014 به 82.64 سال در سال 2016 کاهش یافت. مسوولین بهداشتی و درمانی استان بریتیش کلمبیا، بخشی از این کاهش را به مصرف بیش از حد مواد مخدر نسبت می دهند.

عملکرد ناموفق سیستم درمانی کانادا در قبال سالمندان
دیوید وایرسیگروچ و کابری ویینگ یو- دانشجویان دانشکده های پزشکی تورنتو و کویین
شلوغی بیش از اندازه بیمارستان ها مساله تازه ای نیست. کمااینکه سال هاست که کمبود تخت های بیمارستانی از جمله گریبان استان انتاریو را گرفته، و دارد به سیستم درمانی ما آسیب می زند.

از دیگر سو حل مشکل دیرپای زمان طولانی انتظار در بیمارستان ها، مستلزم تغییرات بنیادین در روش مراقبت های پزشکی از سالمندان است.

دو دانشجوی نامبرده رشته پزشکی، به این معضل پرداخته اند.

دیوید وایرسیگروچ
هنگامی که بیماران وارد بخش اورژانس بیمارستان ها می شوند، این تنها زمان طولانی انتظار نیست، که شرم آور می باشد. بلکه ارائه مراقبت های پزشکی در راهروهای شلوغ این مراکز درمانی نیز، به روندی معمولی تبدیل گشته است. مشکل موجود چنان قابل توجه شد، که دولت استان انتاریو در پاییز گذشته 1200 تخت به میزان موجود افزود. این افزایش که هزینه ای 100 میلیون دلاری داشت، مستلزم بازگشایی دو بیمارستان در تورنتو بود، که پیشترها تعطیل شده بودند.

اما این هزینه بالا مشکل بزرگتر را همچنان لاینحل گذاشت. چراکه هر دو بیمارستان بازگشایی شده به بیماران سالمندی اختصاص دارند که زمانی هم که به خدمات ارائه شده در این مراکز درمانی نیازی ندارند، همچنان در آنها به سر می برند. این عمل اصطلاحا مراقبت های پزشکی جایگزین (ALC) نامیده می شود. سبب رواج این گزینه موانعی هستند، که بر سر راه جا به جایی بستری شده های مورد اشاره به سایر محیط های مراقبتی مناسب وجود دارند. در نتیجه اینگونه افراد تخت هایی را اشغال می کنند، که می توانستند مورد استفاده کسانی قرار بگیرند، که منتظر مراقبت های پزشکی مهم هستند.

کابری ویینگ یو
البته این مشکل تنها به تورنتو محدود نمی شود. بلکه در بسیاری از نقاط دیگر انتاریو نیز، وجود دارد. کمااینکه یکی از هر هفت تخت بیمارستان های استان، در اشغال سالخوردگانی از این دست قرار دارند. سالخوردگانی که متوسط سن شان 80 سال است، و اغلب تنها زندگی می کنند. اما پس از دریافت مراقبت های پزشکی لازم برای نیازهای پیچیده خود، توانایی بازگشت به خانه را ندارند. اما زمانی هم که در بیمارستان در انتظار جا به جایی به مکان های مناسب که اغلب مراکز مراقبت های طولانی مدت هستند به سر می برند، وضعیت شان بدتر می شود.

ALC بازتاب دقیق ناتوانی عملکرد سیستم درمانی ما در رسیدگی به نیازهای بیماران سالخورده ای است، که با چالش های پیچیده در پیوند با سلامت خود دست به گریبانند. فراتر اینکه در برهه ای که شمار شهروندان ارشد رو به افزایش شدید دارد، مشکل موجود تنها بدتر خواهد شد. پس روش ما کارایی ندارد، و مناسب نیست.

از دیگر سو مراقبت های جایگزین مورد اشاره نه تنها هزینه زیادی دارند، بلکه سبب می شوند سالمندان به ناچار در جایی بمانند، که تحرک شان را محدود می کند، به روند خراب تر شدن حال شان شتاب می دهد، و آنها را در قبال عفونت ها آسیب پذیرتر می نماید.

چه باید کرد؟
بنابراین باید با روشی حساب شده وضعیت موجود را تغییر داد. بهترین آغاز برای چنین تغییری راه حلی بلندمدت است، که مستلزم عوض کردن روش مراقبت های پزشکی از سالخوردگان می باشد. تغییری گسترده که باید شامل از کارکنان بخش اطلاعات بیمارستان ها گرفته، تا خط مشی سازان بشود. اقداماتی مانند از عسکبرداری/ سونوگرافی های زودتر از موعد (پیش از آن که سالخوردگان به نوعی بیماری مبتلا شوند) گرفته، تا ترتیب دادن پشتیبانی های جوامع درون استانی، در نظر گرفتن بهترین روش های طراحی شده برای مرخص کردن بیماران از بیمارستان ها و… می توانند به کاهش روزهای اقامت سالخوردگان مورد اشاره در بیمارستان ها کمک کنند. یکی از بهترین راهکارهای مربوطه ایجاد توانایی دسترسی گسترده تر به مراکز مراقبت های طولانی است. چراکه می دانیم عمده ترین سبب اقامت بلندمدت سالخوردگان در بیمارستان ها، همین کمبود اینگونه مراکز می باشد.

از دیگر سو دولت مرکزی کانادا 14 درصد بودجه درمانی خود را به مراقبت های طولانی اختصاص داده است، که کمتر از میزان متوسط ده کشور دیگر عضو سازمان های همکاری های اقتصادی و توسعه می باشد. بنابراین برای مقابله با کمبودهای موجود نیاز به سرمایه گذاری چشمگیر در مراکز مراقبت های طولانی داریم.

اما اینگونه هم نیست که اسکان سالخوردگان مورد اشاره در چنین مراکزی، همواره بهترین راه محسوب شود. کمااینکه اگر پشتیبانی از سوی جوامع درون شهری/ استانی/ کشوری مانند شمار مددکاران غیررسمی افزایش یابد، و اراده چنین کاری وجود داشته باشد، بسیاری از بیماران سالمند می توانند پس از درمان از بیمارستان مرخص شوند، و به خانه بازگردند.

البته دست زدن به چنین تغییراتی مستلزم شجاعت، همکاری و اراده سیاسی، است

تیم هورتونز غایب بزرگ در لیست برترین برندهای کانادایی!
تورنتو- اینطور که به نظر می رسد، محبوبیت Tim Hortons نزد کانادایی ها به شدت افت کرده است. زیرا این شرکت برای اولین بار نتوانست در جمع 10 برند برتر کانادایی قرار بگیرد. کافی شاپ کانادایی در سال 2017، مکان دهم جدول را به خود اختصاص داد. بر اساس لیست برترین برندهای کانادایی در سال 2018، بانک های RBC و TD به ترتیب مکان های نخست و دوم جدول را اشغال کرده و پس از آنها، Bell،Scotiabank ، BMO، Rogers، Telus، CIBC، Brookfield Asset Management و Thomson Reuters در رده های سوم تا دهم قرار گرفته اند. نزول جایگاه Tim Hortons به دلیل خدشه دار شدن وجهه این کافی شاپ می باشد. همانطور که می دانید طی سال گذشته، جنجال بزرگی بر سر سوءرفتار صاحبان فرنچایز با کارکنان شان و حذف مزایای کارکنان ایجاد شد.

نکته جالب اینکه علیرغم نارضایتی کانادایی ها، سود این کافی شاپ طی سه ماهه گذشته 2.1 درصد افزایش داشت. کارشناسان این افزایش را مرهون توسعه دامنه فعالیت شرکت در بازارهای بین المللی می دانند. مسوولین شرکت اوایل ماه جاری قصد خود برای افتتاح 1 هزار و 500 شعبه در سراسر چین را اعلام کردند. Tim Hortons در حال حاضر چندین شعبه در اروپا، آسیا و آمریکای جنوبی دارد.

قول دولت فدرال برای حل معضل اسکان پناهجویان در تورنتو
تورنتو- دولت فدرال با هدف کمک به شهرداری تورنتو و دیگر حوزه ها جهت تامین مسکن موقت برای پناهجویان، قول داد که برای حل معضل اسکان پناهجویانی که در خوابگاه های دو کالج تورنتو به سر می برند، اقدام کند. این افراد بایستی تا آگوست، خوابگاه ها را تخلیه کنند، تا برای بازگشت دانشجویان آماده شود.

سیاست درب های باز کانادا، مسوولین شهری را با بحرانی بزرگ به نام اسکان پناهجویان روبرو کرده است. علیرغم سابقه طولانی تورنتو در استقبال از پناهجویان، ظرفیت پناهگاه های افراد بی خانمان و اقامتگاه های موقت تکمیل شده و شهرداری را با مشکل جدی روبرو کرده است. دولت ترودو، اول جون 2018، قول اختصاص 50 میلیون دلار کمک مالی به دولت های استانی و شهرداری ها را داد. از این مبلغ، 11 میلیون دلار مستقیما در اختیار شهرداری تورنتو قرار خواهد گرفت. زیرا دولت انتاریو، رسما مسوولیت اسکان پناهجویان را از خود سلب کرده است.

دولت فدرال با امضای موافقتنامه با NAV Centre واقع در کورنوال – انتاریو، مسکن موقت را در اختیار پناهجویان قرار خواهد داد.

اما برخی از اعضای شورای شهر، بودجه 11 میلیون دلاری را برای حل معضل مسکن کافی نمی دانند و معتقدند که دولت فدرال به دلیل اینکه خود عامل ایجاد مشکل بوده، بایستی کل هزینه را پوشش داده و مسوولیت اسکان پناهجویان را به عهده بگیرد.

صاحبان سگ های نژاد پیت بول خواهان لغو ممنوعیت!
اتاوا- ده ها نفر از صاحبان سگ های نژاد Pit bull، در مقابل ساختمان پارلمان کانادا اجتماع کرده و خواهان لغو ممنوعیت نگهداری این سگ ها در انتاریو شدند.

بر اساس قانون، نگهداری سگ نژاد pit bull terrier، Staffordshire bull terrier، American Staffordshire terier، American pit bull terrier و سگ های دارای مشخصات فیزیکی و شخصیتی مشابه در انتاریو، ممنوع می باشد.

اعضای گروه Ottawa Citizens against Breed Specific Legislation امیدوارند که دولت انتاریو با پیروی از دولت کبک، ممنوعیت سگ های نژاد pit bull را لغو کند.

لازم به ذکر است که شهرداری اتاوا، نگهداری pit bull را ممنوع نکرده ولی صاحبان آنها را ملزم به ثبت نام سگ ها و استفاده از قلاده نموده است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز