کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در ۳ ماه گذشته/ امروز یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۸

Submitted on ی., 06/23/2019 - 09:43

کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در ۳ ماه گذشته
ارزش دلار به دنبال پیش‌بینی‌ها نسبت به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا به پایین‌ترین سطح ممکن در سه ماه گذشته رسید.

بازگشت دلار به کانال ۱۳۰۰۰ تومان
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارزش دلار به دنبال پیش‌بینی‌ها درباره اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره به پایین‌ترین سطح ممکن در سه ماه گذشته رسید. این در حالی است که ارزش «ین» ژاپن در سایه رشد تنش‌های ایران و آمریکا به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید.

ضعف دلار موجب افزایش ارزش یورو به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسید. همچنین صدور بیانیه‌هایی از احتمال فعالیت شرکت‌ها در فرانسه و آلمان این ارز سبز اروپائی را بیش از حد انتظار تقویت کرد.

دلار برای سومین جلسه متوالی از زمان تأکید بانک مرکزی آمریکا بر آمادگی برای کاهش نرخ بهره در آینده‌ای نزدیک روند نزولی در پیش گرفته است.

بانک مرکزی آمریکا و بانک مرکزی اروپا طی هفته جاری تأکید کردند که آماده تسهیل سیاست پولی برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی جهان و تشدید تنش‌های تجاری جهانی هستند.

یورو با ۶۹ صدم درصد افزایش به یک دلار و هزار و ۳۶۸ سنت در پایان جلسه عادی رسید که بالاترین سطح از زمان ۲۲ ماه مارس گذشته است.

شاخص دلار به عنوان ارز آمریکایی در مقابل شش ارز رقیب با ۴۴ صدم درصد کاهش به نقطه ۹۶.۲۰۵ رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۱ ماه مارس گذشته است.

ارز ژاپن در معاملات آسیا به نقطه ۱۰۷.۰۴۵ ین در مقابل دلار رسید که بالاترین سطح ارزش این ارز از سوم ماه ژانویه است.

یک‌شنبه ۲ تیر | نرخ طلا، سکه و ارز؛ کاهش قیمت سکه طرح جدید
سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران امروز به ۴میلیون و ۶۴۵ هزار تومان و طلای ۱۸عیار هم ۴۳۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، به قیمت ۴میلیون و ۶۴۵ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌ سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۴۳۲ هزار تومان، ربع‌ سکه یک‌ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی یک میلیون و ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت طلای ۱۸عیار هم ۴۳۴ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۹۹.۴ دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

یک‌شنبه ۲ تیر | نرخ رسمی ۴۷ ارز ثابت ماند؛ هر یورو ۴۷۰۰ تومان
همشهری آنلاین: بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که قیمت همه ارزها نسبت به روز گذشته بدون تغییر بود.

به گزارش مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «یک‌شنبه دوم تیرماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۴۷۷ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۷۵۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۳ هزار و ۶۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۹۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۴۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۲ ریال، روپیه هند ۶۰۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۰۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۷۹۶ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۴۱ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۷۵ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۷۲۷ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۶۸۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۹۳۱ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۲۱۵ ریال، روبل روسیه ۶۶۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۸ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۱۰ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۸۴۲ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۳۷۷ ریال، کیات میانمار ۲۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شد.

افزون بر این، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۹۶ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار ۲۲۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۶ هزار و ۷۲۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۳۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۲۳۶ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۰۶ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۱۳۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۵۸۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۱ هزار و ۶۳۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۰ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

یک‌شنبه ۲ تیر | قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار ۱۳۰۰۰ تومان ماند
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۳ هزار تومان تعیین شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، ۱۳ هزار تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۱۴ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است.

صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز