کانادا دارای رتبه اول در آزادی های فردی در دنیا

Submitted on Mon, 07/01/2019 - 17:12

شاخص رفاه لگاتوم (The Legatum Prosperity Index) به تازگی توسط این موسسه پژوهشی منتشر شده است. در این شاخص کشورها در حوزه های مختلفی نظیر اقتصاد، تحصیلات، سلامتی و امنیت بررسی می شوند.

طبق گفته پژوهشگران، "رفاه" بیش از توانگری مالی تعریف می شود، رفاه یعنی "لذت بردن از تک تک روزهای زندگی و امید به داشتن آینده ای حتی بهتر از امروز."

موسسه لگاتوم سازمانی است که هدف آن ترویج سیاست های پیشرو در جهت خلق موقعیت برای مردم آسیب پذیر، می باشد. هدف این موسسه "کمک به ساختن راهی از فقر تا رفاه" است.

با نگاهی به ساختارهای اصلی هر جامعه مانند آزادی فردی، حکومت داری، محیط زیست و سرمایه اجتماعی، این موسسه امیدوار است روزی به رفاه جهانی دست یابد.

کانادا در آخرین رتبه بندی این موسسه جایگاه هشتم را از آن خود کرده است. با امتیازات بالایی در فرصت های شغلی، حکومت داری، و سرمایه اجتماعی، همچنین در زمینه آزادی های فردی کانادا یک سر و گردن بالاتر از همه ی کشورهای شرکت کننده قرار گرفت.

در مقایسه با همسایه جنوبی ما که در زمینه آزادی های فردی رتبه بیست و سوم را کسب کرده است، کانادا در جایگاه اول و پس از آن نیوزیلند و ایسلند به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

موسسه لگاتوم این پژوهش را از سال 2007 شروع کرده است، و از همان زمان تا به الان کانادا همیشه در همین جایگاه قرار داشته است، که نشان می دهد یکی از بهترین کشورهای جهان است.

همچنین کانادا در حوزه فرصت های شغلی جزء سه کشور برتر قرار دارد، که از این لحاظ قابل افتخار است.

ولی متاسفانه در حوزه کیفیت اقتصادی رتبه پایینی دارد. در حالی که موقعیت شغلی فراوان است اما کانادا باید راهی برای ثبات این موقعیت ها بیابد.

در حالی که برخی مخالف این رتبه بندی هستند، به خصوص اهالی کبک و جامعه نخستین، کانادا قطعا در زمینه آزادی های فردی در جهان جلودار است، و باید به این مساله افتخار کنیم.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز