چه کسانی می توانند در تورنتو خانه بخرند؟

Submitted on ش., 12/22/2018 - 19:16

توانایی خرید خانه در کانادا در طی ۳۰ سال در بدترین وضعیت خود قرار دارد. چه کسانی در تورنتو و ونکوور می توانند خانه بخرند؟ چقدر پول برای خرید خانه نیاز است؟

رویال بانک بزرگترین بانک کانادا ، در یک گزارش تحقیقی اعلام کرد: بازار املاک چشم انداز خوبی ندارد و نرخ بهره سمت و سویی رو به بالا دارد. در این گزارش تحقیقی دو نویسنده که یکی از آنها اقتصاد دان برجسته ی آر بی سی و دیگری اقتصاددان ارشد می باشد اظهار داشتند که در این بازار گرانقیمت تنها افراد ثروتمند قادر به خرید خانه هستند.

خریداران خانه در تورنتو ، ونکوور و ویکتوریا باید درآمد دوبرابر و سه برابر از حد متوسط برای خرید خانه در بازار محلی با قیمت متوسط داشته باشند

این دو اقتصاددان گزارش کرده اند وضعیت کنونی توانایی خرید خانه از سال ۱۹۹۰ در بدترین وضعیت خود قرار دارد. در سطح کشور کانادایی ها باید ۵۴ درصد درآمد خود را
برای صاحب خانه شدن بپردازند. در ونکوور این درصد به ۸۷ درصد می رسد. اگر خانه خانه ی غیر متصل باشد سهم پرداخت درصد بالاتر می رود و به ۱۲۰ درصد می رسد و برای خرید آپارتمان ۵۰ درصد از درآمد باید پرداخته شود.

اگر شما برای مورتگیج درخواست کرده اید و تست استرس را نیز گذرانده اید، باید درآمد ۲۱۰٬۰۰۰ دلار داشته باشید.

به گزارش تورنتوپرشنز، هزینه ی خانه دار شدن در تورنتو و ویکتوریا به ترتیب ۷۵ و ۶۵ درصد درآمد می باشد.

با توجه به این گزارش بازار ونکوور و تورنتو در «وضعیت خطرناک» قرار دارد و بدترین وضعیت در مونترال وجود دارد که این بازار دچار فساد شده است و قیمت ها به سرعت بالا می روند.

این گزارش بیان می دارد که در سال آینده وضعیت تغییر نخواهد کرد اما ممکن است تنفسی در بازار مشاهده شود که این تنفس هنگامی رخ می دهد که قیمت خانه پایین بیاید و درآمدها بالا برود.

این دو اقتصاد دان نوشتند:« مردمی که انتظار سقوط قیمت را دارند در سال ۲۰۱۹ ناامید خواهند شد» این افراد شاهد بالا رفتن دو برابر نرخ بهره در سال آینده خواهند بود و فشارهایی که برای خرید خانه اعمال می شود شاهد خواهند بود.
تورنتو پرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز