چرا بسیاری از درخواست های ویزای ورود به کانادا پذیرفته نمی شوند؟

Submitted on ی., 07/15/2018 - 19:53

چرا بسیاری از درخواست های ویزای ورود به کانادا پذیرفته نمی شوند؟
اتاوا- در حالی که جهانی شدن، امکان سفر به اقصی نقاط کره زمین را آسان تر کرده است، اما شانس ورود به کانادا به دلیل پیچیده بودن روند رسیدگی به درخواست ویزا، روز به روز کمتر می شود. مدارک و شواهد رسمی نشان می دهد که بسیاری از متقاضیان ویزای کانادا موفق به دریافت آن نمی شوند.

بر اساس گزارش Globe and Mail، سال گذشته 26 درصد از درخواست های ویزای توریستی رد شدند. این میزان طی سال جاری به 30 درصد افزایش یافته است. اکثر رد شدگان را اتباع سوریه، یمن و سومالیایی تشکیل می دهند.

دولت فدرال بارها در مورد عدم بازگشت بازدیدکنندگان به کشورهایشان در پایان مهلت اعتبار ویزا ابراز نگرانی کرده است.

استارباکس تا سال دو هزار و بیست نی پلاستیکی را حذف می کند
آمریکا- کافی شاپ زنجیره ای Starbucks اعلام کرد که تا دو سال آینده، عرضه نی پلاستیکی را متوقف خواهد کرد. این برنامه به صورت تدریجی از سیاتل و ونکوور آغاز شده و به سایر مناطق آمریکا و کانادا گسترش می یابد و پس از سال 2020 در اروپا، از جمله فرانسه، هلند و انگلستان نیز اجرا خواهد شد.

با این اقدام موثر، سالانه حدود 1 میلیارد نی پلاستیکی از شعب Starbucks جمع آوری خواهد شد.

این شرکت که مقر اصلی آن در سیاتل آمریکا قرار دارد، استفاده از نی های قابل تجزیه و کاغذی را آغاز خواهد کرد.

نی های پلاستیکی از بزرگترین آلاینده های محیط زیست و آب های اقیانوس ها می باشند.

جمع آوری پنجاه و هفت کیلو ته سیگار در منطقه اسکیموها
نوناووت- ساکنان Igloolik نوناووت در پایان نظافت دسته جمعی شهر، بعد از جمع آوری 57 کیلوگرم ته سیگار، صاحب خیابان ها و معابر پاکیزه شدند. با توجه به اینکه هر ته سیگار حدود یک گرم وزن دارد، 57 هزار ته سیگار طی دو هفته از خیابان ها جمع آوری شد.

لویزا کیپسیگاک از کارکنان شهرداری می گوید که ساکنان سایر شهرهای نوناووت از این ایده الهام گرفته و به فکر اجرای آن در شهرشان می باشند.

مسوولین شهرداری ماه گذشته مسابقه ای را ترتیب دادند تا ببینند چه کسی می تواند بیشترین زباله را از سطح شهر جمع آوری کند. این مسابقه دو هفته ای با باربکیو در مقر RCMP خاتمه یافت. برنده موفق شده بود طی دوهفته حدود 10 کیلوگرم ته سیگار جمع کند. او به عنوان جایزه پوست فک یا seal و دو کارت هدیه دریافت کرد.

سرنوشت تاج و تخت انگلستان و معنای آن برای کانادا
یک روزنامه‌نگار از بنیاد کانادایی FCPP است که یک بنیاد پژوهشی با گرایش محافظه‌کارو به مرکزیت می‌باشد. او در اینجا در مورد اوضاع سلطنت در انگلستان سخن می‌گوید.

ازدواج اخیر شاهزاده با یک زن مطلقه‌ آمریکایی و مشکلات جسمانی علیاحضرت ملکه‌ الیزابت دوم، برای برخی این پرسش را ایجاد کرده که آیا این تاج و تخت می‌تواند برقرار بماند یا نه. ملکه الیزابت، که افزون بر یا UK، همچنین ملکه‌ کشورهای مشهور به Common Wealth مانند استرالیا و کانادا نیز هست، بخشی از یک سلسله‌ تاج و تخت است که برای هزار و دویست سال، پایدار مانده است. در حال حاضر، دورنمای جانشینی ، شاهزاده‌ ، به جای مادرش، که پس از مشکلات جسمانی او سرعت گرفته، مناظرات درباره‌ خانواده‌ سلطنتی را داغ‌تر کرده است. حقیقت این است که شخصیت به اندازه مادرش، در میان مردم محبوبیت ندارد. او، آن کاردانی و وقار را که در مادرش دیده می‌شود، در خود ندارد و زندگی شخصی او نیز، بر خلاف مادر و پدربزرگش، نقاط بحث برانگیز فراوانی دارد.

اگر بخواهیم رک و راست صحبت کنیم، یک زناکار گستاخ و یک شوهر بی‌توجه و خیانتکار است که وقتی نوبت به دفاعش از و گفتگویش با گیاهان می‌رسد، مانند دیوانگان رفتار می‌کند. افزون براین، ملکه‌ یا پادشاه انگلستان در تاریخ همیشه با لقب شناخته می‌شده است و اصرار برای نشستن بر تخت پادشاهی، نشان می‌دهد که او از اهمیت کلیسای انگلستان (انگلیکن) در تاریخ و زندگی سرزمینش، کاملا ناآگاه است. این پافشاری، همچنین نشان می دهد که او احتمالا به اندازه ملکه، ایمان مسیحی قوی هم ندارد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، در مورد وظایف سلطنتی‌اش، فرد بسیار سخت‌کوشی است و بر خلاف پدرش، شاهزاده ، آنقدرها در سخنانش، عبارات نژادپرستانه به کار نمی‌برد. اما، ویژگی‌های که یک پادشاه خوب را می‌سازند، به طور کلی، زیاد به کاراکتر شخصی او وابسته نیستند. به یاد بیاورید که این سیستم سلطنتی، احمق‌هایی همچون شاه ، زن‌باره‌هایی همچون شاه و خودشیفتگانی همچون شاه را از سر گذرانده است. این ساختار سلطنتی، حتی با همه‌ دیدگاه تیره و تاری که من در مورد جانشین ملکه دارم، همچنان برای کانادا ارزشمند خواهد بود. اینکه شاهی در به تخت بنشیند، به این معناست که نمایندگان او در و مراکز استان‌ها خواهند بود و این به کشور ما اجازه می‌دهد که هم رهبری برای کشور داشته باشد، که ثابت است، و هم یک رئیس دولت که موقت و سیاسی و حزبی است.

اداره‌ کانادا تحت یک حکومت پادشاهی مشروطه، که قرن‌ها آداب و رسوم در پس خود دارد، نه تنها پیوند این کشور را با گذشته قوی نگاه می‌دارد (که در دنیای گذرای امروز نعمتی است)، بلکه همچنین ما را به مردم رنگارنگ مجموعه کشورهای Common wealth یا نیز پیوند می دهد.

کانادا، در طول تاریخش، نمایندگان سلطنتی بی‌نظیری را به خود دیده است. از جمله‌ این نمایندگان، می توان به ، و اشاره کرد که نخستین فرماندار کل کانادا و از استان بود. وی به وقار و متانت مشهور است. این‌ها اشخاصی هستند که ، ، و همین‌طور نخستین سازمان مبارزه با بیماری را در کشور تاسیس کرده‌اند.

به هر حال، زمانی که شاهزاده ، که مشکل جدی تکلم داشت، ناگهان به پادشاهی انگلستان رسید و به شاه تبدیل شد، هیچ کس از او انتظار ویژه‌ای نداشت. اما او با شجاعت، بریتانیا را در میانه‌ جنگ جهانی دوم رهبری نمود. بیایید امیدوار باشیم که این نیروی جادویی در مورد شاهزاده هم کارگر شود.

پژوهش جدید: مصرف هروئین موجب ایجاد تورم مغزی می‌شود
در گزارشی که در سال 2017 توسط CNN منتشر شد، آمده که طبق آمارگیری‌های انجام شده، در حال حاضر مواد مخدر به نخستین عامل مرگ و میر در آمریکا بدل شده است. بر اساس آمار منتشر شده، در فاصله‌ سال‌های 1999 تا 2014، میزان سالانه‌ مرگ و میر ناشی از اعتیاد به مواد مخدر در آمریکا، از حدود 15 هزار نفر به حدود 50 هزار نفر رسیده است. بر اساس همین آمار، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد تحمل یا در همین مدت زمانی، 439 درصد افزایش داشته و سپس در فاصله‌ سال‌های پس از 2014، این میزان باز هم افزایش داشته و سه برابر شده است. آمارها نشان می‌دهد که در فاصله‌ سال‌های 2014 تا 2015، میزان مرگ و میز ناشی از در برخی ایالت‌ها تا 10 هزار نفر افزایش داشته است. در کانادا نیز، تنها در سال 2016، حدود سه هزار نفر به خاطر مصرف بیش از حد هروئین و سایر مواد مخدر، جان داده‌اند.

به تازگی در میان معتادان به هروئین، روش تنفس کردن بخارات این ماده مخدر و یا کشیدن آن به وسیله پیپ و ابزار مشابه، به شکل روش عمده‌ مصرف درآمده است. پژوهشگران می‌گویند این موضوع نگرانی‌های ویژه‌ای را ایجاد کرد، زیرا این روش ویژه‌ مصرف هروئین، با سرعت بیشتری به آسیب‌های مغزی می‌انجامد. از جمله‌ این آسیب‌ها، به خطر فراموشی کامل و اختلالات شناختی عمیق اشاره شده است.

این روش جدید که در میان معتادان به مشهور شده، در حال حاضر در میان مصرف‌کنندگان جوان هروئین رواج یافته است. در ایالات متحده، تزریق وریدی، همچنان به عنوان روش اصلی مصرف هروئین عمومیت دارد. اما روز دوشنبه، گزارشی که در ژورنال تخصصی JAMA Neurology منتشر شد، نشان می دهد مصرف تنفسی این ماده‌ مخدر، در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در این گزارش، برای جذابیت و پرطرفدار بودن این روش در میان معتادان، سه دلیل ذکر شده است: آسان‌تر شدن استفاده از این روش نسبت به تزریق، تاثیر عمیق‌تر و سریع‌تر آن نسبت به تزریق و مصرف از طریق بینی، و پایین آوردن ریسک آلودگی به میکروب ها که در روش تزریقی بسیار بالاست.

دکتر که متخصص اعصاب در بیمارستانی در ایالت است، یکی از کارشناسانی است که در این پژوهش جدید شرکت داشته‌اند. او در گفتگویی با سایت خبری Gizmodo در این باره می‌گوید: .

دکتر و همکارانش، زمانی تصمیم به انجام این پژوهش گرفتند که با زن بیماری روبرو شدند که به بیمارستان مراجعه کرده و از رنج می‌برد که به نام هم شناخته می شود. در این بیماری، ترشح ماده‌ مغزی-نخاعی، که به صورت طبیعی در مغز وجود دارد، به طور غیرعادی افزایش یافته و مایع اضافه، به میان سلول‌های مغزی می‌رود و باعث تورم داخلی مغز می‌گردد. این تورم، فشار داخلی جمجمه را افزایش داده و باعث اختلالات مغزی و بدنی می‌گردد که در صورت عدم درمان، می‌تواند به فراموشی و مرگ بینجامد. دکتر می‌گوید بیمار مذکور، به دلیل مصرف بالای مواد مخدر به این حالت دچار شده بود. این زن، پس از مصرف تنفسی هروئین با پیپ، به حالت کما فرو رفته بود. اما زمانی که در نهایت از کما خارج شد، به آسیب‌های دائمی مغزی دچار شده بود.

این تیم پژوهشگران، تا کنون بیش از 30 مورد مشابه دیگر را که با عوارض مشابه گزارش شده‌اند، مورد مطالعه قرار داده‌اند. به گفته‌ آنان، تنها در سال 2014 از میان تمام بیمارانی که در فاصله‌ سنی 12 تا 19 سال، و به خاطر مصرف مواد مخدر به بیمارستان مراجعه کرده‌اند، 21 درصد به روش تنفس بخارات هروئین از طریق پیپ، این ماده را مصرف کرده‌اند.

به گفته‌ سازمان ملی سوءمصرف مواد مخدر، در برخی از موارد شدید، تنفس هروئین ممکن است به مرگ سریع، منجر شود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز