آخرین گزارش آمار کانادا نشان می‌دهد که کانادایی‌ها با بدهی‌های سرسام‌آوری که تقریباً دو برابر درآمد قابل تصرف خود دارند، بدهکار هستند

Submitted on چ., 09/13/2023 - 19:57

آمار کانادا روز چهارشنبه اعلام کرد که افزایش نرخ بهره کانادایی ها را از قرض گرفتن پول باز می دارد، در حالی که افزایش درآمد به جبران افزایش هزینه های بازپرداخت بدهی کمک می کند.

اداره ی آمار کانادا اعلام کرد که در سه ماهه دوم، هر ۱ دلار از درآمد قابل تصرف خانوار معادل ۱/۸۱ دلار بدهی بازار اعتباری است که از ۱/۸۴ دلار در سه ماه اول سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

بر اساس تعدیل فصلی، بدهی بازار اعتبار خانوارها در سه ماهه دوم به ۱۸۰/۵ درصد از درآمد قابل تصرف خانوار کاهش یافت، در حالی که این میزان در سه ماهه اول سال جاری ۱۸۴/۲ درصد بود.

در همین حال، نسبت خدمات بدهی خانوار (کل پرداخت های تعهدی اصل و سود بدهی بازار اعتبار به عنوان نسبت درآمد قابل تصرف خانوار) ​​در سه ماهه آخر ۱۴/۷۹ درصد بود که نسبت به ۱۴/۹۰ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، بالاترین نقطه در سال های اخیر بود. .

آمار کانادا اعلام کرد که درآمد قابل تصرف خانوارها در سه ماهه دوم ۲/۶ درصد رشد کرد که به کاهش تأثیر افزایش بدهی ناشی از افزایش سریع نرخ بهره بانک کانادا از ماه مارچ ۲۰۲۲ کمک کرد.

استقراض در بازار اعتبار خانوارها از ۲۰/۴ میلیارد دلار در سه ماهه اول به ۱۷/۱ میلیارد دلار تعدیل فصلی در سه ماهه دوم کاهش یافت زیرا تقاضای وام مسکن به پایین ترین سطح خود از سال ۲۰۰۵ کاهش یافت.

ماریا سولوویوا، اقتصاددان بانک TD، روز چهارشنبه در یادداشتی به مشتریان گفت که این ارقام کاهشی، همراه با افزایش ثروت خانوارها و افزایش مجدد ارزش گذاری املاک، "تصویر بهتری برای موقعیت خانوارهای کانادایی در نیمه اول سال ارائه می دهد."

با این حال، او هشدار داد که بهبود کلی در نسبت بدهی به درآمد قابل تصرف "دردی را که برخی از خانوارهای کانادایی احساس می کنند، پنهان می کند."

او خاطرنشان کرد که حتی با افزایش درآمد، کانادایی ها همچنان با تورم بالایی در سه ماهه دوم سال جاری مواجه بودند. او افزود که آخرین داده های Equifax کانادا نشان دهنده افزایش نرخ های پیش فرض در بسیاری از محصولات اعتباری است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ آمار کانادا همچنین خاطرنشان می‌کند که رشد درآمد در میان گروه‌های درآمدی برابر نبوده است و باعث می‌شود برخی از کانادایی‌ها نسبت به سایرین نسبت به بدهی‌های بالاتر آسیب‌پذیرتر باشند.

سولوویوا نوشت: «بانک کانادا باید عملکرد اعتباری خانوارها را زیر نظر داشته باشد زیرا افزایش نرخ بهره در سال جاری همچنان بر خانوارهای کانادایی تأثیر خواهد گذاشت.

شلی کاوشیک، اقتصاددان بانک مونترال نیز روز چهارشنبه خاطرنشان کرد که در حالی که بازار کار فشرده به افزایش دستمزدها برای کانادایی ها در نیمه اول سال کمک کرد، "بازار کار سرد احتمالاً رشد درآمد را در سه ماهه آینده کاهش می دهد."

کاوشیک در این گزارش گفت که در عین حال، افزایش نرخ بهره همچنان فشار بر خدمات بدهی را افزایش خواهد داد. او گفت که کانادایی‌هایی که سررسید وام‌های مسکن دارند تا حد زیادی مجبور به کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده در سال جاری خواهند شد که منجر به کاهش کل فعالیت اقتصادی در بقیه سال می‌شود.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز