پیش بینی سونامی در بازار کانادا؛ افزایش نه هزار دلاری قیمت اتومبیل

Submitted on ش., 07/14/2018 - 20:46

پیش بینی سونامی در بازار کانادا؛ افزایش نه هزار دلاری قیمت اتومبیل
تورنتو- تصمیم احتمالی آمریکا مبنی بر تعرفه گمرکی بر روی اتومبیل ها و قطعات یدکی ساخت کانادا می تواند برای صنعت اتومبیل سازی کانادا فاجعه بار باشد. اما مقابله به مثل کانادا می تواند سبب افزایش 5 هزار تا 9 هزار دلاری اتومبیل های وارداتی به کشور بشود.

اتحادیه نمایندگی های اتومبیل در کانادا (CADA) در گزارش اخیر خود به پیامدهای تصمیم ترامپ مبنی بر تعیین 25 درصد تعرفه گمرکی بر روی اتومبیل های ساخت کانادا، پرداخته است.

به گفته مایکل هچ، از اقتصاددانان ارشد CADA، تعیین شدن تعرفه گمرکی بلافاصله 25 هزار تا 30 هزار فرصت شغلی در نمایندگی های فروش اتومبیل را تحت تاثیر قرار می دهد. بیش از 100 هزار فرصت شغلی در بخش تولید اتومبیل و قطعات یدکی آن نیز تهدید خواهند شد. هچ معتقد است که تاثیر تعیین شدن تعرفه گمرکی بر روی واردات فولاد و مقابله به مثل کانادا، با سونامی که تعرفه 25 درصدی گمرکی بر اتومبیل و یا ابطال توافقنامه NAFTA ایجاد خواهد کرد، قابل مقایسه نیست.

در سال 2016، میانگین قیمت فروش اتومبیل در کانادا 40 هزار دلار بود. سهم بزرگی از این اتومبیل ها از آمریکا وارد شدند. همانطور که گفته شد، اگر کانادا تعرفه 25 درصد را بر روی اتومبیل های وارداتی آمریکایی تعیین کند، میانگین قیمت اتومبیل بین 5 هزار تا 9 هزار دلار افزایش می یابد.

CADA برای کاهش فشار بر مصرف کنندگان، پیشنهاد حذف مالیات فروش بر اتومبیل های نو را مطرح کرده است. این اتحادیه که نمایندگی 156 هزار کارمند شاغل در بخش نمایندگی فروش اتومبیل در سراسر کشور را به عهده دارد، همچنین پیشنهاد اصلاح قوانین مالیات بر درآمد شخصی و شرکتی را با هدف حفظ قدرت رقابت کانادا، مطرح کرده است.

تولیدکنندگان بین المللی اتومبیل و قطعات یدکی، تعیین تعرفه گمرکی را محکوم کرده و در مورد پیامدهای منفی آن بر صنعت اتومبیل سازی آمریکا و مصرف کنندگان آمریکایی هشدار داده اند.

بازگشت خریداران به بازار مسکن؛ افزایش فروش طی ماه جون
تورنتو- طبق گزارش جدید TREB (هیئت املاک و مستغلات تورنتو)، ماه گذشته فروش مسکن در تورنتو، در مقایسه با جون 2017 به میزان 2.4 درصد افزایش یافت. میانگین قیمت مسکن نیز با 2 درصد افزایش در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته به 807 هزار و 871 دلار رسید. افزایش میزان فروش و قیمت مسکن به روند کاهش چند ماه اخیر خاتمه داد.

گری بائورا، دبیر TREB می گوید: خریداران در حال بازگشت به بازار مسکن هستند. با توجه به کاهش تعداد لیستینگ ها، انتظار می رود که بازار فشرده تر بشود.

تعداد لیستینگ های جدید در مقایسه با سال گذشته با 19 درصد کاهش به 15 هزار و 922 مورد رسید. با کاهش تعداد لیستینگ و بازگشت خریداران، جنگ قیمت ها در تورنتو مجددا از سر گرفته می شود.

افزایش بی سابقه ساخت و ساز کاندومینیوم در تورنتو
تورنتو- میزان ساخت و ساز مسکن در کانادا طی ماه جون، به لطف ساخت و ساز کاندومینیوم در تورنتو به بالاترین حد رسید.

به گزارش سازمان مسکن و وام مسکن کانادا (CMHC)، ساخت و ساز مسکن با 30 درصد افزایش به 248 هزار و 138 واحد رسید. میزان ساخت و ساز ساختمان های مسکونی چند واحدی نیز 46 درصد افزایش داشت.

افزایش ساخت و ساز در ماه جون ناظران و تحلیلگران بازار مسکن را شگفت زده کرده، زیرا بازارهای مسکن برخی از گران ترین شهرهای کانادا در حال سرد شدن می باشند. کارشناسان ساخت و ساز 210 هزار مسکن جدید در ماه جون را پیش بینی کرده بودند.

ساخت و ساز کاندومینیوم بعد از تورنتو، در مونترال نیز رونق گرفت. کارشناسان بازار مسکن مونترال افزایش 68 درصدی را گزارش کردند.

ترودو در مورد تعهد کانادا در قبال پناهجویان اغراق می کند
اتاوا- به نقل از National Post: ترودو پس از خروج از نخستین جلسه رسمی با داگ فورد، رئیس دولت جدید انتاریو، اعلام کرد که همتای استانی او، تعهدات کانادا تحت کنوانسیون پناهندگان را به درستی درک نمی کند. درست قبل از آن جلسه، دستیاران فورد، دولت فدرال را در هجوم بی سابقه پناهندگان غیرقانونی به کانادا و ایجاد مشکل عظیم برای تورنتو، مقصر دانستند. آنچه مسلم است ترودو نباید برای دیگران راجع به کنوانسیون پناهندگان سخنرانی کند. زیرا در مورد تعهدات کانادا در چهارچوب این عهدنامه تاریخی اغراق می کند.

کنوانسیون پناهندگان، احزاب تشکیل دهنده دولت را متعهد به محافظت از پناهندگان می داند، اما مفهوم عبارت مبهم تر از آن است که نخست وزیر مطرح می کند. در حالی که در بسیاری از موارد مفهوم آن می تواند این باشد که پناهجویان می توانند وارد کشور شده و از حق رسیدگی به درخواست پناهندگی در دادگاه بهره مند شوند، اما تعهدات و وظایف دولت ها به صراحت ذکر نشده و تابع چندین عامل مختلف می باشند.

ورود غیرقانونی موج اخیر پناهجویان، بسیاری از کانادایی ها را نگران کرده است و بحث های سیاسی داغی را در مورد استفاده از اصطلاح به راه انداخته است. این در حالیست که بر اساس کنوانسیون پناهندگان همه این پناهجویان می توانند به کشور امن بازگردانده شوند. در حال حاضر و بر طبق قوانین کانادا، آمریکا که این پناهجویان از مرز زمینی آن وارد کانادا می شوند، کشور امن تلقی می شود.

در هیچ بخش از معاهده سال 1951 به فرایند رسیدگی به درخواست پناهندگی اشاره نشده است. حتی در 46 ماده آن، یک بار کلمه ذکر نشده است. تنها در بند 33 آن آمده است که پناهجویان نمی توانند به کشوری که زندگی و آزادی شان در آنجا در خطر می باشد، بازگردانده شوند. تا زمانی که دادگاه کانادایی، ناامن بودن آمریکا را تشخیص نداده باشد، بازگرداندن پناهجویانی که از نیویورک وارد کبک می شوند به آمریکا ناقض کنوانسیون نیست.

کنوانسیون پناهندگان همچنین جریمه کردن پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند را ممنوع کرده است، البته به شرطی که پناهجو مستقیما از کشوری که از آن فرار می کند وارد شده باشد. پناهجویانی که از Road کبک وارد می شوند، مستقیما از کشوری که از آن فرار کرده اند، نیامده اند. واقعیت تلخ این است که قوانین کنوانسیون، کانادا را ملزم نمی کند که به درخواست پناهندگی هر فردی که از مرز کشور وارد شود، رسیدگی کند.

تلاش ترودو برای شرمنده کردن داگ فورد، یادآور اولین مکالمه تلفنی بین آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از ادای سوگند ترامپ می باشد. به گزارش رسانه های بین المللی، مرکل در حین صحبت برای ترامپ درباره کنوانسیون پناهندگان سخنرانی و به ممنوعیت سفر اتباع چند کشور به آمریکا اعتراض کرد.

ترودو بایستی درک کند که اغراق در مورد تعهدات حقوقی و بین المللی کانادا، در طولانی مدت به محافظت از پناهجویان کمک نمی کند.

داگ فورد: ترودو، شهردار را با افتضاحی به نام بحران پناهجویان روبرو کرده است!
تورنتو- داگ فورد، رئیس دولت جدید انتاریو معتقد است که جاستین ترودو با ندانم کاری، جان توری و شهرداری تورنتو را با بحرانی به نام اسکان پناهجویان روبرو کرده است.

فورد در اولین جلسه رسمی اش با جان توری در کوئینز پارک، از دولت فدرال به دلیل نقش اش در راهی شدن صدها پناهجوی غیرقانونی به تورنتو انتقاد کرد و گفت که دولت فدرال مسوول حل و فصل افتضاحی است که خود ایجاد کرده است.

فورد گفت: شهردار برای تامین بودجه لازم در موقعیت دشواری قرار گرفته است. دولت استان و شهرداری هزینه سنگینی را متحمل شده اند. در حالی که فردی که این بحران را ایجاد کرده باید بودجه بیشتری در اختیار ما قرار بدهد.

اما توری، موضع محتاطانه تری در برابر دولت فدرال پیش گرفته و می گوید که در حال مذاکره با ترودو و دولت فدرال برای یافتن راه حل می باشد.

با آغاز سال تحصیلی چه بر سر پناهجوی اسکان داده شده در خوابگاه کالج ها خواهد آمد؟!
تورنتو- ساختمان 54 اتاقه خوابگاه کالج Centennial، مدتی است 344 پناهجو، از جمله 96 خانواده را در خود جای داده است. صدها پناهجوی دیگر در سایر خوابگاه های دانشجویی اسکان داده شده اند. اما با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید در ماه سپتامبر و بازگشت دانشجویان به خوابگاه از نیمه های آگوست، بر سر این پناهجویان چه خواهد آمد؟ این افراد می بایست حداکثر 9 آگوست خوابگاه را تخلیه کنند.

هجوم بی سابقه پناهجویان به تورنتو، مقامات شهری را با بحران کمبود اقامتگاه روبرو کرده است. هم اکنون ظرفیت پناهگاه های افراد بی خانمان در تورنتو تکمیل شده و افراد بی خانمان جای خود را به پناهجویانی داده اند که در نتیجه سیاست درهای باز دولت ترودو از مرز زمینی آمریکا و کانادا وارد کشور شده اند.

یک زوج نیجریه ای به شرط محفوظ ماندن اسامی شان مدعی شدند که به دلیل تهدید گروه افراط گرای اسلامی بوکو حرام مجبور به ترک کشورشان شده و ابتدا به اورلاندوی فلوریدا سفر کرده و سپس وارد کانادا شده اند. این زن نیجریه ای می گوید: در اینترنت خواندیم که کانادا پناهجو می پذیرد. به همین دلیل از طریق نیویورک خود را به کانادا رسانیدم.

بیش از 85 درصد از 1 هزار پناهجویی که اخیرا وارد تورنتو شده اند، نیجریه ای می باشند. بسیاری از آنها اجازه کار دریافت کرده ولی موفق به یافتن شغل یا آپارتمان ارزان نشده اند. تا اواخر جون 2018، حدود 3 هزار و 304 پناهجو در پناهگاه ها و اقامتگاه های موقت اسکان داده شدند. جان توری، شهردار تورنتو بارها تاکید کرده که تورنتو ظرفیت پذیرش پناهجویان بیشتر را ندارد.

دولت فدرال، برای تامین هزینه های اسکان پناهجویان، 11 میلیون دلار بودجه در اختیار دولت انتاریو قرار داده است. اما دولت انتاریو این مبلغ را کافی نمی داند. دولت جدید انتاریو معتقد است که بحران پناهجویان توسط سیاست های مهاجرتی دولت لیبرال ترودو ایجاد شده و بنابراین مسوولیت اسکان پناهجویان به عهده دولت فدرال است.

لازم به ذکر است که طبق قوانین فعلی کانادا، پناهجویان پس از ورود به کانادا 15 روز برای ارائه درخواست پناهندگی فرصت دارند. در این صورت، کانادا موظف به ارائه خدمات به پناهجویان تا زمان بررسی تقاضای پناهندگی و اعلام حکم می باشد

درس مهم برای کانادا؛ دولت استرالیا والدین را به دلیل واکسینه نکردن فرزندان جریمه می کند
تورنتو- دولت استرالیا جریمه والدینی که از واکسینه کردن فرزندان شان خودداری می کنند را افزایش داده است. بر اساس مقررات جدید که از اول جولای به اجرا گذاشته شد، مبلغی که به این خانواده ها تحت عنوان Family Tax Benefit Part A پرداخت می شد، به 28 دلار استرالیا (هر دو هفته یک بار)، کاهش یافته است. هدف، تشویق والدین برای به روز کردن واکسیناسیون فرزندان شان اعلام شده است. در گزارش دولت استرالیا به موفقیت آمیز بودن سیاست های دولت نخست وزیر مالکولم ترنبال اشاره شده و آمده است که از سال 2016 به این سو، 246 هزار کودک استرالیایی که قبل از این واکسن دریافت نکرده بودند، واکسینه شده اند.

استرالیا تنها کشور جهان نیست که با اینگونه والدین برخورد می کند. ایتالیا و فرانسه نیز واکسیناسیون کودکان را اجباری اعلام کرده اند. بر طبق قوانین آلمان، مدارس بایستی والدین کودکان واکسینه نشده را به مقامات گزارش کنند. در برخی از استان های کانادا، از جمله انتاریو و نیوبرانزویک، والدین می بایست در هنگام ثبت نام در مدارس برخی واکسن های خاص را دریافت کرده باشند.

آیا کانادا بایستی در مبارزه با این والدین از استرالیا الهام بگیرد؟ جولی بتینگر، از پژوهشگران بیمارستان کودکان بریتیش کلمبیا و استادیار دانشگاه بریتیش کلمبیا معتقد است که کانادا نباید قبل از برچیدن کلیه موانع بر سر راه دسترسی به مراقبت های درمانی، والدین را به دلیل واکسینه نکردن فرزندان جریمه کند. پتینگر می گوید: می دانیم که در همه موارد دلیل واکسینه نشدن کودکان، عدم دسترسی به درمانگاه ها در مناطق دورافتاده کشور است. نومهاجران نیز به دلیل عدم تسلط به زبان و یا موانع فرهنگی فرزندان خود را واکسینه نمی کنند. برخی نیز به دلیل اینکه مجبورند برای امرار معاش در دو شغل مختلف کار کنند، قادر به بردن فرزندان به کلینیک ها نیستند.

نتایج نظرسنجی ماه گذشته وزارت بهداشت و درمان کانادا در مورد واکسیناسیون کودکان در کانادا نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق والدین فرزندان خود را واکسینه می کنند، اما در عین حال نگران عوارض جانبی احتمالی بوده و یا به میزان تاثیر واکسن تردید دارند. دلایل نگرانی والدین عبارتند از: احتمال حساسیت زا بودن واکسن، عدم اطمینان به شرکت داروسازی، عوارض جانبی، وجود مواد سمی و مضر در واکسن و همچنین کافی نبودن آزمایشات بالینی قبل از عرضه در بازار.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز