پیشنهاد 10 ساله شدن اعتبار گذرنامه‌های ایران / صدور گذرنامه المثنی در 20 روز

Submitted on س., 02/19/2019 - 21:33

پیشنهاد 10 ساله شدن اعتبار گذرنامه‌های ایران / صدور گذرنامه المثنی در 20 روز
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران گفت: بنا داریم مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ را در چارچوب یک لایحه به دولت تقدیم کنیم تا از۵ سال به ۱۰ سال با نظر وزیر ارتقا ...

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور ایران گفت: بنا داریم مدت زمان اعتبار گذرنامه‌ را در چارچوب یک لایحه به دولت تقدیم کنیم تا از ۵ سال به ۱۰ سال با نظر وزیر ارتقا دهیم.

به نقل از ایسنا، شهریار حیدری، با بیان این مطلب در رابطه با سایر برنامه‌های مربوطه افزود: در سال جاری نیز اگر گذرنامه شخصی مفقود می‌شد حداقل ۶ ماه زمان نیاز داشت تا گذرنامه المثنی صادر شود، اما در چارچوب ظرفیت ستاد گذرنامه که دبیری ستاد به عهده مدیر کل مرزی است این زمان را به ۲۰ روز کاهش دادیم که با استقبال عمومی نیز مواجه شد.
گفتنی است یکی از عوامل اعتبارگذرنامه (پاسپورت) کشورها، فرهنگ مردمی است که با آن، سفر کرده و هنجارها را رعایت می کنند اما موسسات اعتبارسنجی میزان سفرهایی که می شود با آن پاسپورت انجام داد را ملاک قرار می دهند.

«هنلی و شرکا» (Henley and Partners) یک موسسه بین‌المللی است که در حوزه مسائل اقامت و شهروندی فعالیت می‌کند. این موسسه هر سال گزارشی درباره اعتبار گذرنامه (پاسپورت) کشورهای مختلف دنیا منتشر می‌کند و یک بار در گزارش سال ۲۰۱۲ پاسپورت ایرانی را یکی از بی‌اعتبارترین پاسپورت‌های جهان معرفی می کند و یک بار در سال ۲۰۱۳ این رتبه را بالا می برد و اعلام می کند که ایران در رتبه‌بندی ۲۰۱۳ به رده ۸۶ صعود کرد.
اهمیت تغذیه و سلامتی / معرفی دکتر نیلوفر حریری متخصص تغذیه و رژیم‌های درمانی / راه‌های ارتباط
صرافی آپادانا

در سال ۲۰۱۸ نیز موسسه پاسپورت ایندکس اعلام کرد که پاسپورت ایران در رتبه ۸۷ قرار دارد و شهروندان ایرانی می توانند با پاسپورت ایرانی خود بدون نیاز به ویزا به ۴۴ کشور سفر کنند. از این تعداد، ویزای ۱۳ کشور برای ایرانیان به صورت رایگان صادر شده و ویزای سایر ۳۱ کشور در هنگام ورود به فرودگاه کشور مربوطه صادر خواهد شد. برای رفتن به ۱۵۴ کشور نیز باید ویزا از قبل بگیرند.

معاون اصلی ترودو استعفا داد / ترودو: جرالد باتس، با صداقت به این دولت و کشور خدمت و به من مشاوره...
معاون اصلی و دوست قدیمی «جاستین تردو»، جرالد باتس (Gerald Butts)، از سمت خود استعفا داد و افزود: هرگونه مطلب راجع به تبانی من یا سایر کارکنان با دادستانی ...
معاون اصلی ترودو، جرالد باتس استعفا کرد

جرالد باتس (Gerald Butts)، معاون اصلی و دوست قدیمی «جاستین تردو»، نخست وزیر کانادا، از یکی از بالاترین مسئولیت‌ها در دولت فدرال استعفا کرد و باردیگر این سوال را مطرح کرد آیا این موضوع هم مرتبط با پرونده SNC-Lavalin است؟

به نقل از سی تی وی، « باتس » با انتشار بیانیه‌ای طولانی در رابطه با استعفا‌‌یش گفته او یا هرکسی مانند « جودی ویلسون ریبولد»، دادستان کل، که از وکلای مدافع بوده است در رابطه با پرونده شرکت مهندسی کبک تحت فشار نبوده‌اند.

معاون اصلی ترودو، بطور قاطع هرگونه اتهام را در رابطه با خود یا دیگران مانند خانم Wilson-Raybould رد کرد و افزود: ما به نقش منحصر به فرد خود در اجتماع افتخار می‌کنیم.

« باتس » در ادامه بیانیه خود آورده است: هرگونه مطلب راجع به تبانی من یا سایر کارکنان با دادستانی نادرست است.

جرالد باتس با اشاره به 9 ماه فاصله تا انتخابات آینده تصریح کرد که اختلافی با ترودو ندارد و استعفا از این سمت نیز در راستای کمک به او و دولت فدرال انجام می‌شود.

«باتس» خاطر نشان کرد: البته واقعیت این است که اتهاماتی وجود دارد ولی این اتهامات باعث نمی‌شود من حتی یک لحظه از کار حیاتی برای نخست وزیر و دفترش که برای تمام کانادایی‌ها انجام می‌دهد فاصله بگیرم.شهرت من مسئولیت من است و من از آن دفاع می‌کنم.

ترودو: جرالد باتس، با صداقت به این دولت و کشور خدمت و به من مشاوره داده است

ترودو، نخست وزیر، با انتشار یک توییت در رابطه با استعفا باتس گفت: جرالد باتس، با صداقت به این دولت و کشور خدمت و به من مشاوره داده است. من به خاطر خدمات و روابط دوستانه‌اش از او سپاسگزارم.

مخالفان: شوکه شدیم

« جاگمت سینگ »، رهبر حزب NDP، روز دوشنبه گفت که خواستار تحقیق کامل در رابطه با پرونده SNC-Lavalin شده است.

وی در گفتگو با سی تی وی تصریح کرد: حتی تصور هرگونه تخلف در پرونده SNC-Lavalin برای ما شوکه کننده است. در حال حاضر نیز این استعفا تعابیری زیادی می‌دهد و لازم است ما به اصل قضیه پی ببریم.

« ماریو دیون»، کمیسر اخلاق، که در رابطه با این پرونده تحقیقاتی را شروع کرده معتقد است که احتمال تخلف مخصوصا از طرف مقامات دولتی وجود دارد.

اندرو شییر، رهبر حزب محافظه کار نیز گفت راه‌هایی برای بررسی این موضوع وجود دارد از جمله مطالعه از طریق مجلس سنا.

گفتنی است ترودو و جرالد باتس دوستی دیرینه‌ای با هم دارند و یکی از عوامل موفقیت ترودو در انتخابات 2015 حضور باتس در کنار او بوده است.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز