پلیس ایرانی تبار تورنتو آماج توهین های جنسیتی و نژادپرستانه در محل کار

Submitted on چ., 09/26/2018 - 20:22

پلیس ایرانی تبار تورنتو آماج توهین های جنسیتی و نژادپرستانه در محل کار
تورنتو- به نقل از StarMetroToronto: گستاخی های جنسی همکاران و افسران مافوق، فیروزه ضرابی-مجد را مجبور کرد که حلقه نامزدی بپوشد. اظهارنظرهای مکرر همکاران در مورد اندام افسران زن و قربانیان آزار جنسی، نصب تصاویر مستهجن در مکان های عمومی ادارات پلیس که گاهی اوقات شعارهای نژادپرستانه بر آنها نوشته شده بود.

ضرابی مجد در طول خدمت تقریبا 10 ساله به عنوان افسر پلیس تورنتو، ادعا می کند که اظهارنظرهای توهین آمیز جنسیتی، نژادپرستانه و اسلام هراسانه و آزار جنسی را به طور منظم تحمل کرده است. وی می گوید که وجود فرهنگی که در آن زورگویی و نژادپرستی عادی جلوه داده می شود، زمینه را برای این تبعیضات فراهم کرده است.

اتهامات مطرح شده از سوی او هفته گذشته به دادگاه حقوق بشر انتاریو ارائه شد. افسر ایرانی-کانادایی 37 ساله در دادخواست خود از تبعیض در محل کار بر اساس جنسیت، نژاد، سابقه قومی و آزارهای دیگر طی خدمت اش در اداره پلیس 51 Division واقع در دان تاون، شکایت کرده است. او ادعا می کند که توسط فرمانده مرد که مورد اعتمادش بود، مورد آزار جنسی قرار گرفته است. ضرابی همچنین می گوید که به دلیل وجود تبعیض به نفع افسران مرد سفیدپوست، بارها از شانس ارتقای شغلی محروم شده است.

لازم به ذکر است که هیچ یک از ادعاهای خانم ضرابی در دادگاه حقوق بشر مورد آزمایش قرار نگرفته است.

دولت انتاریو: تعلیق افزایش حقوق به ساعتی پانزده دلار
تورنتو- دولت انتاریو اعلام کرد که برنامه از پیش تعیین شده توسط دولت لیبرال سابق برای افزایش حداقل حقوق به ساعتی 15 دلار از سال 2019 را به حال تعلیق در می آورد.

لوری اسکات، وزیر کار انتاریو گفت که حداقل حقوق ساعتی 14 دلار باقی خواهد ماند. وزیر مورد اشاره در مورد احتمال افزایش حداقل حقوق در آینده اظهار نظر نکرد، اما تاکید کرد که دولت محافظه کار انتاریو در حال مشاوره با صاحبنظران در این مورد می باشد.

اسکات همچنین اعلام کرد که برای انتاریویی هایی که درآمد سالانه شان زیر 30 هزار دلار است، تخفیف های مالیاتی در نظر گرفته شده است. وی در عین حال از افشای جزئیات و زمان به اجرا گذاشته شدن تخفیف ها خودداری کرد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز