پشیمانی چهل و یک درصد از کانادایی ها از رفتن زیر بار بدهی های سنگین

Submitted on ی., 09/16/2018 - 23:03

پشیمانی چهل و یک درصد از کانادایی ها از رفتن زیر بار بدهی های سنگین
تورنتو- نتایج به دست آمده از نظرسنجی اخیر موسسه Ipsos در مورد بدهی خانوارهای کانادایی، نشان می دهد که 41 درصد از کانادایی ها از بالا آوردن بدهی های سنگین پشیمان می باشند. 37 درصد نیز نگران میزان بدهی فعلی شان هستند. بدتر اینکه، حدود 44 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اعتقاد داشتند که طی یک سال آینده بدون رفتن زیر بار بدهی بیشتر، قادر به تامین مخارج زندگی خانواده هایشان و پرداخت صورتحساب ها، نخواهند بود.

33 درصد از کانادایی ها، از خرید وسایل غیر ضروری با کارت های اعتباری، 18 درصد بابت خرید روزانه قهوه، 12 درصد از خرید اتومبیل نو، 12 درصد بابت خرید مبلمان، 11 درصد به دلیل خرید پوشاک، 10 درصد از خرید وسایل الکترونیکی و 9 درصد از صرف پول برای خرید مشروب الکلی پشیمان بودند.

بسیاری از این افراد، نگران بودند که به دلیل روبرو شدن با یک هزینه غیرمنتظره و بالطبع افزایش تدریجی نرخ بهره در آستانه ورشکستگی قرار بگیرند. زیرا بسیاری از کانادایی ها، پس اندازی برای روز مبادا ندارند.

هشدار ترودو در مورد بی کار شدن هزاران نفر در آمریکا و کانادا در صورت تعیین تعرفه روی اتومبیل
اتاوا- نخست وزیر جاستین ترودو، در مورد و از بین رفتن هزاران شغل در دو طرف مرز، در صورتی که ترامپ تهدید خود مبنی بر تعیین تعرفه گمرکی بر اتومبیل های وارداتی از کانادا را عملی کند، هشدار داد.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا، برای ادامه مذاکرات نفتا به واشنگتن سفر کرده است. طرفین برای حصول توافق تا پایان ماه جاری تلاش می کنند.

ترودو در گفتگو با یکی از ایستگاه های رادیویی وینی پگ بار دیگر تاکید کرد که کانادا قراردادی که به نفع کانادا نباشد را امضاء نخواهد کرد. او همچنین تاکید کرد که تسلیم تهدیدها و اعمال فشار ترامپ نخواهد شد. ترودو گفت: نخست وزیر افزود:

ترودو تاکید کرد که تعرفه گمرکی روی اتومبیل، خسارت سنگینی به دو کشور وارد خواهد کرد.

افزایش شمار توریست های آمریکایی در کانادا
تورنتو- اینطور که مشخص است، آمریکایی ها برخلاف رئیس جمورشان کانادا را دوست دارند و به عنوان توریست به اینجا سفر می کنند. طی ماه جون، 2.1 میلیون آمریکایی وارد کانادا شدند. این تعداد در مقایسه با ماه می، 3.5 درصد افزایش داشت.

از این تعداد، 378 هزار نفر با هواپیما به کانادا سفر کردند. بیشترین افزایش با 16.2 درصد در ماه جون، در بریتیش کلمبیا گزارش شد. 1.4 میلیون آمریکایی نیز با اتومبیل به کانادا سفر کردند. تعداد سفرهای زمینی یک روزه به کانادا طی ماه جون، 693 هزار و تعداد سفرهای زمینی بیشتر از یک روز، 702 هزار ثبت شد.

طی جون سال جاری، 562 هزار گردشگر نیز از سایر کشورهای جهان به کانادا سفر کردند. تعداد مسافران اروپایی 0.1 درصد افزایش و شمار مسافران آسیایی 0.8 درصد کاهش داشت. جالب اینکه 41.7 درصد گردشگران غیر آمریکایی که طی این ماه وارد کانادا شدند، از انتاریو به کشور وارد شدند. پس از آن بریتیش کلمبیا با 30.9 درصد و کبک با 17.9 درصد مبادی ورودی اصلی گردشگران خارجی بودند.

زبان فرانسه و مهاجرت دو موضوع اصلی در رقابت های انتخاباتی کبک
مونترال- انتخابات استانی در کبک 1 اکتبر 2018 برگزار می شود. در اندک مدت باقی مانده تا موعد انتخابات، رقبا کمپین های خود را به راه انداخته و ضمن حمله به یکدیگر، برنامه های انتخاباتی شان را ارائه کردند. یکی از این افراد فرانسوا لگال، رهبر حزب محافظه کار Coalition Avenir Quebec بود که با طرح دو موضوع داغ و جنجالی، یعنی مهاجرت و زبان فرانسه که کبک را از سایر استان های کشور متمایز می کند، جلب توجه کرد. لگال که از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار است با قول کاهش سهمیه مهاجرتی کبک و همچنین قول حفاظت از زبان فرانسه واکنش های ضد و نقیض را سبب شد.

لگال گفت:

سیاست های مهاجرتی لگال تازگی ندارند و عبارتند از: کاهش سهمیه مهاجرتی کبک به 40 هزار نفر از 53 هزار و 388 نفری که کبک در سال 2017 پذیرفت، ارزیابی تسلط تازه واردین به زبان فرانسه و وفاداری به ارزش های کبکی پس از سه سال اقامت و اخراج افرادی است که در آزمون ها رد می شوند. این قدرتی است که سایر استان های کانادا فاقد آن می باشند. اما تفاوت شعارهای انتخاباتی فعلی و قبلی لگال این است که او این بار هدف خود را محافظت از زبان فرانسه در برابر تهدید مهاجران ذکر کرده است.

واقعیت این است که کبک با کمبود شدید نیروی کار روبروست. فیلیپ کولیار، رهبر حزب لیبرال، رشد اقتصادی را به موضوع اصلی کمپین انتخاباتی اش تبدیل کرده است و می گوید:

کبک سالانه حداقل 50 هزار مهاجر جدید می پذیرد، اما تنها 30 هزار نفر از آنها مهاجر سرمایه گذاری هستند. سایر مهاجران را پناهنده ها و اعضای خانواده افراد مقیم کبک تشکیل می دهند و از سوی اتاوا انتخاب می شوند. لگال قصد دارد تعداد مهاجران جدید از هر سه گروه را کاهش بدهد.

از سوی دیگر دولت ترودو هیچ علاقه ای به اخراج مهاجرانی که زبان فرانسه را نمی آموزند ندارد و در ضمن مایل نیست تعداد پناهجویان یا مهاجرانی که از طریق برنامه Family Reunification به کبک وارد شده اند را کاهش بدهد. لگال معتقد است که اگر اکثریت کبکی ها به حزب او رای بدهند، ترودو مجبور است خواست آنها را در نظر بگیرد یا آینده سیاسی خود را به خطر بیندازد.

کولیار لگال را متهم کرده که قصد دارد اعضای خانواده های مهاجر را از یکدیگر دور کند. او می گوید:

نظرسنجی های انجام شده طی سال گذشته، حاکی از پیشتازی حزب محافظه کار Coalition Avenir Quebec از حزب لیبرال و کبکوا می باشد. هر سه حزب رقیب، قول هایی برای ارتقای سیستم آموزشی و بهبود خدمات درمانی داده اند.

آیا بعد از قانونی شدن ماری جوانا، سوء سابقه کیفری قبلی محکومین پاک خواهد شد؟
اتاوا- جواب این سوال (حداقل فعلا) منفی است. دولت ترودو، ژانویه سال جاری امید محکومین به ارتکاب جرائم مربوط به خرید و فروش و مصرف ماری جوانا به بخشودگی را بر باد داد. چند ماه بعد، تلاش نمایندگان حزب نیودموکرات برای بخشودگی این محکومین با جواب رد لیبرال ها روبرو شد. رالف گودل، وزیر امنیت عمومی در دولت ترودو گفت:

در سال 2016، حدود 58 درصد از اتهامات مطرح شده از سوی پلیس، مربوط به ماری جوانا، از جمله مالکیت و خرید و فروش آن بود. از سال 2014 به این سو، حداقل 500 هزار کانادایی با اتهام مالکیت غیرقانونی ماری جوانا روبرو شده اند.

حداقل فعلا، دولت برنامه ای برای بخشودگی محکومین سابق ندارد. در حال حاضر افرادی که سابقا به دلیل همراه داشتن کمتر از 30 گرم ماری جوانا، محکوم شده اند، بایستی 5 سال برای پاک شدن سوء سابقه کیفری شان صبر کنند.

توجه داشته باشید که اگر قبل از 17 اکتبر، یعنی موعد قانونی شدن ماری جوانا در کانادا، قانون ممنوعیت را نقض کنید، محکومیت در سوءسابقه کیفری شما ثبت خواهد شد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز