پذیرش پرستاران خانگی برای اقامت دائم در کانادا آغاز شد

Submitted on جمعه, 03/08/2019 - 22:06

پذیرش پرستاران خانگی برای اقامت دائم در کانادا آغاز شد
مسیر موقتی پذیرش درخواست اقامت دائم پرستاران خانگی که بعد از 30 نوامبر 2014 به کانادا مهاجرت کرده اند، آغاز شده و تا 4 ژوئن 2019 ادامه دارد. این برنامه هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد مهاجران، پناهندگان و یا شهروندی کانادا (IRCC) ندارد.

این برنامه برای آن دسته از افرادی است که تحت عنوان پرستار بچه و یا مراقب سالمند وارد کانادا شده و هنوز موفق به اخذ اقامت دائم نشده اند.

افرادی می توانند در این برنامه شرکت کنند که سابقه کار از طریق "برنامه کارگران خارجی کانادا" داشته باشند و شرح وظایف آنان با برنامه "طبقه بندی اشتغال ملی کانادا" در گروه 4411 یا 4412 همخوانی داشته باشد.

افراد واجد شرایط باید قصد سکونت در خارج از کبک را داشته باشند و شرایط زیر را نیز دارا باشند:

مجوز کار به عنوان پرستار خانگی در کانادا (LCP) را داشته باشند؛
برای یک مجوز جدید غیر از LCP درخواست داده باشند؛
واجد شرایط برای اصلاح وضعیت بوده و مجوز کار غیر از LCP داشته باشند؛
مدرک زبان قابل قبول CLB/NCLC 5 در رشته زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد؛
سابقه 12 ماه کار تمام وقت مرتبط از 30 نوامبر 2014 داشته باشند.

متقاضیان باید حداقل دیپلم مدارس کانادا، و یا دیپلم مراکز آموزش عالی غیر کانادایی که مدرک آن مورد ارزیابی و تائید قرار می گیرد، را دارا باشند.

متقاضیانی که خارج از کانادا تحصیل کرده اند باید گواهی ECA داشته باشند، که تائیید می کند مدرک تحصیلی آنان برابر با دیپلم کانادا است. توجه داشته باشید افرادی که هنوز گواهی ECA را دریافت نکرده اند، نیز می توانند در این مسیر پذیرش شرکت کنند، مشروط بر اینکه گواهی معتبر از آژانس و فیش پرداختی هزینه را که ثابت می کند درصدد کسب ECA هستند را داشته باشند. پرستارانی که به تازگی مجوز کار به عنوان پرستار خانگی در کانادا را دریافت کرده اند، مجاز به شرکت در این پذیرش نیستند.

افزایش کسری بودجه تجاری آمریکا - کانادا
با توجه به ارقام منتشر شده در هفته گذشته، کسری بودجه تجاری ایالات متحده و کانادا به بالاترین سطح خود در سال 2018 رسیده است.

بنا بر گزارشات سازمان آمار کانادا صادرات این کشور طی ماه گذشته 3.8 درصد کاهش یافته، که منجر به کاهش تولید محصولات انرژی طی 5 ماه گذشته گشته و همراه با افزایش 1.6 درصدی واردات از سوی دیگر، موجب گشته است این شکاف تجاری به 4.6 میلیارد دلار، یعنی بالاترین میزان خود در ماه افزایش یابد.

دلایل گسترش این بحران، کاهش صادرات و افزایش وارادات با کشورهایی غیر از ایالات متحده می باشد، که بنا بر خروج بزرگ ترین شریک تجاری کانادا از این رابطه، این بحران طی ماه به 6.4 میلیارد دلار افزایش یافته، در حالی که میزان آن در رابطه با تجارت کانادا - ایالات متحده، به 1.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به رغم کسری های ماهانه در سال 2018، کانادا میزان این شکاف را در طول سال 21.7 میلیارد دلار تخمین زده که در مقایسه با میزان 24.6 میلیارد دلاری آن در سال گذشته، کاهش بسیاری داشته است.

معاون بازرگانی ایالات متحده اعلام داشت شکاف تجاری این کشور در ماه دسامبر 19 درصد افزایش یافته و به 59.8 میلیارد دلار آمریکا رسیده است، که در واقع بیشترین نرخ ماهانه آن طی دهه گذشته بوده و منجر به ایجاد بیشترین نرخ شکاف تجاری ایالات متحده در سال 2018 به مبلغ 891.3 میلیارد دلار گشته است.

چنانچه خدمات تجاری را نیز در نظر بگیریم، شکاف تجاری ایالات متحده در سال به بیش از 621 میلیارد دلار کاهش یافته، که افزایشی 12.5 درصدی نسبت به سال گذشته را دارا می باشد.

این شکاف تجاری به دفعات هدف رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، قرار گرفته چرا که معتقد است واردات آمریکا به سایر کشورها بسیار بیشتر از صادرات آن بوده که در واقع سوء استفاده ای است علیه ایالات متحده. در این راستا وی در صدد افزایش صدها میلیارد دلاری تعرفه ها در سایر کشورها بوده، به امید دست یابی به سطح تجاری یکسان.

با این حال گزارشات آماری روز جمعه نشانگر این نکته می باشد که واردات ایالات متحده همچنان از سایر نقاط جهان بیشتر بوده، که دلیل اعظم آن قدرت پایدار دلار آمریکا می باشد، که محصولات خارجی را ارزان تر نشان داده و آمریکایی ها را به خرید محصولات خارجی تشویق می نماید.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز