وضع قوانین رانندگی جدید و بسیار سختگیرانه در کانادا

Submitted on ی., 06/24/2018 - 22:10

دولت فدرال با وضع قوانین جدید این امکان را به پلیس می دهد که کنار جاده آزمایش غربالگری بگیرند و با رانندگانی که بیش از حد مواد مصرف کرده اند برخورد جدی داشته باشند. گرچه انتظار می رود چند ماه طول بکشد تا نیروهای پلیس در این مورد آموزش ببینند و وسایل لازم را فراهم کنند. در نتیجه ی وضع این قانون شاهد چهار تغییر اصلی خواهیم بود که به شرح زیر است:
سابق بر این پلیس تنها در صورتی مجاز بود تست الکل بگیرد که دلایل کافی برای این کار داشته باشد؛ مانند به مشام رسیدن بوی الکل از دهان راننده، عدم تمرکز وی، وجود بطری مشروب در ماشین و یا دلایل دیگر. اما اکنون پلیس مجاز است حتی بدون وجود این دلایل از راننده تست الکل بگیرد.

پلیس مجاز است کنار جاده از رانندگان مشکوک آزمایش بزاق دهان بگیرد تا متوجه شود آیا مواد مخدر نظیر کوکائین، متامفتامین یا THC استفاده کرده اند یا نه. البته این آزمایش مانند تست الکل اتفاقی نیست و پلیس باید دلایل کافی برای انجام این آزمایش داشته باشد.

رانندگانی که آزمایش خون آنان مقدار مساوی یا بیش از حد مجاز ماده مخدر THC را نشان دهد موظف به پرداخت جریمه هستند. اگرمیزان THC بین 2 تا 5 نانوگرم باشد با توجه به سابقه راننده نهایتا 1000 دلار جریمه دارد. چنانچه THC به میزان بیش از 5 نانوگرم باشد، دفعه اول 1000 دلار جریمه، دفعه دوم 30 روز زندان و دفعه سوم 120 روز زندان در پی دارد. همچنین اگر میزان THC بیش از 2.5 نانوگرم باشد و تست الکل نیز بیش از 50 میلی گرم در 100 میلی لیتر را نشان دهد، مجازات همینگونه است.

رانندگی خطرناک تحت تاثیر مواد اکنون زیر مجموعه "جرائم جدی" حساب می شود و مجازات آن از 5 سال به 10 سال افزایش یافته است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز