آپارتمان ها کوچکتر می شوند و خانه ها بزرگتر. چرا در تورنتو این افراط و تفریط را می بینیم؟

Submitted on Mon, 10/21/2019 - 18:06

آیا دقت کرده اید که آپارتمان های جدید در کانادا کوچکتر و کوچکتر می شوند در حالیکه خانه ها برعکس بزرگتر و بزرگتر می شوند.

Murtaza Haider، استاد مدیریت مشاور املاک در دانشگاه رایرسون و Stephen Moranis نماینده ی ارشد مشاور املاک مقاله ای در فایننشال پست منتشر کردند که این روند را تجزیه و تحلیل کرده است.

این مقاله اشاره دارد به اینکه سایز خانه تعیین کننده ی تعداد افرادی که در خانه زندگی می کنند، می باشد. واحدهای کوچک برای خانواده های کوچک و مجردها مناسب است و خانه های بزرگ معمولاً برای سکونت خانواده های بزرگ است. بنابراین طراحی خانه های جدید انعکاس دهنده ی جمعیت فعلی و آینده ی منطقه ی محلی باشد. برای مثال، اگر انتظار می رود که در آینده سایز خانواده کوچکتر شود، سازنده باید خانه ی کوچکتر بسازد.

در ماه می امسال، اداره ی آمار کانادا از ارزیابی مسکن و املاک دراونتاریو، بریتیش کلمبیا و نوااسکوشیا خبر داد. اطلاعات بدست آمده از آمار پروژّه ی املاک کانادا
Canadian Housing Statistics Project که در سال ۲۰۱۷ بدست آمده است برای فهم این بوده است که آماری از دارندگان خانه در کانادا بدست آورند.

متوسط سایز آپارتمان های جدید در اونتاریو از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ به مساحت ۶۶۵ اسکویر فیت بود و۳۵٪ از آپارتمان های ساخته شده دردهه ی ۱۹۸۰کوچکتر بود و ۳۳٪ از آپارتمان های ساخته شده در دهه ی ۱۹۹۰ کوچکتر بود.

همزمان،‌ متوسط اندازه ی آپارتمان های جدید در بریتیش کلمبیا ۷۷۵ اسکویر فیت بود که ۱۶٪ از آپارتمان های ساخته شده در دهی ی ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ کوچکتر بود.

کوچکتر شدن سایز آپارتمان اساساً در کلانشهرها انعکاس یافته است و تغییرات در ساختار جمعیت شهری را نشان می دهد. سرشماری سال ۲۰۱۶ برای اولین بار نشان داد که زندگی مجردی در کانادا از انواع دیگر زندگی خانوادگی بسیار رایج تر می باشد و این نوع زندگی شامل ۲۸/۲٪ صاحبخانه های کانادایی می شود.

این نسبت بالاترین آمار تا کنون بوده است و از خانواده هایی که زوج هستند و یا با فرزند می باشند پیشی گرفته است. بنا بر این گزارش، برای تقریباً یک قرن تعداد افراد در مفهوم خانواده در کانادا کوچک شده است و از متوسط تعداد افراد یک خانوار که در سال ۱۸۷۱ ۵/۶ نفر بود در سال ۲۰۱۶ به بیش از نصف یعنی ۲/۴ نفر تقلیل یافته است.

دلیل آن این است که زوج ها بچه های کمتری می خواهند یا دلایل دیگری ممکن است باشد. کوچک شدن سایز آپارتمان ممکن است بازتابی از کاهش جمعیت خانواده در کانادا باشد و حتی سایز آپارتمان در حال کاهش است.

Marc Vachon در ژورنال مطالعات شهری کانادا ۲۰۱۸ به این نکته اشاره کرد که آپارتمان های مینیاتوری جدید به مساحت ۲۹۰ تا ۴۹۵ اسکویر فیت می باشند. در سانفرانسیسکو این آپارتمان ها حتی کوچکتر نیز می باشند و به ۲۲۰ اسکویر فیت می رسند که ۷۰ اسکویر فیت آن حمام دستشویی و آشپزخانه است. این آپارتمان های مینیاتوری امکاناتی مانند ماشین لباسشویی و اجاق گاز را ندارند.

یک پروژه ی جدید آپارتمان در داون تاون تورنتو در حال ساخت است که ۱۶۲ میکرو یونیت دارد و هر کدام مساحتش ۴۸۰ اسکویر فیت می باشد. این یونیت ها به جای اجاق های پایه دار مایکرو ویو دارند. در جامعه ای که سریعاً به جلو قدم بر می داریم، بسیاری از مردم وقتی برای لذت بردن از آشپزی ندارند و برای اجاره ی ارزان تر و آپارتمان های کم طبقه تر اجاق گاز صرف نظر شده است.

کوچک شدن سایز خانوار نمی تواند علت بزرگ شدن سایز خانه باشد. اداره ی آمار کانادا گفت که متوسط اندازه ی خانه های جدید ساخته شده در اونتاریو در سال های ۲۱۰۶ تا
۲۰۱۷ به مساحت ۲۳۸۰ اسکویر فیت بود که ۳۰٪ بیشتر از خانه های ساخته شده در دهه های ۱۸۰ و ۱۹۹۰ می باشد. خانه های نو ساز مستقل دو برابر از سایز خانه های
۱۹۶۰ و قبل از آن بزرگ تر است ولی تعداد افراد خانواد کم است.

فضای حقیقی یک خانه ی مستقل بزرگ تر است زیر که سایز زیرزمین معمولاً به حساب نمی آید. بعد از اینکه زیر زمین کامل شد، می تواند بعنوان محوطه ی بازی برای
کودک استفاده شود و یا اینکه در آن اطاق مهمان ساخته شود یا برای بزرگسالان یک مینی تئاتردرست کرد.

قیمت پایین زمین در حومه شهر می تواند تا حدودی توضیح دهد که چرا مساحت خانه های مستقل افزایش یافته است. برای مثال در تورنتو سال ۲۰۱۸ خانه های مستقل تنها ۵٪ کل خانه ها ی جدید را تشکیل می داد. در بقیه ی قسمت های جی تی ای خانه های مستقل ۳۰٪ از کل خانه ها ی جدید بود.

افزایش تعداد خانه های مستقل نشان دهنده ی ادامه ی توسعه ی سبک حومه ی شهری می باشد که اشتیاق مردم برای ماندن در خانه و درست کردن باربیکیو، بازی های ویدئویی، آنلاین و غیره را نشان می دهد. انواع فعالیت های داخل خانه سبب شده است که تعداد خانه ها بیشترشود.

بنظر می رسد که در آینده توسعه ی خانه های کانادا به دو سمت افراط و تفریطی می رود: خانواده های کوچک آپارتمان های خود را کوچک می کنند و خانواده ها با جمعیت بیشتر
در خانه های بزرگتر و دورتر از شهرها سکنا می گزینند.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز