تحویل سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین آغاز شد

Submitted on چ., 04/19/2023 - 11:39

وزیر دفاع اوکراین امروز اعلام کرد که ارتش کشورش اولین سامانه‌ موشکی هدایت‌شونده پاتریوت ساخت آمریکا را که از مدت‌ها پیش به دنبال آن بود دریافت کرده و کی‌یف امیدوار است بتواند از آن برای حفاظت از حریم هوایی خود در برابر موشک‌های روسیه استفاده کند. 

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین، بدون اشاره به  تعداد و چگونگی تحویل این سیستم ها، از ایالات متحده، آلمان و هلند تشکر کرده و در توییتی گفت: "امروز آسمان زیبای اوکراین ما امن تر می شود چرا که سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت وارد اوکراین شده است". 

پاتریوت، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافند موشکی زمین به هوای آمریکا است که می تواند هواپیماها، موشک های کروز و موشک های بالستیک کوتاه برد را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۳۰ کیلومتری هدف قرار دهد. در ماه مارس سال جاری، ۶۵ سرباز اوکراینی در اوکلاهمای ایالات متحده برای کار با این سامانه دفاعی آموزش دیده بودند.

مقامات اوکراینی پیشتر گفته بودند که ورود سامانه‌های پاتریوت که واشنگتن با ارسال آن‌ها در اکتبر گذشته موافقت کرد، یک تقویت بزرگ و نقطه عطفی در جنگ علیه تهاجم گسترده مسکو خواهد بود. این آخرین کمک متحدان غربی کی‌یف است که همزمان با آماده شدن اوکراین برای یک ضد حمله، متعهد شده‌اند تانک، تجهیزات توپخانه و برخی از انواع جت‌های جنگنده را در اختیار این کشور قرار دهند.

آلمان، دانمارک و اسپانیا از سوئیس نیز خواسته بودند تا با صادرات تسلیحات سوئیسی به اوکراین موافقت کند. درخواستی که تا کنون با مخالفت این کشور مواجه شده است چرا که قوانین بی‌طرفی برن، این کشور را از ارائه کمک‌های نظامی به هر یک از طرف‌های درگیر باز می‌دارد.

از سوی دیگر، پکن امروز گزارش‌های اخیر مبنی بر پیدا شدن پهپادهای چینی در میدان‌های نبرد اوکراین را تکذیب کرده و مانند همیشه تاکید کرد که در این جنگ بی طرف مانده و به روسیه، یکی از متحدان اصلی خود، کمکی نخواهد کرد. وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد کنترل شدیدی که بر صادرات پهپادها مطابق با استانداردهای بین‌المللی دارد از استفاده آنها برای مقاصد غیرصلح‌آمیز جلوگیری می‌کند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز