وضعیت رو به بحران خانه سالمندان کبک خبرساز شد

Submitted on Mon, 02/11/2019 - 19:52

وضعیت رو به بحران خانه سالمندان کبک خبرساز شد
به نقل از مقامات دولت کبک برخی از افرادی که در خانه سالمندان این استان به سر می برند با رفتارهای ناشایست مواجه هستند.

Marie Rinfret مامور رسیدگی به شکایات مردمی در مجلس شواری ملی (National Assembly) خاطر نشان کرد که خدمات رفاهی برای افراد سالخورده یا افراد دارای معلولیت که در خانه سالمندان زندگی می کنند "کمبودها و کاستی هایی" دارد که پیش از این نیز شکایاتی در این مورد در سال 18-2017 به اداره مربوطه ابلاغ شده بود.

با توجه به کمبود پرسنل پرستار و یا شمار زیاد افراد بیمار، کارکنانی هستند که با فشار کاری روبرو هستند. خدمات اصلی از جمله حمام، اصلاح سر و مراقبت های دندان پزشکی کم رنگ شده اند چرا که کارکنان دیگر فرصت کافی برای رسیدگی به امور بهداشتی و نظافتی بیماران را ندارند.

در بسیاری از موسسات کارکنان به سختی وضعیت را تحمل می کنند که قابل وصف نیست و همین امر باعث می شود به افرادی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند کمتر رسیدگی شود. این وضعیت در قالب بد رفتاری تعریف شده است. به طوری که با سالمندان و دیگر افراد ساخورده آسیب پذیر به درستی برخورد نمی شود.

این مامور رسیدگی به شکایات به نمونه هایی از گلایه های سالمندان اشاره کرد:

تا 36 ساعت افراد سالمند را از جایگاه استراحت به بیرون نمی برند مگر در صبح هنگام.
حمام منظم هفتگی به تعویق افتاده است.
اصلاح، پیرایش، خدمات دهان و دندان و بهداشت ناخن حذف شده است.
دفعات پاسخ به تلفن ها و زنگ و تلفن ها به دلیل عدم نظارت درست کوتاه شده است.
خطر ضرب و شتم بیماران نیز دور از انتظار نیست.

همچنین در یک کنفرانس خبری Rinfret اثر دومینو را علت کمبود پرسنل خواند.

این کمبود موجب می شود بیماران در اتاق خود بمانند، کمتر به محیط بیرون و فضای باز بروند، به جای معاشرت و غذا خوردن دسته جمعی به صورت انفرادی غذای خود را میل کنند. در نتیجه مکانی که باید برای زندگی باشد صرفا به یک مکان جهت ارائه مراقبت های اولیه تبدیل شود.

در برخی از 1,800 خانه سالمندان خصوصی نیز مشکلاتی متعددی مشاهده می شود. در یک موسسه نگهداری از سالمندان شیوع بیماری گال 65 تن را آلوده کرده است. اپراتور این موسسه سعی بر پنهان کردن حقایق داشته و به سالمندان و کارکنان در این مورد اطلاع رسانی نکرده است.

از آنجایی که این خدمات مراقبتی پاسخگوی تمامی نیازهای سالمندان نمی باشد لذا برای جبران کمبودها به بودجه 100 میلیون دلاری از سوی دولت لیبرال نیاز است.

تعداد افرادی که نیاز به مراقبت در منزل داشتند در سال های 2015 تا 2017 رشد 6 درصدی داشته است اما خدمات سالمندان تنها 1.7 درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که 5,500 نفر از مراقبت در منزل به دور هستند. دولت پیشین قول افزایش 15 درصدی خدمات را تا سال 2020 پیش بینی کرده بود.

از دیگر مشکلات رایج این استان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سلول انفرادی در زندانهای استان که قرار بود شرایط جدیدی اعمال شود در حال حاضر به بیش از 15 روز طول کشیده است و به بخش سلامت روان توجهی نشده است.
شرایط زندان در Nunavik که در سال 2016 وضعیت اسفناکی تجربه کرده است هر چند به مرور اوضاع آن بهبود یافت اما شواهد درگیری و آسیب به سلول های زندان را نشان می دهد به طوری که پای پلیس Puvirnituq به میان کشیده شد.
انتظار طولانی مدت، جابجایی شغلی، کمبود اطلاعات و عدم وجود مستندات کافی در سازمان امنیت ملی منجر به عدم جبران خسارات وارده در سیل 2017 شد.

در ماه آگوست سال 2017 وزارت آموزش و پرورش با استفاده از کمک هزینه تحصیلی توانست از میان 188,969 دانش آموز نیازمند بالغ بر 22,704 نفر را تحت پوشش مالی قرار دهد که این میزان کمک حدود 12 درصد می رسد.

45,000 نفر از مشمولان خدمات رفاهی از اعتبار مالیاتی محروم شدند چرا که آنها تا کنون در برنامه زمانبدی به ثبت اظهارنامه مالیاتی اقدام نکرده اند. Marie Rinfret معتقد است برای این دسته افراد به جای پر کردن فرم باید امکان باز پرداخت صادر شود."غیر منطقی و ناعادلانه" است رانندگانی که گواهینامه رانندگی خود را ارائه نکنند وسیله نقلیه آنها توقیف شود. اما راننده ای که جرایم سالانه خود را پرداخت نکند تنها یک برگه جریمه برای وی صادر گردد.

دولت فدرال هشدارمی دهد از سفر به ونزوئلا اجتناب کنید!
دولت کانادا بیانیه ای صادر کرده است که طبق آن از تمامی مردم کانادا خواسته شده تا از سفر به ونزوئلا خودداری کنند.

به گفته دولت فدرال، مسافران باید از سفر به این منطقه "به علت میزان بالا و قابل توجه جرایم خشونت آمیز، شرایط سیاسی و اقتصادی ناپایدار و نبودن شرایط اساسی زندگی، از جمله کمبود دارو، مواد غذایی، بنزین و آب" اجتناب کنند.

به گفته وب سایت دولت فدرال کانادا، وضعیت امنیتی در ونزوئلا همچنان ناپایدار است و ممکن است هر لحظه با کوچکترین مشکلی وضعیت بحرانی تر هم بشود. همچنین در این وب سایت آمده است که ونزوئلا بیشترین میزان موارد قتل و آدم کشی را دارد.

این بیانیه همچنین هشدار می دهد که فرودگاه بین المللی Simón Bolívar در Maiquetía خطرناک است و فاقد امنیت لازم است.

حوادث و جرایم خشونت آمیز به طور مرتب، هم در داخل فرودگاه و هم در مناطق اطراف آن رخ می دهند. كودک ربایان و سارقان مسلح خارجی هایی را که به نظر میرسد ارز خارجی زیادی به همراه خود دارند هدف قرار میدهند.

تحویل گرفتن رایگان لباس های دست دوم در تورنتو
فروشگاه های کالای امانی راه خوبی برای خالی کردن کمدهای لباس است، اما این که شخصا لباس ها را به یکی از این فروشگاه ها ببرید کاری خسته کننده است.

با Effortless آشنا شوید، این شرکت جدید به صورت رایگان لباس را از شما میگیرد و آن را برای شما می فروشد.

آنها لباس های مناسب مانند ژاکت، شلوار، کفش، کلاه و روسری را قبول میکنند، شما میتوانید زمانی بعد ار 6 عصر از دوشنبه تا جمعه، یا هر زمانی از آخر هفته را انتخاب کنید تا Effortless لباس ها را از شما تحویل گیرد.

حداقل باید 5 لباس تحویل دهید (در نظر داشته باشید که آنها جواهرات، لباس زیر، لگینگ یا جوراب قبول نمیکنند) و وسایل شما باید در "وضعیت عالی" باشند.

نسبتا مشابه Kind Exchange ،Effortless لباس های شما را می فروشد و 50 درصد سود آن را به شما میدهد.

هنگامی که لباس شما را در فروشگاه آنلاین دست دوم خود فروختند، نیمی از پول را از طریق Paypal برای شما میفرستند. اگر نتوانند لباس های شما را طی دوماه بفروشند می توانید آن را پس بگیرید یا به خیریه اهدا کنید.

آنها معمولا برند قبول میکنند (لیستی در اینجا موجود است)، برندهایی مانند Joe Fresh ،Free People ،Zara ،Topshop اما با درنظر گرفتن این که آنها فقط وسایل نسبتا جدید قبول میکنند، قیمت های آنان منصفانه است.

افزایش قیمت طرح های محبوب 10 گیگابایتی شرکت های مخابراتی Bell ،Rogers و Telus
در صورتی که شما نیز یکی از افراد خوش شانسی هستید که بسته اینترنتی 10 گیگابایتی را در سال گذشته 60 دلار خریداری می کردید لازم است که از خبر افزایش قیمت طرح های محبوب و پر فروش شرکت های مخابراتی Bell ،Rogers و Telus غافل نباشید.

در واقع پیشنهاد این طرح به حدی تاثیرگذار بود که در نخستین ساعات اعلام خبر آن در ماه دسامبر سال گذشته بالغ بر 368,000 کانادایی استقبال خوبی داشتند و به ثبت نام پرداختند. در واقع این طرح 10 گیگابایتی شامل پیامک و تماس نامحدود بوده که متقاضیان با خرید آن از مکالمه رایگان نامحدود بهره مند می شدند.

از این پس مشتریان اپراتورها برای خریدهای بسته اینترنتی خود باید مبلغ 5 تا 10 دلار بیشتر پرداخت کنند. به طوری که شرکت مخابراتی Rogers افزایش قیمت شرکت خود را 5 دلار اعلام کرد. این افزایش قیمت در ماه فوریه به تصویب رسیده است لذا هنگام خرید طرح ها دقت کنید چرا که برخی افراد از طریق Fido خرید خود را انجام می دهند.

شرکت Bell نیز مانند Rogers از افزایش قیمت 5 دلاری خبر داد. این افزایش منوط به استقبال بی سابقه مشتریان در ماه مارس و نیز متاثر از مشتریان Virgin Mobile می باشد.

آخرین شرکتی که از افزایش قیمت طرح های خود خبر داد شرکت Telusبود اما کمی گران تر از سایر. این شرکت اخیرا صحت و سقم این خبر را تایید کرد به گونه ای که افزایش قیمت طرح اینترنتی آنها نسبت به شرکت های دیگر به مراتب بیشتر خواهد بود. به عبارتی برای مشتریان خود افزایش 10 دلاری در نظر گرفته است.

این تغییرات عمده قیمت در ماه مارس و یا آوریل بسته به دوره صورت حساب مشتریان را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد. در حالی که سایر شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای شرکت های زیر شاخه خود از جمله Koodo نیز درصدد افزایش قیمت هستند.

هر سه شرکت ارائه دهنده خدمات دلایل مشابهی برای افزایش قیمت بیان کردند. افزایش خدمات شبکه، هزینه های اصلی و یا بهبود خدمات ارکان اصلی افزایش هزینه ها به شمار می روند.

چنانچه از این پس از Rogers ،Fido ،Bell یا Virgin Mobile طرح اینترنتی خود را خریداری کنید باید 65 دلار در ماه هزینه کنید که مجموع این افزایش قیمت در سال به 60 دلار می رسد و در صورتی که از Telus خریداری کنید باید 70 دلار در ماه پرداخت کنید که مجموع افزایش قیمت در سال 120 دلار خواهد بود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز