وزیر سلامت و بهداشت انتاریو: سیستم سلامت این استان نیاز به تغییر دارد

Submitted on ی., 09/09/2018 - 19:15

وزیر سلامت و بهداشت انتاریو: سیستم سلامت این استان نیاز به تغییر دارد
وزیر سلامت و بهداشت استان انتاریو بیان کرد: "دولت جدید انتاریو وعده داده است که به مشکلات بیمارستان ها بپردازد، اما برای هر گونه اقداماتی که باید انجام شود محدودیت مالی وجود دارد."

کریستین الیوت در نخستین سخنرانی خود که پس از انتخاب حزب محافظه کاران پیشرو در بهار امسال برگزار شد، گفت دولت باید با این مشکل گلاویز شود، با این حال اظهار داشت که انتاریو با «دوران مالی سختی» مواجه است و بخش مراقبت های سلامتی باید راه هایی کارآمدتر و با هزینه کمتری پیدا کند.

بیمارستان های انتاریو چندین سال با مشکلات فراوانی از جمله کمبود فضا مواجه بوده اند، به طوری که کارکنان گاهی اوقات مجبور به درمان بیماران در راهروها یا قسمت رختکن می شدند که الیوت آن را "غیرقابل قبول" خواند.

وی بیان کرد: "این روش راه درمان عزیزان ما نیست. ما یک چالش بزرگ پیش رو داریم."

نظرات الیوت بعد از آنکه انتاریو گزارش کمیسیون تحقیقاتی را با توجه به هزینه های دولت قبلی بیرون داد، ارائه شد. این گزارش هنوز منتشر نشده اما وزیر دارایی Vic Fedeli گفته است که یافته هایش به دولت کمک می کند تا میزان وضعیت مالی استان و میزان کسری و بدهی را تعیین کند.

نخست وزیر داگ فورد وعده داده است که ظرف پنج سال 15000 تخت و 30 هزار تخت در طول 10 سال آینده برای کاهش فشار بر بیمارستان ها فراهم کنند.

الیوت روز پنجشنبه وعده داد و گفت که افزایش فضا بخشی از راه حل است. او به مخاطبان خود گفت: "ما می دانیم که زمان انتظار برای بستری شدن و مراقبت های طولانی مدت بسیار زیاد است و فشارهای زیادی را متحمل می شوید." وی افزود "در ماه های آینده می خواهیم این ایده ها را مورد بحث قرار دهیم، ما قصد داریم راه حل های مناسبی را پیدا کنیم."

انجمن بیمارستان انتاریو اعلام کرد که متعهد به همکاری با دولت و سایر شرکا برای ایجاد یک سیستم مراقبتی کارامدتر است.

ایجاد یک سیستم مراقبت بهداشتی پایدار و کارآمد، مستلزم این است که ما وضعیت موجود را بازنگری کنیم، مدل های جدید و رویکردهای مراقبت و پیاده سازی یکپارچگی بیشتر را مورد بررسی قرار دهیم.

مارک شریینر، رهبر حذب سبز، بیان کرد که دولت نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در مراکز بهداشتی، کلینیک های پرستاری تحت نظارت و تیم های بهداشت خانواده دارد.
Lead Photo: THE CANADIAN PRESS/Chris Young

محل تولد لزوما حق شهروندی کانادا را تضمین نمی کند
دولت فدرال به دیوان عالی دستور داد که قطعنامه ای را به منظور جلوگيري از birth tourism امضا كند. طبق این قانون کانادا دیگر به نوزادان متولد شده مهاجر یا پناهنده در خاکش حق شهروندی نمی دهد.

کانادا یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر کمتر از قانون حق شهروندی بر اساس محل تولد پیروی می کند و برخی از دیگر کشورها- از جمله استرالیا و بریتانیا- نیز در سال های اخیر تغییرات قانونی ایجاد کرده و حق شهروندی بر اساس محل تولد را اصلاح یا لغو کرده اند.

این در حالیست که سخنگوی فدرال بیان میکند، "برای مثال کشورهای مستقل اروپایی از طریق تولد، شهروندی خود به خودی را دریافت میکنند و هیچ گونه تعهدی برای انجام این کار ندارند. تنها 34 کشور از طریق تولد، تابعیت خود را بدون توجه به ملیت یا وضعیت والدین، به رسمیت می شناسند."

لیبرالهای فدرال پس از آنکه محافظه کاران خواستار قطعنامه ای شدند که طبق آن دولت به تابعیت حقوقی پایان دهد (مگر اینکه یکی از والدین متولد کانادا باشد، شهروند کانادا باشد یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد) تصمیمات متفاوتی گرفتند."

آندرو Scheer رهبر محافظه کار می گوید یکی از اهداف ما این است که به کار زنانی که به کانادا می آیند به قصد اینکه کودکی به دنیا بیاورند و شهروندی کانادا را بگیرند پایان دهیم.

پناهندگان و مدافعان حقوق بشر اعتراض کرده اند و می گویند هیچ شواهدی برای حل مسئله ی تولد وجود ندارد و سیاست محافظه کار برای کودکان متولد کانادا درهایی را میگشاید.

استدلال دولت مرکزی این است که حق شهروندی والدینی که کارکنان یک دولت خارجی بوده اند و پسرانی که به دنیا آوردند و استثنائا حق شهروندی گرفته اند غیرقانونی می باشد.

با این وجود، وکلای فدرال نقش زادگاه را نیز در تصمیم گیری در مورد تابعیت بررسی می کنند.

به طور خلاصه، هیچ یک از قوانین بین الملل به کانادا اجازه دادن شهروندی بر اساس تولد را نمیدهد. بخصوص به فرزندانی که متولد خانواده ای هستند که والدینشان در خدمت یک دولت خارجی هستند.

Lead Photo: THE CANADIAN PRESS/Sean Kilpatrick

ادعای دادگستری در رابطه با قوانین برخورد با اسب های صادراتی زنده پیش از ذبح
دادگاه، آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا را به شکستن قوانین خود برای نحوه برخورد با اسب ها در هنگام صادرات به کشورهای دیگر جهت استفاده غذایی و چپاندن این حیوانات بزرگ در جعبه های کوچک متهم کرده است.

اسب های زنده از وینیپگ، کالگری و ادمونتون به کشورهای خارجی صادر شده و در آن جا ذبح و به عنوان یک ماده غذایی لذیذ استفاده می شوند- عملی که ایالات متحده آن را در سال 2007 ممنوع اعلام کرد.

گروه حامی حقوق حیوانات ادعا کرده که اسب های بزرگ در حین صدور در جعبه های کوچک و شلوغ چپانده شده که در واقع بر خلاف قوانین آژانس که بنا بر آن اسب های بزرگتر از 1.4 متر می بایست جعبه های مخصوص به خود داشته باشند، می باشد. ویدیوها نیز نمایانگر این است که برخی اسب ها چنان به هم فشرده شده اند که سرهاشان با یکدیگر برخورد کرده و برخی حتی در این مسیر تلف می شوند.

CFIA در بیانیه ای آن را سیاستی موقت خوانده و افزود که در حال حاضر در تلاش برای اصلاح قوانین می باشد. با این حال هنوز قانونی در این باره تصویب نشده و بر اساس گفته دامپزشک بازنشسته CFIA اسب ها همچنان زیر فشار ناخوشایندی می باشند.

بر خلاف کانادا، ایالات متحده آمریکا در سال 2007 منابع مالی مربوط به کشتار اسب و صدور مجوز صادرات آن به کشورهای خارجی به عنوان ماده غذایی را متوقف ساخت.

در سال گذشته، صادرات پیش از کشتار کانادا شامل بیش از 4800 اسب، یعنی میزان کم تری نسبت به سال پیش از آن بوده و صادرات گوشت آن نیز 41 درصد کاهش یافته است. و به همین ترتیب صادرات حیوانات زنده و محصولات گوشتی نیز در دو سال گذشته کاهش یافته، به طوری که در سال 2016، صادرات حیوانات زنده از 5839 حیوان به 4846 حیوان در سال بعد و صادرات گوشتی از 10347 تن به 6104 تن در سال 2017 رسیده است.

فعالان حقوق حیوانات خواستار ممنوعیت کامل تجارت گوشت اسب بوده، اما برخی نیز اظهار داشته اند که در صورت موفقیت پرونده دادگاه، حیوانات حداقل تا زمان مرگ با رفتاری انسانی مواجه خواهند بود.

دولت فدرال همچنان این ادعا را بی پاسخ گذاشته است.

یک ایرانی برنده ی جایزه ی ۲۵۰۰۰دلاری فیلمنامه نویسی سال ۲۰۱۸
امیر کهنمویی، جوان ایرانی کانادایی، برای فیلمنامه اش به نام “Port of Call” برنده ی جایزه ی ۲۵۰۰۰ دلاری Daryl Duke سال ۲۰۱۸ شده است.

امیر کهنمویی متولد شهر مونترال در کانادا است. فیلمنامه ی “Port of Call” الهام گرفته از داستان زندگی عموی امیر است که سالها پیش در پی یافتن زندگی بهتر به کانادا و به شهر مونترال مهاجرت می کند.

عموی امیر دکترای معماری از ایتالیا دارد اما زندگی و کار در کانادا به او این فرصت را نمی دهد که در این کشور به دنبال حرفه اش رفته و معمار دارای گواهینامه شود.

امیر کهنمویی می گوید که از دریافت این جایزه و از کمک بنیاد Daryl Duke که به جوانان هنرمند فرصت خلاقیت می دهد بسیار خوشحال و سپاسگزار است.

این سومین سالی است که بنیاد Daryl Duke این جایزه ی را به فیلمنامه نویسان اهدا می کند. بنیاد Daryl Duke در سال ۲۰۱۶ و برای بزرگداشت Daryl Duke، سازنده ی فیلم و سریال و برنده ی جایزه امی، تاسیس شد.

یکی از مشهورترین ساخته های او سریال ” Thorn Birds” است. این جایزه ی مالی ۲۵۰۰۰ دلاری به خالقان جهان این فرصت را می دهد تا اثر خود را به روی صحنه بیاورند. اطلاعات این مسابقه برای سال بعد به زودی در www.daryldukeprize.ca منتشر خواهد شد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز