واکسیناسیون فقط برای کودکان نیست، بزرگسالان کانادایی نیز باید واکسینه شوند

Submitted on Mon, 08/27/2018 - 20:57

واکسیناسیون فقط برای کودکان نیست، بزرگسالان کانادایی نیز باید واکسینه شوند
هنگامی که شما واکسینه می شوید، نه تنها از خودتان محافظت می کنید، بلکه به محافظت از دیگران کمک می کنید زیرا خطر بیمار شدنتان و گسترش آن کم می شود.

یکی از بزرگترین تصورات غلط که همیشه شاهد آن بودم این است که واکسیناسیون فقط برای بچه هاست. از لحظه ای که نوزاد متولد می شود، برنامه ای اصولی برای والدین وجود دارد. بنابرین بسیاری از والدین بهداشت وسلامت کودکان خود را در اولویت قرار میدهند.

نظرسنجی که اخیرا انجام شده نشان می دهد، "اکثر بزرگسالان معتقد بودند که همه واکسن های مورد نیاز زمان بزرگسالی خود را زده اند، اما در واقع تنها کمتر از 10 درصد شان، واقعا ایمن شده بودند."

به عنوان یک بزرگسال، مهم است که واکسن زدن خود را جدی بگیریم. داشتن برنامه ای منظم برای ایمن سازی بدن یکی از بهترین کارهایی است که می تواند برای سلامتی دراز مدت شما انجام شود. زدن بعضی از واکسن ها به طور مرتب برای بزرگسالان توصیه می شود، و باقی آن ها بر اساس شیوه زندگی، سلامت، برنامه های سفر و واکسن های زده شده در گذشته توصیه می شود.

هرچقدر سن افراد بالاتر میرود، خطر ابتلا به بیماریهای خاص افزایش می یابد، و اداره بهداشت کانادا، برخی از واکسن ها را برای بزرگسالان پیشنهاد می کند. حداقل، بزرگسالان باید واکسن های زیر را در نظر بگیرند.


هپاتیت A و B

این عفونت ها می توانند باعث ملتهب شدن و آسیب زیادی شود. همچنین مهم است بدانیم که یک نوبت تزریق کافی نیست. واکسیناسیون در برابر هپاتیت A و هپاتیت B نیاز به دو تا سه تزریق در طی یک سال دارد تا بدن کاملا محافظت شود.

تبخال

تبخال ناشی از ویروسی مشابه در آبله مرغان است که تقریبا در بدن تمام بزرگسالانی که در دوران کودکی دچار آبله مرغان شده اند نهفته است که می توانند بعدها دوباره فعال شوند.
تبخال اغلب افراد بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار می دهد و به صورت بثورات دردناک با تاول ظاهر می شود، معمولا به شکل یک دسته در یک طرف صورت یا بدن است. از هر سه نفر یک نفر دچار تبخال میشوند و واکسیناسیون بهترین راه برای محافظت از خودتان است.

HPV (ویروس papilloma انسانی)

HPV یکی از شایع ترین بیماری های منتقله از راه جنسی است، طبق تخمین های برآورد شده بیش از 70 درصد از کانادایی هایی که رابطه جنسی زیادی دارند در معرض ابتلا به HPV هستند. این عفونت باعث تقریبا تمام سرطانهای دهانه رحم و زگیل های تناسلی و همچنین سرطان در سایر قسمتهای بدن میشود. آنچه که اکثر مردم نمی دانند این است که حتی اگر شما قبلا یک عفونت HPV داشته باشید، واکسیناسیون هنوز هم می تواند شما را در برابر سایر عفونت ها محافظت کند.

بیماری ذات الریه

این بیماری از طریق باکتری ها ایجاد می شود و وقتی که ریه ها را آلوده می کند، می تواند عوارضی مانند عفونت ریه، عفونت های خونی و مننژیت را ایجاد کند. واکسیناسیون سیستم ایمنی را تقویت می کند، به طوری که احتمال ابتلا به این بیماری کمتر می شود و اگر شما آلوده شوید، زیاد جدی نخواهد بود.

کجا می شود تزریق را انجام داد

آنچه که بسیاری از مردم نمی دانند این است که داروسازان می توانند دسترسی آسان به واکسن برای بزرگسالان را فراهم کنند. در واقع، در اکثر استان های دیگر، به جز کبک، داروسازان می توانند واکسیناسیون را طبق نسخه پزشک انجام دهند. داروسازان در آلبرتا، نیوبرانزویک، نوااسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد همچنین می توانند واکسن های افراد بالغ را تجویز کنند.

واکسن ها به شما کمک می کنند که سالم بمانید. هنگامی که شما واکسینه می شوید، نه تنها از خودتان محافظت می کنید، بلکه به محافظت از دیگران نیز کمک می کنید.

داروساز محلی شما می تواند مشاوره و اطلاعات در مورد گزینه های ایمن سازی بزرگسالان ارائه دهد.

بیش از 500 اتوبوس TTC به ال سی دی مجهز می شوند
مسافران TTC در تورنتو می توانند به سیستم جدید دیگری در اتوبوس ها دسترسی پیدا کنند.

صفحه نمایش ال سی دی ویژگی جدیدی است که سفارش بعدی آژانس حمل و نقل برای نصب داخل اتوبوس هاست و در طول دو سال آینده (325 اتوبوس در سال جاری و 200 اتوبوس درسال 2019) با صفحه نمایش وارد بازار می شوند.

طبق اعلام استوارت گرین، سخنگوی TTC، درهر یک از اتوبوس های جدید "29" صفحه نمایش بر روی سقف برای نمایش اطلاعات پایه مانند نام ایستگاه ها و زمان حرکت نصب شده است.

او می گوید، این پلتفرم دیگر برای تبلیغات نیست، و همچنین صفحه نمایشی برای فیلم گذاشتن هم نیست بلکه فقط اطلاعاتی را نمایش می دهد که مسافران در هنگام عزیمت به آن نیاز دارند.

وی در ادامه بیان کرد، "ما در حال طراحی صفحه نمایشی کارامد هستیم، اما این صفحه نمایش در نهایت شامل اطلاعاتی از قبیل مسیر، اعلام ایستگاه بعدی، تأیید درخواست توقف، اعلامیه های مشتری، هشدار سرویس می شود - برطبق تحقیقاتمان اطلاعاتی که پیدا کرده ایم بیشتر مورد توجه مشتریان است."

هزینه صفحه نمایش و نصب آن 1750 دلار در هر اتوبوس است که فقط بخش کوچکی از کل هزینه کلی یک اتوبوس جدید است. قیمت یک اتوبوس دودر که طولش 40 فوت است حدود 500 هزار دلار است در حالیکه یک اتوبوس سه در با طول 60 فوت تقریبا یک میلیون دلار است.

سیستم های حمل و نقل اتوبوس در نیویورک، برلین، سنگاپور، هنگ کنگ و سراسر ژاپن نیز دارای صفحه نمایش ال سی دی حداقل در برخی از اتوبوس های خود هستند، اگرچه برخی از این سرویس ها از این ال سی دی ها فقط برای تبلیغات استفاده می شوند.

همچنین TTC اعلام کرد، 200 اتوبوس جدید که در سال جاری وارد می شوند، دارای پورت های USB هستند تا مسافران بتوانند گوشی های خود را شارژ کنند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز