هنگام پرداخت پول تاکسی با کارت مراقب باشید رمز شما دزدیده نشود

Submitted on پ., 01/17/2019 - 20:38

وقت پول تاکسی را با کردیت کارت می پردازید مراقب باشید رمز شما دزدیده نشود
بنا به گزارش تورنتوپرشنز، پلیس تورنتو امروز به عموم هشدار داد هنگام استفاده از کردیت کارت برای پرداخت، مراقب باشند. مواظب باشید که ممکن است پسورد شما دزدیده شود و پولتان توسط کلاهبرداران دزیده شود.

پلیس قبلا یک باند را متهم کرده است که کارشان تقلب است. ۶ نفر دستگیر شده اند که اتهاماتشان بیش از ۲۶۰ مورد است.

کارگاه پلیس گفت که این مجرمان از تکنولوژی برای دزدی استفاده می کنند که بسیارآسان و کاربردی است و شما اصلا متوجه نمی شوید. قربانی فقط از طرف بانک یک اخطار دریافت می کند که مبنی بر چک کردن حساب بانکی یا کردیت کارت است. مشکل وقتی آشکار می شود که شما صورتحساب را از بانک دریافت می کنید که دیگر خیلی دیر است.

کارآگاه پلیس گفت وقتی که سوار تاکسی می شوید و راننده شما را به مقصد می رساند این شما هستید که باید طریقه ی پرداخت را انتخاب کنید. در زمانی که شما از کردیت کارت و یا هر کارت بانکی دیگر استفاده می کنید و رمز خود را وارد می کنید، در همان زمان ممکن است رمز شما دزدیده شود.

این کارگاه پلیس گفت از آنجاییکه تاکسی مجهز به کارتخوان است تمام اطلاعاتی که توسط مسافر وارد می شود که شامل رمز نیز می باشد می تواند کپی برداری و نگهداری شود. سپس راننده یا هر فرد دیگری می تواند از این اطلاعات استفاده کند و از کارت کپی بگیرد و مستقیما از ATM پول برداشت کند.

پلیس تورنتو گفت: بین ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ تا ۱۵ ژانویه ی امسال پلیس در نقاط مختلف جی تی ای کارتخوان های دستکاری شده را کشف کرده است و افراد مظنون دستگیر شده اند. از این شش نفر پنج نفر مرد می باشند و یکی از آنها زن است. اسامی آنها به ترتیب زیر می باشد: 22 -year-old Alex Ghakhar; 22-year-old Adam Ghakhar;
24-year-old John Alexander Mackenzie; 25-year-old Mohammad Sarwar;
48-year-old Tracy Begley; as well as a 16-year-old boy
که هویت وی را به علت سن کمش نمی توان فاش کرد.

این افراد مظنون به اتهام ۲۶۲ مورد تقلب از جمله سرقت،کلاهبرداری،‌ مالکیت اموال بدست آمده از جرم متهم و مجبور به پرداخت ۵۰۰۰ دلار شدند. پلیس تأکید کرد که این باند تبهکار جرائم بسیاری انجام داده اند ولی هیچکدام از جرائم مربوط به شرکت تاکسیرانی نمی باشد بلکه جرائم شخصی می باشد. با وجود این موارد مشابهی از این قبیل اتفاق افتاده است بنابراین اگر شما از کردیت کارت یا کارت های بانکی استفاده می کنید باید در این مورد توجه خاص داشته باشید. بهتر است که نام شرکت تاکسیرانی را بنویسید و شماره پلاک ماشین را یادداشت کنید. اگر ممکن است شماره ی راننده تاکسی را نیز یادداشت کنید
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز