هنرمندان تورنتو تمام کوچه های شهر را پروانه باران می کنند

Submitted on ی., 07/08/2018 - 18:15

تعداد زیادی از هنرمندان خیابانی تصمیم گرفتند که یک خیابان معمولی را تبدیل به خیابانی زیبا و دوستدار طبیعت به طوری که شایسته نام David Suzuki باشد کنند. و موفق شدند!

این نقاشی نزدیک پارک Flestead توسط هنرمند سبک نقاشی دیواری، Nick Sweetman، با حمایت مالی David Suzuki جهت بزرگداشت هفته ملی گرده افشانی به تصویر کشیده شده است. Nick که خود شخصا خانه به خانه از صاحب خانه ها برای نقاشی اجازه گرفته است می گوید: "درست است که میلیون ها مشکل دیگر وجود دارد و شاید برای خیلی ها محل زندگی پروانه ها در اولویت نباشد، ولی به عنوان یک هنرمند تلاش می کنیم تاثیری مثبت بر جامعه بگذاریم. اگر فقط تعدادی از بچه ها از مشاهده نقاشی ها لذت ببرند و علاقه مند به گل ها و پروانه ها بشود کافی است."

این حرکت که به نام "پروژه کانادایی بزرگ شاهراه پروانه ها" شاخته می شود، توسط بیش از 20 هنرمند مستعد تورنتویی در جهت آگاهی دادن نسبت به از دست رفتن محل زندگی پروانه ها انجام می شود. این پروژه در سال 2017 توسط David Suzuki جهت نشان دادن اهمیت حیوانات گرده افشان نظیر پروانه و زنبور و محل زندگی آنان آغاز شد. تنها در سال گذشته بیش از هزاران گل وحشی در تورنتو، مونترآل، مارکهام، ویکتوریا، ریچمود و بریتیش کلمبیا کاشته شدند.

اگر از دوستداران پروانه، هنر خیابانی، طبیعت و حفاظت از آن هستید، و یا فقط از تماشای زیبایی لذت می برید بی شک از این حرکت استقبال خواهید کرد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز