هشدار: 15 بیمار بستری در بیمارستان و 3 فوتی بر اثر شیوع سالمونلا در کانادا

Submitted on Mon, 06/17/2019 - 17:48

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا از شیوع عفونت سالمونلا در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مانیتوبا، تورنتو، ونکوور و نیوبرانزویک خبر داد.

به طوری که بر اثر شیوع این باکتری 390 تن دچار بیماری شده اند. در کانادا، در حال حاضر وضعیت 120 بیمار در دست بررسی است. آژانس بهداشت عمومی کانادا به شهروندان کانادایی تاکید می کند که همیشه گوشت بوقلمون خام و مرغ خام را به طور کامل پخت کنند تا از ابتلا به بیماری های مرتبط با غذا مانند سالمونلا جلوگیری شود.

در ماه جاری 47 مورد بیمار مبتلا به سالمونلا گزارش شده است که 15 تن در تخت بیمارستان بستری هستند و 3 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

توصیه این سازمان به منزله عدم مصرف محصولات پروتئینی مرغ و بوقلمون و یا عدم توزیع این نوع محصولات در خرده فروشی ها نمی باشد.

علائم عفونت سالمونلا به طور معمول شش تا 72 ساعت پس از مصرف محصول آلوده شروع می شود که به صورت تب، لرز، اسهال، گرفتگی عضلات، استفراغ و حالت تهوع بروز می یابد.

براساس بیانات مقامات بهداشت، حال بسیاری از افراد مبتلا طی چند روز به طور کامل بهبود می یابد اما در برخی موارد تا چند هفته نیز به طول می انجامد.

نوزادان، کودکان، سالمندان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در دسته گروه های پر خطر عفونت سالمونلا قرار دارند.

تشخیص این که آیا محصول با باکتری سالمونلا آلوده است یا خیر کار دشواری است، زیرا قابل دیدن، استشمام کردن و یا چشیدن نیست.

برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به سالمونلا نکات ایمنی مربوط به مواد غذایی زیر را که از سوی مقامات بهداشت عمومی ارائه شده است را رعایت کنید:

دست های خود را با صابون و آب گرم حداقل 20 ثانیه پیش و پس از دست زدن به محصولات تازه شستشو دهید.
هر منطقه کبود شده یا آسیب دیده روی محصول پروتئینی تازه را دور بریزید چرا که باکتری های مضر در این مناطق سریع تر رشد کنند.
حتی اگر قصد دارید پوست آنها را جدا کنید بهتر است زیر شیر آب سرد بگیرید و سپس این کار را انجام دهید.
محصول تازه را در یک سینک پر از آب قرار ندهید.
از یک برس تمیز برای شستشوی مواردی مانند خیار، پرتقال، خربزه، سیب زمینی و هویج استفاده کنید.
از یک تخته برش برای قطعه کردن گوشت خام، مرغ، ماهی و غذاهای دریایی استفاده کنید.
میوه ها و سبزیجات خورد شده را در داخل یک ظرف تمیز و جداگانه قرار دهید.
از دستمال حوله ای برای پاک کردن سطوح آشپزخانه استفاده کنید و یا اسکاچ ظرفشویی را زود به زود عوض کنید.
پیش و پس از آماده سازی غذا، کانتر آشپزخانه، تخته برش و ظروف را طبق اصول بهداشتی شستشو کنید به طوری که عاری از مواد مضر باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز