هزینه 23۰ هزار دلاری ملانیا ترامپ در سفر کوتاه به تورنتو

Submitted on Mon, 11/19/2018 - 19:17

هزینه 23۰ هزار دلاری ملانیا ترامپ در سفر کوتاه به تورنتو
در ۲۳ سپتامبر 2017 ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفری ۱۲ ساعته به تورنتو رفت تا شاهد بازی‌های اینویکتوس (Invictus) باشد که پرنس هری، شاهزاده انگلیسی آن را پایه گذاری کرده است.

به نقل از اکسپرس، بر اساس مدارک جدیدی که منتشر شده است ملانیا ترامپ در این سفر دو دیدار مجزا با پرنس هری و جاستین ترودو در دو هتل لوکس جدا داشت.

ملانیا ترامپ حاشیه سفر تورنتو

این دو دیدار که در مجموع ۲۰ دقیقه بیشتر زمان نبرده است هزینه‌ای بالغ بر 23۰ هزار دلار کانادا را برای مالیات دهندگان آمریکایی به همراه داشته است.

این هزینه شامل یک شب اقامت در هتل شرایتون تورنتو و در هتل ریتز کارلتون تورنتو است.

این در حالی است که قیمت گرانترین اتاق هتل ریتز کارلتون به نه هزار دلار کانادا می‌رسد. از سوی دیگر، ملانیا در این سفر ۱۲ ساعته، اقامت شبانه‌ای در هیچ یک از هتل‌ها نداشته است و صرفا ملاقات کوتاه خود را در این دو هتل برگزار کرده است.

استفانی گریشام، سخنگوی ملانیا ترامپ در این خصوص گفت: وقتی رئیس جمهور یا بانوی اول سفر می‌کنند، یک تیم تدابیر امنیتی، مراقبت‌های پزشکی، ارتباطات و تدارکات آن‌ها را همراهی می‌کند. این هزینه برای بانوی اول کاملا مناسب و قانونی است.

با این حال، نشریه کوآرتز اعلام کرد: این هزینه صرفا برای مخارج دو دیدار در هتل‌ها بوده است و هزینه تماشای بازی ها، هزینه‌های کارکنان و هزینه‌های سفر در مبلغ اعلام شده گنجانده نشده است.

ملانیا در ماه گذشته نیز ضمن سفر به آفریقا از موزه اینترنشنال قاهره دیدن کرد که یکصد هزاردلار آمریکا هزینه داشت

با مشارکت کبک صورت گرفت، سرمایه‌گذاری 52میلیون دلاری کانادا در فضا
یک استارتاپ کانادایی یک برج ماهواره‌ای احداث می‌کند که به ثبت تصاویری از زمین و فضا خواهد پرداخت.

به نقل از اسپیس نیوز، استارتاپ کانادایی “NorthStar Earth and Space” بالغ بر 52 میلیون دلار کانادا (حدود 40 میلیون دلار آمریکا) به ساخت یک برج ماهواره‌ای با 40 ماهواره اختصاص داده است.


استارتاپ کانادایی فضا مشارکت کبک
NorthStar Earth and Space's planned 40-satellite constellation will use hyperspectral and infrared cameras to monitor Earth, and optical cameras to monitor space. Credit: NorthStar Earth and Space

این استارت‌تاپ سه سال پیش طرح خود را اعلام کرده و گفته بود بالغ بر 83 میلیون دلار کانادا برای این کار سرمایه‌گذاری می‌کند.

“استوآرت بین”(Stewart Bain) مدیر اجرایی این استارتاپ اظهار کرد: سرمایه‌گذاری فعلی شرکت ما در جهت راه‌اندازی سرویس‌های جدید است. البته این سرویس‌ها در سال 2021 آغاز به کار خواهند کرد.

«بین» ادامه داد، حرکتی که پیش گرفته‌ایم بسیار بزرگ است و ما با سرعت در حال طی این مسیر هستیم.
گفتنی است دولت کانادا و استان “کبک” هر کدام 13 میلیون دلار کانادایی در این استارتاپ کانادایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

باقی سرمایه این شرکت نیز از یک رسانه کانادایی و شرکت‌های “Telesystem” ، “Thales Alenia Space” و” Telespazio” تامین شده است.

«بین» در رابطه با شرکت Thales Alenia Space گفت: Thales Alenia Space در پروژه NorthStar E&S محصولات شرکت خودش و سایر شرکتها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود ماهواره‌های NorthStar E & S حدود 750 کیلوگرم وزن داشته باشند که حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از ماهواره‌های آینده 81 Iridium ساخته شده توسط Thales Alenia است. «بین» افزود: ماهواره‌های جدید نیاز به شناسایی و پشتیبانی چندین کنترل کننده دارد.

یک هایپرسنسور حدود 200 کیلوگرم وزن دارد. این هایپر سنسور با یک دیافراگم بزرگ می‌تواند نور زیادی را جمع آوری کند.

در حال حاضر 20 نفر به طور کامل با این پروژه همکاری دارند اما قرار است تعدادی هم در بخش کارهای اینترنتی آنها قعالیت کنند.
این استارتاپ کانادایی همچنین با انتشار اطلاعیه‌ای از جذب 400 نفر از افراد با مهارتهای حرفه‌ای به طور مستقیم و 1200 نفر به طور غیر مستقیم جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات داده‌ها خبر داد.

این برج به بررسی و رصد زمین و اجرام موجود در فضا می‌پردازد و هدف از احداث آن کسب اطلاعات رصدی از زمین و جابجایی اجرام در فضا است.

این برج تصاویری از سطح زمین دریافت خواهد کرد که توانایی شناسایی آلاینده‌های موجود در آب و خاک را دارد.

ترکیب اطلاعات حاصل از سنسورهای تصویربردارهای فراطیفی و مادون قرمز که در این برج استفاده می‌شود در برنامه‌ریزی شهری، کشاورزی و جنگلداری استفاده خواهد شد.

NorthStar S&E طرح‌های خود را بطور خلاصه برای چندین مرکز “AGILE Centers,” جهت آنالیز «اپلیکیشن‌های برای نوآوری‌ها و هدایت جهانی» در سراسر جهان ارسال کرده و سال 2021 در مونترال گشایش می‌یابد.

خسارت 30 هزار بیت‌کوینی هکرها به کبک
10 سپتامبر، زمانیکه کارمندان شهرداری Mekinac،شهری بین مونترال و کبک در استان کبک سرکار خود می‌روند روی کامپیوترهای محل کارشان با پیامی مبنی بر هک و قفل شدن کلیه فایل‌ها و سیستم‌هایشان مواجه می‌شوند.

به نقل از سی تی وی، در ادامه از کاربران شهرداری Mekinac خواسته شده بود برای دسترسی به فایل‌های خود 8 واحد ارز دیجیتال بیت‌کوین، تقریبا معادل 65 هزار دلار به یک حساب واریز کنند.


کبک پرداخت باج شهرداری هکرها
In this Dec. 8, 2017, file photo, coins are displayed next to a Bitcoin ATM in Hong Kong. AP Photo/Kin Cheung, File
Advertisement Great Deals. Great Devices. Every Day. Shop the Acer Store Now! Fashionmia New Collection

دپارتمان آی‌تی شهرداری Mekinac پس از دو هفته غیرفعال شدن سیستم‌های رایانه‌ای حدود 30 هزار بیت‌کوین برای این شیادان سایبری واریز می‌کند.

پرفسور «خوزه فرناندز»( Prof. Jose Fernandez)متخصص بدافزار در دانشگاه مهندسی پلی تکنیک مونترال، در این رابطه گفت: این حمله سایبری نشان‌دهنده ناتوانی بسیاری از شهرداری‌های کوچک برای محافظت کافی از داده‌های آنها و فقدان راهنمایی لازم در مورد امنیت سایبری از سوی دولت کبک است.
وی با اشاره به تلاش ناموفق خود برای تماس با دولت کبک در رابطه با آگاه سازی در این رابطه در گفتگو با سی تی وی افزود: این موضوع برای کبک شرم‌آور است.

«فرناندز» با تاکید بر نادر بودن این گونه اقدامات در استان کبک طی 15 سال گذشته تصریح کرد: من سعی کردم با دولت در این رابطه تماس بگیرم و صحبت کنم ولی کسی پاسخگو نبود.

«برنارد تامپسون »( Bernard Thompson)،مسئول شهرداری Mekinac، نیز گفت: این میزان خسارت برای شهرداری کوچک ما خیلی سنگین است. Mekinac حدود 13 هزار جمعیت و 10 شهرداری دارد.

«تامپسون» افزود:واقعا برای ما خیلی سخت بود که این رقم را به یک شیاد بپردازیم.

با این وجود «کبک» تنها استان ضربه خورده از این حملات نیست بلکه به تازگی چندین بخش دولتی و خصوصی در انتاریو نیز مورد حملات سایبری هکرها قرار گرفته‌اند و موجب شد تا پلیس توصیه‌هایی را در این رابطه منتشر کند.

همچنین ماه گذشته برای مقابله با تداوم این گونه حملات کمیته امنیت ارتباطات(Communications Security Establishment) توسط آژانس اطلاعات الکترونیک وزارت دفاع(Defence Department’s electronic intelligence agency) با حمایت مرکز امنیت سایبری کانادا (Canadian Centre for Cyber Security) جهت ارائه مشاوره در استانها و دولت فدرال تشکیل شد.

«پاتریک هاروی»( Patrick Harvey)، سخنگوی دپارتمان امنیت عمومی(Public Security Department)، نیز تایید کرد دولت‌های استانی در مقابل تهدیدات سایبری آمادگی ندارند.

او افزود: دپارتمان خزانه‌داری مسئول رسیدگی به حفاظت اطلاعات دولتی است. دپارتمان امنیت عمومی نیز بخشی را به حملات سایبری اختصاص داده است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز