هزینه کمرشکن زندگی در تورنتو برای نسل جوان

Submitted on ش., 08/11/2018 - 18:32

هزینه کمرشکن زندگی در تورنتو برای نسل جوان
تورنتو- نتایج به دست آمده از تحقیقات اخیر دست اندرکاران LowestRates.ca نشان می دهد که هزینه متوسط زندگی در تورنتو برای یک فرد جوان حدود 2 هزار و 740 دلار و 48 سنت در ماه می باشد. بر این اساس، برای تامین مخارج اولیه و نیازهای اساسی زندگی در تورنتو به درآمد ناخالص 40 هزا ر و 583 دلار در سال نیاز می باشد. اگر قصد پس انداز را داشته باشید، باید حداقل 50 هزار و 134 دلار در سال درآمد داشته باشید.

این اعداد و ارقام بر اساس میانگین اجاره بها، هزینه رفت و آمد، خورد و خوراک، سرگرمی و هزینه های دیگر محاسبه شده و شامل هزینه هایی مانند شهریه دانشگاه، خرید کتب درسی و هزینه نگهداری از حیوانات خانگی نمی شود.

این برآورد برای جوانانی که حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می کنند، نگران کننده است. این قشر جامعه در صورت لغو نشدن تصمیم دولت سابق انتاریو مبنی بر افزایش حداقل حقوق به ساعتی 15 دلار از سال 2019، حداکثر 30 هزار در سال درآمد خواهند داشت. شاید وقت یافتن شغل دوم برای این افراد فرا رسیده باشد.

ترودو دیگر برگ برنده حزب لیبرال نیست!
اتاوا- به قلم اندرو مک دوگال و به نقل از Toronto Star: جاستین ترودو کالایی است که دیگر خریدار ندارد. این استنباط ما از وضعیت لیبرال ها و رهبر مشهورشان در پایان مهلت جمع آوری کمک های مالی برای حزب لیبرال است.

محافظه کاران به رهبری اندرو شیر، امسال بیش از 12 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده اند. این مبلغ حدود دو برابر بیشتر از مجموع پول های جمع آوری شده برای لیبرال ها می باشد.

یکی از انتقادات وارد شده به دولت استیون هارپر این بود که دولت محافظه کار در واقع اداره می شد و کنترل همه چیز با شخص هارپر بود. با اینکه لیبرال ها ادعا کردند کشور را مانند یک ارکستر اداره خواهند کرد، اما واقعیت نشان می دهد که آنها تفاوت زیادی با دولت قبل ندارند. در واقع با یک جایگزین شده است.

سه سال از روی کار آمدن دولت لیبرال می گذرد، اما حزب لیبرال همچنان برای یافتن راهی برای تشویق اعضای خود به کمک مالی بیشتر، تقلا می کند. یکی از آخرین اقدامات آنها برگزاری مسابقه ای است که برنده را به صرف صبحانه با ترودو و یکی از اعضای گروه Queer Eye در مونترال مفتخر می کند! در بخشی از فراخوان شرکت در این مسابقه آمده است: جاستین ترودو و تیم لیبرال در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند هر کانادایی فرصت واقعی و عادلانه برای کسب موفقیت را در کنار حمایت از جامعه همجنسگرایان و حقوق بشر و مساوات دارد.

اندرو مک دوگال در بخشی از مقاله اش می نویسد: من سراغ کیف پول ام نخواهم رفت. نه به این دلیل که از این هدف حمایت نمی کنم. بلکه به این دلیل که معتقد نیستم حقوق بشر و برابر در کانادا در معرض خطر است. اگر آزادی هایی مانند سقط جنین و دیگر موضوعات مورد علاقه لیبرال ها، طی 10 سال زمامداری هارپر از بین نرفتند، احتمالا به حمایت ترودو نیاز ندارند.

البته هدف اصلی مسابقه دریافت دلارهای بیشتر نیست، بلکه این راهیست برای به دست آوردن آدرس های ایمیل بیشتر. اما سوال اینجاست که اگر لیبرال ها نمی توانند از آدرس های ایمیلی که از قبل در اختیار داشتند، پول بسازند، اضافه شدن چند ایمیل جدید چه نفعی برایشان خواهد داشت؟

در حالی که صاحبان این ایمیل ها می توانند در رقابت های انتخاباتی آینده به عنوان داوطلب برای لیبرال ها کار کنند، اما آنها برای خارج شدن از بستر به انگیزه نیاز خواهند داشت.

یکی از تاکتیک های احتمالا بهتر، ترساندن مردم از محافظه کاران است. به گفته ترودو، راست افراطی در حال رخنه به کانادا و طرح خواسته های ترسناک مانند لزوم حفظ امنیت مرزی و ایجاد یک سیستم پناهندگی کارآمدتر را دارد.

محافظه کاران نه تنها می دانند چگونه از معضل پناهجویان غیرقانونی صحبت کنند، بلکه می داند چطور از آن برای تحریک حامیان خود استفاده کنند.

مشکل بودن هر چیز این است که در صورت سقوط آن فرد، کل نظام فرو می ریزد. به همین دلیل لیبرال ها باید با احتیاط عمل کنند.

هزینه دویست و هفتاد میلیون دلاری پناهجویان غیرقانونی برای دولت فدرال
\اتاوا- دولت فدرال که برای مصون ماندن از انتقادات بیشتر ترجیح می دهد عبور پناهجویان و مهاجران از مرزهای زمینی را به جای یا illegal، یا irregular بخواند، طی یک سال و نیم گذشته، بیش از 270 میلیون دلار بر روی آنها هزینه کرده است. این اعداد و ارقام به درخواست ژان-دنیس فریچت (دبیر کمیته بودجه در پارلمان) ارائه شده است.

هر 4 سازمان و نهاد دولتی مرتبط با مهاجران، مبالغی که از ابتدای سال 2017 به این سو هزینه کرده اند را اعلام نموده اند. همانطور که گفته شد، مجموع این هزینه ها بیش از 270 میلیون دلار می باشد.

آژانس خدمات مرزی کانادا که امنیت مرزها را تامین می کند، در فاصله آوریل 2017 تا جون 2018، مبلغ 54.5 میلیون دلار را هزینه کرده است. اما آمار مربوط به قبل از آوریل 2017 را در اختیار ندارد.

وزارت مهاجرت و شهروندی نیز از ابتدای 2017 بیش از 117 میلیون دلار و RCMP از جون 2017 بیش از 7.3 میسلیون دلار هزینه کرده است.

Immigration and Refugee Board که به درخواست های پناهندگی و همچنین تجدیدنظر رسیدگی می کند، از فوریه 2017، ردگیری مهاجران غیرمتعارف را آغاز کرد. از آن زمان به این سو، کمتر از 17 میلیون دلار برای رسیدگی به 18 هزار درخواست پناهندگی در سال 2017 و 11 هزار و 760 درخواست پناهندگی از ابتدای سال 2018 هزینه کرده است.

بر اساس پیش بینی ها، IRB امسال 20 هزار درخواست پناهندگی از پناهجویان غیرمتعارف و سال آینده نیز 20 هزار درخواست پناهندگی را دریافت خواهد کرد. هزینه رسیدگی به این درخواست ها 73.6 میلیون دلار برآورد شده است.

به گفته آژانس خدمات مرزی کانادا، برخی از مهاجران و پناهجویان غیرمتعارف، پس از ورود به کانادا برای آوردن خانواده شان به کشور اقدام می کنند. همسران، فرزندان و بستگان درجه یک این افراد بدون اینکه مهاجر غیرمتعارف تشخیص داده شوند از مرزهای زمینی رسمی عبور کرده وارد کشور می شوند.

تاثیر منفی کند شدن بازار مسکن ونکوور و تورنتو بر رشد اقتصادی کانادا
تورنتو- کاهش خرید و فروش در بازار مسکن تورنتو و ونکوور طی سال جاری، بر رشد اقتصادی کانادا تاثیر منفی گذاشته است. 7 درصد از تولید ناخالص داخلی ملی ناشی از فعالیت بخش املاک و مستغلات مسکونی، از جمله بازفروش خانه های موجود، ساخت مسکن جدید و نوسازی خانه می باشد. کاهش قابل ملاحظه بازفروش مسکن در سال جاری، رشد اقتصادی کانادا را تحت تاثیر قرار داده است و متعاقبا میزان فروش مبلمان و لوازم برقی را کاهش داده است. خریداران مسکن معمولا هزینه های قانونی و نقل مکان را متحمل می شوند و برای تعمیرات و خرید اپلاینس نو هزینه می کنند. بنابراین کاهش خرید و فروش بر بازار ثانویه نیز تاثیر می گذارد.

تعداد خانه های بازفروش شده در کانادا در نیم سال نخست سال 2018 در مقایسه با سال 2017، حدود 14 درصد کاهش داشت. این کاهش در کلانشهر ونکوور 25.5 درصد و در کلانشهر تورنتو 27 درصد بود.

هر چند خرید و فروش در GTA در ماه های جون و جولای جان گرفت، اما این افزایش برای جبران اثرات منفی رکود بازار طی ماه های قبل از آن کافی نبود. بخصوص در ونکوور، میزان فروش طی ماه جولای 30 درصد کمتر از دوره مشابه در سال گذشته بود.

رابرت هیو، کارشناس ارشد اقتصادی بانک RBC پیش بینی می کند که رشد اقتصادی کانادا در سال 2018، از 3 درصد طی سال گذشته به 1.9 درصد کاهش یابد. او کاهش نقل و انتقالات در بازار مسکن را یکی از عوامل این کاهش می داند. هیو همچنین کاهش تولید ناخالص داخلی انتاریو (GDP) از 2.7 درصد سال گذشته به 2 درصد طی سال جاری را پیش بینی می کند.

مسلما کاهش ساخت و ساز خانه های جدید بیشترین تاثیر را بر اقتصاد خواهد گذاشت. زیرا ساخت و ساز مسکن جدید سهم زیادی در تولید ناخالص داخلی دارد.

افزایش قیمت محصولات کنسرو شده نتیجه تعرفه گمرکی بر آلومینیوم
تورنتو- تولیدکنندگان محصولات کنسرو شده از سوپ گرفته تا نوشیدنی و غیره، برای جبران 10 درصد هزینه اضافی که بابت تعرفه گمرکی آلومینیوم متحمل می شوند، قیمت محصولات خود را افزایش خواهند داد.

با تعیین شدن 10 درصد تعرفه بر آلومینیوم، هزینه تولید قوطی های آلومینیومی افزایش یافته است. شرکت Campbell Company of Canada که به زودی کارخانه اش در اتوبیکو را تعطیل خواهد کرد، اواخر ماه جاری قیمت سوپ هایش را افزایش می دهد، اما قیمت جدید را اعلام نکرده است.

همانطور که در خبرهای هفته گذشته آمد، شرکت های کوکا و پپسی نیز قیمت نوشیدنی های خود را افزایش داده اند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز