مصرف هیچ مقدار الکل برای بدن ایمن نیست

Submitted on جمعه, 08/31/2018 - 18:34
Videos

مصرف هیچ مقدار الکل برای بدن ایمن نیست
تورنتو- طبق گزارش علمی منتشر شده در lancet، مصرف هر مقدار الکل، حتی یک گیلاس شراب یا یک لیوان آبجو، برای سلامتی مضر می باشد. در گزارش مورد اشاره الکل به عنوان عامل اصلی مرگ و میر زودهنگام مردان و زنان 15 تا 49 سال در جهان ذکر شده است. در سال 2016، حدود 2.8 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را در اثر عوارض مصرف الکل، از جمله ابتلا به سرطان های ناشی از الکل، بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های عفونی، سوانح رانندگی ناشی از مصرف الکل، سوانح عمدی و غیرعمدی دیگر، از دست دادند. سرطان ناشی از مصرف الکل، عامل اصلی مرگ و میر افراد بالای 50 سال بود. در سال 2016، حدود 27.1 درصد از زنان و 18.9 درصد از مردان در اثر ابتلا به این نوع سرطان جان خود را از دست دادند.

با اینکه مطالعات قبلی مصرف میزان اندک الکل را برای سلامتی قلب مفید دانست، اما اعضای گروه تحقیق، به ریاست دکتر مک گریسوالد از دانشگاه واشنگتن، هیچ مقدار الکل را برای بدن مفید نمی دانند. گریسوالد می گوید:

پژوهشگران آمریکایی معتقدند که دولت ها بایستی مردم را به کل از مصرف الکل برحذر بدارند. اما کارشناسان کانادایی، مصرف حداکثر دو مشروب الکلی در روز یا به عبارتی 10 واحد برای مردان و 15 واحد برای مردان در هفته را توصیه می کنند.

یک نفر از هر 3 انسان در سراسر جهان الکل مصرف می کند. در سال 2016 دانمارک بیشترین تعداد مصرف کنندگان مرد در جهان را داشت. پس از آن نروژ، آرژانتین، آلمان و لهستان در رده های بعدی قرار گرفتند. پاکستان در عین حال کمترین تعداد مصرف کنندگان مرد را داشت.

دانمارک همچنین بیشترین تعداد مصرف کنندگان زن در جهان را داشت. پس از آن نروژ، آرژانتین، آلمان و نیوزیلند در رده های بعدی قرار گرفتند. در حالی که بنگلادش کمترین تعداد مصرف کنندگان زن را داشت. مردان رومانیایی و زنان اکراینی به ترتیب با 8.2 و 4.2 مشروب الکلی در روز، در صدر قرار گرفتند.

مطالعات Lancet، با حمایت مالی بنیاد بیل و ملیندا گیتز و با استخراج داده های سال 2016 انجام شده است.

بازداشت سوپروایزر ساختمانی در تورنتو به اتهام آزار جنسی دو کودک
تورنتو- پلیس تورنتو بری استرنجویز 42 ساله، مدیر یا ساختمان مسکونی در تورنتو را به اتهام چند نوبت آزار جنسی دو دختر خردسال طی 4 سال گذشته، بازداشت کرد. نامبرده با 4 اتهام، روبرو می باشد.

نامبرده همچنین متهم به فریب یک پسر خردسال در سال 2013 و آزار جنسی او از 11 تا 14 سالگی می باشد.

استرنجویز طی 16 سال گذشته در چند ساختمان مسکونی در تورنتو از جمله شماره 4750 خیابان جین، شماره 2911 خیابان بی ویو، شماره 12 راکفورد رد، کار کرده است. پلیس از افراد مطلع خواسته است که با شماره 416-808-2922 یا crime stoppers تماس حاصل نمایند.

تعطیلی سی و هشت فروشگاه تاون شوز در کانادا
شرکت آمریکایی DSW Inc. ، مالک فروشگاه های Town Shoes اعلام کرد که 38 فروشگاه خود در کانادا را تعطیل می کند. Town Shoes اولین بار در سال 1952 توسط کارآفرین مشهور لئونارد سیمپسون تاسیس شد. اما مقر اصلی آن هم اکنون در اوهایو قرار دارد.

مدیران شرکت با اشاره به افزایش رقابت در بازار کفش و ضرر و زیان قابل توجه، تصمیم گرفتند شعبه های خود در کانادا را تعطیل کنند. این تصمیم از ژانویه و همزمان با پایان سال مالی جاری به اجرا گذاشته خواهد شد. حدود 400 کارمند این فروشگاه، شغل خود را هرچند بصورت موقت از دست خواهند داد. زیرا DSW امیدوار است که بتواند این کارکنان را به تدریج در چند شرکت دیگر متعلق به خود یعنی Shoe company و Shoe Warehouse به کار گیرد.

DSW Inc.، ابتدا در ماه می سال 2014 با پرداخت مبلغ 75.5 میلیون دلار 49.2 درصد سهام Town Shoes را از یک شرکت آلبرتایی خرید. سپس در سال 2018، مابقی سهام شرکت را به مبلغ 44.7 میلیون دلار خریداری کرد.

هشدار به نو مادران: اثر ماری جوانا تا شش روز در شیر مادر باقی می ماند
تورنتو- نتایج به دست آمده از تحقیقات پژوهشگران آمریکایی نشان می دهد که متاسفانه زنان آمریکایی در دوران بارداری و شیردهی به مصرف ماری جوانا ادامه می دهند. مساله نگران کننده اینکه ماده THC یا روانگردان موجود در ماری جوانا تا 6 روز پس از مصرف در شیر مادر باقی می ماند. THC می تواند رشد مغزی را مختل کرده و آسیب های جبران ناپذیر برای جنین و نوزاد ایجاد کند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در سان دیگو، تحقیقات خود را بر روی نمونه های شیر دریافتی از 50 نو مادر که به نوزادان خود شیر می دادند و ماری جوانا نیز مصرف می کردند، انجام دادند. در پایان آزمایشات، وجود مقدار اندکی THC در 34 نمونه از 54 نمونه شیر دریافت شده تا 6 روز پس از مصرف، تایید شد. در 5 نمونه دیگر نیز نوع دیگری از THC و کانابیدیول (که به عنوان دارو مصرف می شود) مشاهده شد.

پژوهشگران با توجه به نتایج به دست آمده می گویند که THC یا کانابیدیول بر حسب دز و دفعات مصرف می تواند رشد مغزی جنین و نوزاد را مختل کند. هر چند تا به این لحظه مدرک علمی مستند برای اثبات این فرضیه ارائه نشده است، اما متخصصین اطفال در آمریکا، مصرف ماری جوانا در دوران بارداری و شیردهی را توصیه نمی کنند. دکتر ست آمرمان با ذکر این مساله افزود:

مطالعاتی که تا به این لحظه انجام شده حاوی نتایج ضد و نقیضی بوده است. برخی از پژوهشگران مصرف ماری جوانا در دوران بارداری را با تولد نوزادان کم وزن و نارس مرتبط می دانند. برخی دیگر معتقدند که این ماده سبب مختل شدن رشد مغزی کودک و دچار شدن او به مشکلات یادگیری در سنین بالاتر خواهد شد. اما مشکل اینجاست که مصرف همزمان داروهای دیگر در دوران بارداری نیز می تواند عوارض مشابه ایجاد کند. بنابراین نمی توان با قاطعیت عامل را ماری جوانا ذکر کرد.

مصرف تفننی ماری جوانا در 9 ایالت و مصرف نوع دارویی آن در 31 ایالت آمریکا قانونی است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی دولت آمریکا، یک نفر از هر 20 زن آمریکایی در دوران بارداری ماری جوانا مصرف می کند.

تاسف آور مهاجر نوجوان سرطانی اسیر بوروکراسی بیمه درمانی انتاریو
تورنتو- رومان اورلوف، مهاجر 18 ساله اکراینی که به تازگی وارد کانادا شده است، برای خارج کردن تومور سرطانی در شکم اش به عمل جراحی فوری نیازمند است. اما بر اساس قوانین انتاریو باید 3 ماه منتظر بماند تا کارت OHIP (بیمه درمانی همگانی انتاریو) را دریافت کند.

طی ماه جاری، اعضای کمیته دولتی رسیدگی کننده به پرونده اورلوف با درخواست خانواده او مبنی بر معاف شدن از دوره انتظار 3 ماهه، مخالفت کرد. رومان از سرطان پیشرونده Ewing’s Sarcoma (نوع نادری از سرطان که معمولا افراد 10 تا 20 سال را مبتلا می کند) رنج می برد.

پاول کازکویچ، ناپدری رومان که خود شهروند کانادایی است و اکتبر گذشته به همراه همسرش تاتیانا و پسرشان به کانادا سفر کرد و در خواست اقامت دائم اعضای خانواده اش را فوریه سال جاری ارائه کرد می گوید: نگرانی ما این است که تاخیر بیشتر، حال بیمارمان را بدتر کند.

نیشا کانسال از گروه OHIP for All که خواهان برخورداری کلیه ساکنان انتاریو از بیمه درمانی همگانی است می گوید:

رومان یک ماه پس از ورود به کانادا، در ادرار خود خون مشاهده کرد و دچار دردهای شدید شد. پزشک درمانگاه محلی او را به بیمارستان مکنزی در ریچموندهیل ارجاع داد. پزشکان دسامبر سال گذشته، کلیه راست او را که دو برابر بزرگتر از اندازه معمول شده بود، خارج کردند. به لطف پزشک جراح و همیاری خیرین اکراینی، خانواده رومان تنها مجبور شد نیمی از هزینه 16 هزار دلاری عمل جراحی را از جیب خود بپردازد. سرطان هم اکنون به کبد و روده ها و کلیه راست گسترش پیدا کرده است. خانواده او تا به این لحظه بابت شیمی درمانی و مخارج درمانی مربوطه 22 هزار دلار هزینه کرده اند.

کازکویچ می گوید که بلافاصله پس از گذراندن اولین مرحله دریافت اقامت دائم، برای دریافت کارت OHIP همسر و پسرش اقدام کرده است. اما بر اساس قوانین انتاریو بایستی 3 ماه (تا 13 سپتامبر) منتظر بماند.

همانطور که گفته شدOHIP درخواست خانواده برای کوتاه کردن زمان انتظار را نپذیرفت و کمیته مسوولین بازبینی پرونده نیز آن را رد کرد.

رومان از ماه می تا کنون، یعنی از آغاز شیمی درمانی، 20 پوند وزن کم کرده و از درد شدید و عوارض جانبی رنج می برد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز