مشاوران املاک تورنتو خواهان اجرای طرح رجیستری زمین برای کاهش پولشویی هستند

Submitted on ش., 05/18/2019 - 20:13

با توجه به این که هرساله پولشویی های چندین میلیون دلاری در بازار ملک تورنتو انجام می شود، مشاوران املاک این سوال را می پرسند که چرا دولت طرحی را اجرا نمیکند که صاحبان حقیقی املاک مشخص شده و جلوی این پولشویی ها گرفته شود.

در بریتانیا و ایالات متحده طرح رجیستری خانه ها اجرا می شود. در این طرح افرادی که از طریق شرکت یا اتحادیه ای ملکی را می خرند نیز باید مشخصات حقیقی و حقوقی خود را اعلام کنند. استان بریتیش کلمبیا نیز به زودی این طرح را اجرا خواهد کد.

Tim Hudak، مدیر عامل صنف مشاورین املاک انتاریو گفت: "ما نمی خواهیم حتی یک دلار از این پول های کثیف وارد بازار ملک شود. چرا که باعث می شود قیمت مسکن برای مردم معمولی در انتاریو زیاد شود." وی در ادامه افزود: "ممکن است دلایلی برای حفاظت از حریم خصوصی وجود داشته باشد، اما وقتی این نکته را در نظر می گیریم که دلالان اسلحه و مواد مخدر پول خود را وارد بازار استان ما می کنند، این اصلاحات لازم است."

کمیسیون مشاورین املاک تورنتو (TREB) در واکنش به اظهارات Hudak اعلام کرد امروزه وضعیت ثبت مسکن این اجازه را به افراد می دهد که با استفاده از شرکت ها یا اتحادیه ها، هویت مالک را مخفی نگاه دارند.

John DiMichele، مدیر عامل TREB بیان داشت این کمیسیون مشتاق است با دیگر نهادهای مرتبط مانند دولت در مورد مزایای مالی این طرح گفتگو کند.

سخنگوی وزیر امور مالی انتاریو نیز با بیان اینکه این طرح در آخرین نشست مورد بررسی قرار گرفته است اعلام کرد این طرح را پیگیری خواهند کرد.

طرح رجیستری املاک تاثیر به سزایی بر کاهش پولشویی از طریق املاک خواهد داشت. بسیاری افراد از طریق شرکت ها ملکی را خریداری کرده و در اکثر مواقع پیگیری منبع مالی و صاحب اصلی ملک تقریبا غیرممکن می شود. بازار ملک کانادا بازار شفافی نیست و به همین علت جرایم سازمان یافته از سراسر دنیا به سوی این بازار می آیند.

طی چند ماه گذشته مساله پولشویی در بازار ملک تورنتو و ونکوور به شدت مورد توجه قرار گرفته است. هفته گذشته تعدادی از گزارشات دولت بریتیش کلمبیا در لفافه به سرزنش دولت پرداخت.

تیم بازرسی Peter German، معاون RCMP، اعلام کرد سال گذشته تعداد 90,000 ملک توسط شرکت ها خریداری شده که از این تعداد هزینه یک سوم املاک به صورت نقد پرداخت شده است. در سال گذشته 5 میلیارد دلار پولشویی فقط در بازار ملک بریتیش کلمبیا رخ داده است.

اینچنین تحقیقی در کلان شهر تورنتو نیز انجام شده، و مشخص شد طی 10 سال گذشته 50,000 ملک از طریق شرکت ها و بدون مشخص بودن صاحب حقیقی آن خریداری شده و 20 میلیارد دلار پول نقد با منبع نامشخص وارد بازار شده است.

در سال 2017 کانادا به عنوان پناهگاه فراریان مالیاتی و مجرمان از سراسر دنیا شناخته شد. قوانین ضد پولشویی کانادا حفره بزرگی دارد و مجرمان از همین طریق اقدام به پولشویی می کنند.

ارتباط بین پولشویی و بحران استطاعت مالی برای خرید خانه بسیار روشن است. به دلیل پولشویی هایی که در این بازار انجام می شود قیمت مسکن بسیار افزایش یافته است.

بسیاری از مشاورین املاک حتی اگر به مورد مشکوکی برخورد کنند از حق کمیسیون خوبی که نصیبشان می شود روی گردان نیستند و مورد را گزارش نمی کنند. متاسفانه قضیه پولشویی یک جرم سازمان یافته است.

پولشویی در بازار ملک در همه شهرها انجام می شود، اما در شهرهایی بزرگی مانند تورنتو و ونکوور این قضیه حادتر بوده و تاثیر بیشتری بر قیمت ملک می گذارد.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز