مرگ بیش از 8 هزار کانادایی در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر

Submitted on چ., 09/19/2018 - 19:55

مرگ بیش از 8 هزار کانادایی در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر

بنابر گزارش آژانس سلامتی عمومی کانادا، بیش از هزار کانادایی در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر (اوور دوز) طی سه ماهه نخست سال جاری فوت کرده اند که به این ترتیب از سال 2016 تاکنون 8 هزار کانادایی در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر جان سپرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری AFP، بنابر بیانیه‌ای که در این رابطه منتشر شده است، بطور معمول بیشترین میزان تلفات ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر مربوط به مصرف مواد مخدر صنعتی است.

این مواد مانند فنتالین های قوی در بین معتادان بوده است اما بحران جدید کسانی هستند که با تجویز پزشک و برای کنترل درد ناچار به مصرف مواد و پس از آن معتاد خیابانی شده اند.

بنابر گزارش آژانس بهداشت عمومی کانادا، غربی ترین استان‌ها یعنی استان‌های بریتیش کلمبیا و آلبرتا همچنان بیشترین مصرف مواد مخدر را به خود اختصاص داده‌اند بر همین اساس در ماه آگوست امسال بیش از چهل شرکت داروسازی فعال در زمینه ساخت داروهای ضد دردی که مصرفشان می تواند فرد را به آن دارو وابسته کند، در استان بریتیش کلمبیا تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

با این وجود استان بریتیش کلمبیا مدعی است که تولیدکنندگان داروهایی مانند OxyContin (یک داروی مخدر برای کاهش دردهای متوسط تا شدید که گاه به تنهایی و گاه درترکیب با سایر داروهای مسکن مانند استامینوفن بکار می‌رود) راجع به موارد مصرف و عوارض آنها بیماران را فریب می دهند و به این ترتیب موجب افزایش وابستگی بیماران به داروها می شوند.

بنابر اطلاعات موسسه سلامت کانادا، از آنالیز مصرف مواد مخدر، مصرف ترامادول بعنوان یک تسکین دهنده درد طی سال‌های 2012 تا 2016 ، 30درصد افزایش یافته است.

گفتنی است فنتانیل ماده مخدر صنعتی است که به صورت غیر قانونی از آسیا وارد کانادا می شود و قدرتش 30 تا 50 برابر قوی تر از هروئین و 50 تا 100 برابر قوی تر از مورفین است.

مخالفت شهردار مونترال با طرح مهاجرتی CAQ


شهردار مونترال در واکنش به طرح کاهش مهاجران این شهر
Montreal Mayor Valerie Plante said that Montreal needs immigrants to fill jobs that are unoccupied.

شهردار مونترال گفت طرح پیشنهادی Coalition Avenir Quebec برای کاهش مهاجران کبک امکان پذیر نیست.

به نقل از سی تی وی، والری پلانت (Valerie Plante) با اشاره به اینکه فرانکویس لگالت (Francois Legault)، رئیس CAQ، قول داده است که تعداد مهاجران کبک را از 50 هزار به 40 هزار نفر برساند افزود: کمبود نیروی کار در استان و مونترال و همچنین کاهش مهاجرین قبول این طرح را مشکل می‌کند.
پلانت که همراه با نخست وزیر کبک در یک نشست خبری سخن می گفت تصریح کرد:

بسیاری از مسئولیت های مونترال به علت نبود افراد واجد شرایط خالی هستند.

شهردار مونترال تقریبا 3 درصد مشاغل مونترال را خالی خواند و گفت: بر همین اساس ما دچار مشکل هستیم.

من و سایر شهرداران راجع به این مسئله گفتگوهای بسیار داشتیم و متوجه شدم شهرهای دیگر کبک مشکلات مشابهی دارند.

والری پلانت شهردار مونترال ادامه داد: تمرکز کسانیکه نگران نیازهای مهاجران کبک هستند، باید روی اطمینان بخشی تازه واردان برای تطابق‌شان با استان کبک باشد.
شهردار مونترال در بخش‌هایی از سخنان خود اضافه کرد:

همکاری با اتاق بازرگانی مونترال و سایر شهرها می تواند راهکاری مناسب برای تامین نیازهای حمایتی مانند کلاس‌های زبان فرانسه، انعطاف پذیری تازه واردین و چابک سازی آنها باشد. ما باید گزینه‌های متعددی را برای مهاجران و جذب شان به بازار کار فراهم کنیم.

در همین حال در نشستی دیگر کاندیدهای حزب CAQ از موضع آن در رابطه با موضوع مهاجران دفاع کردند زمانی که لگالت (Legault) گفت دقیقا نمی‌داند که یک مهاجر پس از چه مدتی شهروند می شود.

با این وجود فرانکوئیس بواردل (Francois Bonnardel) گفت: لگالت واقعا در امور مهاجرت تخصص دارد و می داند با این مقوله کاملا آشناست. سپس به عموم مردم هشدار داد تا نسبت به هر رهبری که مدعی است که همه چیز را می داند محتاط باشند.

وی خاطر نشان کرد: البته آقای لگالت یک متخصص در امور مهاجرت است و این موضوع مربوط به 2 سال پیش است که او می‌گفت می‌خواهد ما می‌خواهیم تعداد مهاجران را به 40 هزار نفر برسانیم.

وی در ادامه گفت: ما می‌خواهیم به آنها زبان فرانسه بیاموزیم، ما می‌خواهیم ائتلاف موفقیت آمیز داشته باشیم، و ما می‌خواهیم تمام مهاجران شغل داشته باشند و اگر ما سر قدرت باشیم بعد از انتخابات مذاکره می‌کنیم. بنابراین مذاکرات با اتاوا به بعد از انتخابات موکول شد.

ماجرای هزینه‌های سفر جنجالی نخست وزیر جاستین ترودو به هند همچنان ادامه دارد


نخست وزیر جاستین ترودو
© Provided by Canadian Broadcasting Corporation Sean Kilpatrick/Canadian Press

هزینه‌های سفر جنجالی نخست وزیر جاستین ترودو ، به هند در ماه فوریه با ارائه گزارش جدیدی از این سفر دوباره بحث برانگیز شد.

به نقل از سی بی سی، اسناد ارائه شده در مجلس کانادا (House of Commons) نشان می‌دهد که هزینه سفر 9 روزه نخست وزیر به هند 1.66 میلیون دلار کانادا بوده که حدود 10درصد بیش از 1.5 میلیون دلاری است که دولت در گزارش ماه ژوئن خود برای این سفر اعلام کرده بود.

آدام آستن (Adam Austen)، سخنگوی کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه، بر اینکه احتمال دارد این هزینه‌ها از میزان ارائه شده در گزارش اخیر هم فراتر رود گفت: محاسبه هزینه‌های سفر آقای جاستین ترودو از جمله قبض‌ها و فاکتورها چندین هفته و حتی چندین ماه زمان می‌برد تا نهایی شود.

او افزود: این سفر طولانی و همراه با تعداد زیادی از وزرا انجام شده.

بر همین اساس هزینه‌های زیادی هم دربر داشته و محاسبه این سفر طولانی و هزینه‌های آن وقت بیشتری نیاز دارد.
بیش از 790هزار دلار فقط بابت هزینه های تشریفاتی نخست وزیر جاستین ترودو

بنابر این گزارش یکی از دلایل هزینه های بالای این سفر حدود 790.210 دلار بابت هزینه‌های تشریفات بین المللی بوده از جمله 17.044 دلار برای پرواز Vikram Vij، سرآشپز معروف هند برای تهیه غذا در نشست‌های رسمی با مسئولین هند.
ساعتی 11هزار دلار هزینه هواپیما

بر طبق آخرین گزارش هزینه‌های دپارتمان دفاع ملی(Department of National Defence) (DND)، هزینه پذیرایی هنگام ورود نخست وزیر جاستین ترودو و هیات همراه حدود 142.938 دلار شده است.

هزینه هواپیما نیز ساعتی 11.000 هزار دلار بوده که این هوایپما حدود 43.7 ساعت در این سفر در اختیار تیم نخست وزیر بوده و هزینه آن جمعا 485.070 دلار کانادا شده است.

این هزینه ها به غیر از هزینه های سفر وزیر دفاع کانادا به هند بوده است. هارجیت ساجان(Harjit Sajjan)، وزیر دفاع کانادا و همراهش با پروازی جداگانه و پس از یک نشست امنیتی در مونیخ به دهلی رفته و سپس به هیات نخست وزیر ملحق شدند.

سفر هارجیت ساجان و همراهش به دهلی و پس از آن دیدارش با مشاور عالی دفاعی هند نیز حدود 13.175 دلار با خود هزینه به همراه داشت.

البته این سفر با وجود اینکه یکی از پرحاشیه‌ترین سفرها در رابطه با نشست‌های نخست وزیر در هند بوده، ولی هزینه‌های آن در مقایسه با سایر سفرها خیلی هم گران نبوده است.

سفر استفان هارپر، نخست وزیر محافظه کار در سال 2012 به هند حدود 2.5 میلیون دلار هزینه دربر داشت. این مبلغ شامل 1.2 میلیون دلار هزینه حمل دو خودوری کادیلاک مجهز و یک SUV به هند نیز می شد.

از دیگر هزینه‌های این سفر پرداخت مبلغ 835 دلار بابت خرید چوب هاکی برای ایونت هاکی در دهلی نو و 7.656 دلار برای سایر هزینه‌های تیم هاکی بوده است.

اداره (Privy Council Office) نیز بدون اینکه نام کسی را ببرد و راجع به جزئیات آن چیزی بگوید، ضمن حمایت از جاستین ترودو نخست وزیر و هیات همراه وی در این سفر، از اختصاص 212.075 دلار به این سفر خبر داده است.

این آمار و گزارشات پیرو پرسش و درخواست بن لوب(Ben Lobb) یکی از نمایندگان محافظه کار در مجلس در رابطه با هزینه‌های سفر ماه فوریه نخست وزیر ارائه شد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز