محکوم کردن نژاد پرستی ترامپ در جامعه بین الملل توسط یک دانشجوی ایرانی مقیم مونترال در نامه ای خطاب به ترودو

Submitted on چ., 06/20/2018 - 19:17

محمد جواد عرب پور

محمد جواد عرب پور دانشجوی دکتری مهندسی و مدیریت ساخت دانشگاه کنکوردیا طی نامه ای به نخست وزیر جاستین ترودو ضمن قدردانی از حس بشردوستانه مردم کانادا، نژاد پرستی دولت آمریکا را در همه ابعاد به ویژه برای ایرانیان محکوم کرد.

پس از یکسال تحقیق مقایسه ماژولهای ساخت در کانادا و آمریکا توسط محمد جواد عرب پور نتوانست برای ماه ژوئن امسال در کنفرانس کالیفرنیا حضور بهم رساند آنهم بخاطر مکان زادگاهش.

محمد جواد عرب پور پور پس از پذیرش مقاله جهت ارایه در کنفرانس بین المللی انجمن مهندسان هزینه آمریکا برای شرکت در کنفرانس که از 24 تا 27 ژوئن برگزار میگردد از دولت آمریکا درخواست می نماید.

محمد جواد عرب پور پس از اینکه کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندس ساخت را در ایران به پایان میرساند تحصیلات دکتری در دانشگاه کنکوردیا را در ژانویه 2017 زیر نظر استاد Osama Moselhi آغار مینماید. جواد عرب پور گفت من میخواستم با Moselhi کار کنم چون در دنیای مهندسی شناخته شده است و همکاری های زیادس در این زمینه انجام داده است.

محمد جواد عرب پور پس از اینکه بعنوان یک شهروند ایرانی با وضعیت ویزای دانشجویی برای ویزای امریکا درخواست نمود نامه ای از سفارت امریکا دریافت مینماید با مضمون اینکه مطابق دستور 9645 رییس جمهور امریکا وی واجد شرایط برای ویزا نیستن و همچنین مجاز به سفر به آمریکا نیستن.

محمد جواد عرب پور احساس ناامیدی و ناراحتی کرد و نمی توانست به دلیل محل تولدش در یک کنفرانس علمی شرکت کند.در نامه سفارت توضیح داده شد که ممانعت ورود او درصورتی چشم پوشی میشود که اگر ممانعت ورود او موجب ناراحتی شدید و یا اینکه ورود او موجب تهدید امنیت ملی یا عمومی و همچنین ورود او به نفع منافع ملی آمریکا خواهد بود.

محمد جواد عرب پور در مصاحبه ای اعلام کرد که از وی خواسته شد تمام نامهای کاربری وی در رسانه های اجتماعی همه شماره تلفنهایی که تماس داشته به همراه تمام آدرسهایی که داشته حتی اطلاعات خاونوادگی را نیز به سفارت داده است.حتی از وی خواسته شد که لیستی از تما سفرهایش طی 15 سال گذته به همراه تاییدیه چک پلیس را ارایه دهد.دانشجوی دکتری همچنین رزومه و اطلاعات در مورد وضعیت مالی خود را ارایه داد.

در نهایت موارد فوق موجب چشم پوشی دولت امریکا برای صدور ویزا نشد جواد عرب پور به خبرنگار کنکوردیا میگوید وقتی مردود شدم آنهم بدلیل محل تولدم خیلی غمگین بودم. بنظرم این یک نژاد پرستی است که باید محکود شود و من افتخار میکنم که ایرانی هستم.

او گفت مهم نیست که من اهل کجاهستم یا مذهب و دین من چیست مهم این است که چطور میتوانم به جهان کمک کنم.

باتوجه به مضمون این نامه برای ترودو با موضوع تشکر و قدردانی از اینکه رهبری همچون کشوری متنوعی را دردست گرفته او این نامه را ارسال کرد.

در بخش هایی از نامه آمده است که مایلم پیامی را برای همه دانش آموزان در مورد اینکه چگونه نژادپرستی می تواند بر آینده جوانانی که مایل به کمک هستند تأثیر بگذارد و همچنین اینکه چگونه کانادا دارای جایگاه مناسب برای جوانان برای ایجاد مشارکت است، می فرستیم. من برای این افتخار می کنم.

Moselhi در این کنفرانس حضور خواهد یافت تا یافته های او و جواد عرب پور از مطالعه مقایسه ای در مهندسی ساختمان، که می تواند به ارزیابی دقیق تر از هزینه ساخت و ساز کمک کند.دولت هاوایی تلاش می کند تا ممنوعیت سفر را لغو کند. دیوان عالی ایالات متحده به قانون اساسی اعلامیه در برابر مسئله امنیت ملی نگاه می کند و تا پایان ماه حکم پرونده دارد.

در نهایت قانون ممنونیت سفر به امریکا مانع سفر 150 میلیون نفر به آمریکا میشود.

محمد جواد عرب پور گفت: همانطوریکه در خبر مشخص است متاسفانه فرصت آنرا پیدا نکردم که نتیجه تحقیقاتی را که انجام داده بودم را در یکی از کنفرانس های مهمی که در زمینه ساخت و ساز در آمریکا برگزار میشود ارایه نمایم. به نظر من این یک نوع تبعیض در بین نژادهای مختلفی است که در دنیا وجود دارد و باید در همه نوع آن محکوم شود. امروزه در بسیاری از کشورها عوام فریبی رشد چمشگیری داشته و دمکراسی کاهش پیدا کرده و من عقیده دارم که امروزه ما در دنیای یکپارچه زندگی می کنیم. دنیایی پر از ملیت ها و فرهنگ های گوناگون و چیزیکه مهم است میزان مفید بودن و عملکرد من است آنهم به دور از ملیت و مذهب من است.

محمد جواد عرب پور : عقیده دارم تبعیض نژادی در همه جای دنیا و در همه دولت ها می بایست متوقف شود تا همه بتوانیم فرصت یکسانی برای خلق موفقیت داشته باشیم.

ما در جهانی یکپارچه زندگی میکنیم، جهانی مملو از فرهنگ ها، نژاد ها و زبان های مختلف. چیزی که حائز اهمیت میباشد میزان عملکرد و تلاش هر فرد در هر جامعه بمنظور ساختن جهانی بهتر و پایدار تر به دور از توجه به تعصب های نژادی، مذهبی و ملیتی ست.

زمان آن رسیده است که همه با هم راهی بسازیم برای دور شدن از نژاد پرستی، برای به اشتراک گذاشتن ارزشهای انسانی، برای احترام به حقوق بشر، برای آزادی، دموکراسی، برابری و برای به ارمغان آوردن جهانی امن تر برای نسل های آینده، جهانی که همگان از فرصت برابر برای خلق موفقیت بهرمند گردند.

امید انکه دولت آمریکا تبعیض نژادی و تمایز گذاشتن بین ملیت های مختلف را کنار گذاشته و تصویری از جهانی با تساوی و برابری نژادی ترسیم نماید.

در بخش آخر نامه نیز آمده است که: جادوانه باد سعدی شیرازی، شاعر بلند اوازه ایرانی که فرمود: بنی آدم اعضای یکدیگرند، که در آفرینش ز یک گوهرند، چو عضوی بدرد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار، تو‌ کز محنت دیگران بی غمی، نشاید که نامت نهند آدمی

گفتنی است که پیش از این فیلم پسر ناشنوای دانهام ساخته لادن صحرایی از ونکوور به جشنواره دوسالانه جهانی فیلم و هنر ناشنوایان سیاتل آمریکا راه یافته بود، که متاسفانه با اینکه لادن صحرایی فیلم ساز ایرانی کانادایی با دعوتنامه جشنواره سیاتل آمریکا دعوت شده بود، اما بخش روادید ایالات متحده آمریکا با درخواست صدور ویزای وی مخالفت کرد.

منبع استفاده شده در گزارش: رسانه خبری دانشگاه کنکوردیا مونترال کا

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز