مالیات کربن، مهاجرت، بیمه دارویی و ترامپ؛ چهار موضوع اصلی انتخابات فدرال

Submitted on ش., 09/22/2018 - 20:51

مالیات کربن، مهاجرت، بیمه دارویی و ترامپ؛ چهار موضوع اصلی انتخابات فدرال
اتاوا- از اظهارات اخیر رهبران احزاب فدرال می توان به وضوح به موضوعات مورد علاقه آنها در رقابت های انتخاباتی پی برد. انتخاباتی که پاییز 2019 برگزار خواهد شد. از میان موضوعات مختلف، 4 مساله مهم و حساس می تواند پیروزی یا شکست یک حزب را سبب شود.

به جز مالیات کربن، اختلاف نظر شدیدی در مورد موضوعات دیگری مانند ورود بی رویه پناهجویان از مرزهای زمینی، نحوه برخورد با سیاست های تجاری دونالد ترامپ بخصوص تعرفه و آینده نفتا؛ گسترش مراقبت های همگانی با پوشش داروهای نسخه ای، بین رهبران احزاب فدرال، یعنی ترودو، شیر و جاگمیت سینگ وجود دارد.

مالیات کربن:

ترودو در سال 2016 قراردادی را با اکثر دولت های استانی کانادا امضاء کرد تا با تعیین مالیات کربن بر روی سوخت های فسیلی، استفاده از سوخت های قابل تجدید را تشویق کند. مالیات کربن راهی برای قیمت گذاری بر آلاینده های کربن است که از سوخت های فسیلی به وجود می آید. هدف مالیات کربن کاهش مصرف انرژی و انتشار آلاینده ها می باشد. دولت های استان تا اول سپتامبر فرصت داشتند تا برنامه خود را اعلام کنند. لازم به ذکر است که در صورت عدم ارائه برنامه از سوی دولت های استان، دولت ترودو اختیار تعیین یکجانبه مالیات کربن را خواهد داشت. قبل از این دولت های ساسکاچوان و انتاریو، مخالفت خود را اعلام کرده اند. دولت نیودموکرات آلبرتا نیز در واکنش به متوقف شدن پروژه احداث خط لوله Trans Mountain، از افزایش مالیات کربن از 10 دلار در ازای انتشار هر تن آلاینده، به 50 دلار تا سال 2022 امتناع خواهد کرد.

کنترل مرزها و مهاجرت:

محافظه کاران وضعیت فعلی را توصیف می کنند. جالب اینکه دو سوم از کانادایی ها با نظر محافظه کاران و رهبرشان اندرو شیر موافق هستند. به همین دلیل محافظه کاران از هر فرصت برای انتقاد از سیاست های مهاجرتی و پناهندگی دولت ترودو استفاده کرده و خواهند کرد.

بیمه دارویی همگانی:

موضوع بیمه دارویی همگانی برای کانادایی ها به اندازه دو موضوع مالیات کربن و کنترل مرزها، داغ و بحث برانگیز نیست. اما سیستم درمانی و بیمه دارویی آنقدر برای کانادایی ها اهمیت دارد که به یکی از موضوعات اصلی انتخاباتی تبدیل شود. انتظار می رود که لیبرال ها و نیودموکرات ها با آغاز کمپین انتخابات سال 2019، برنامه های خود را معرفی کنند.

ترامپ:

پس از انتقاد علنی ترودو از سیاست های تجاری ترامپ در جون 2018 و حملات لفظی ترامپ بر علیه ترودو، افکار عمومی کانادایی ها، حتی رهبران احزاب مخالف، پشت ترودو قرار گرفته و حمایت شان را از وی ابراز کردند. مشخص است که ترامپ به هیچ وجه در کانادا محبوب نیست. پشتیبانی محافظه کاران و نیودموکرات ها از کانادا در مذاکرات تجاری، دست ترودو را در مذاکرات نفتا بازتر کرده است. هرچند این مذاکرات و استراتژی کانادا تا به این لحظه نتیجه نداده است. اندرو شیر در اظهارنظرهایش درباره ترامپ جانب احتیاط را رعایت کرده، اما صراحتا گفت: شیر در عین حال فرصت را برای انتقاد از سیاست های تجاری ترودو و عدم موفقیت او در گشایش بازارهای جدید بر روی کالاهای صادراتی و شرکت های کانادایی، از دست نداده است.

داگ فورد به دنبال تغییر قوانین مجلس برای تسریع روند تصویب لوایح پیشنهادی
تورنتو- دولت محافظه کار انتاریو به دنبال ایجاد تغییراتی است که توانایی احزاب مخالف برای کند کردن روند تصویب لوایح پیشنهادی را تضعیف می کند.

دولت داگ فورد خواهان تغییر روند معرفی یک لایحه به مجلس و مهلت بحث و جدل احزاب مخالف قبل از فرا رسیدن مرحله نهایی، یعنی رای گیری در مورد لایحه می باشد. ژیل بیسان، رهبر جناح نیودموکرات مجلس انتاریو در واکنش به تلاش های دولت فورد گفت:

با توجه به اینکه محافظه کاران انتاریو اکثریت را در مجلس استان در اختیار دارند، تصویب تغییرات پیشنهادی با مانع روبرو نخواهد شد.

فصل چیدن سیب فرا رسیده است. اگر به حضور در هوای آزاد، طبیعت زیبا و میوه چینی علاقمند هستید، می توانید یکی از 9 باغ زیبا در نزدیکی تورنتو را انتخاب کنید. فقط مجسم کنید که چه عکس های زیبایی را می توانید در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و حسادت دوستان را تحریک کنید.

برای آسان تر کردن انتخاب، این 9 مکان استثنایی معرفی می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک های ارائه شده مراجعه نمایید.

Pingle’s Farm Market

واقع در Clarington

http://pinglesfarmmarket.com

Applewood Farm Winery

واقع در نزدیکی Stouffville

http://www.applewoodfarmwinery.com

Chudleigh’s

واقع در Milton

https://www.chudleighs.com

Pine Farms Orchard

واقع در King City

https://www.pinefarmsorchard.com/apple-picking.html

Brooks Farms

واقع در Mount Albert

https://www.brooksfarms.com/copy-of-farm-information

Organic Family Farms

واقع در Markham

http://www.organicsfarm.ca/www.organicsfarm.ca/Apples.html

Watson Farms

واقع در Bowmanville

http://watsonfarms.ca

Archibald Orchard & Estate Winery

واقع در Bowmanville

https://archibaldswinery.com/apples

پلیس برای کند کردن سرعت رانندگان متخلف، مترسک علم می کند!
بریتیش کلمبیا- RCMP، در یک پروژه آزمایشی، با الهام از همتایان خود در انگلستان، جهت کند کردن سرعت حرکت اتومبیل ها از مترسک پلیس به اندازه و شکل مامور پلیس واقعی، استفاده می کند. این مترسک Constable Scarecrow نامیده شده. پروژه آزمایشی طی دو ماه آینده ادامه خواهد داشت.

بریده فلزی، افسر پلیس با کت زرد رنگ که یک دستگاه کنترل سرعت لیزری را در دست گرفته است را نشان می دهد.

افسر پلیس، کوئینتین بریوینگ با اعلام این خبر، استفاده از مترسک پلیس را روشی کم هزینه و در عین حال جالب برای منصرف کردن رانندگان از نقض قانون حداکثر سرعت می دانند.

همانطور که انتظار می رفت، پلیس از افشای محل دقیق کار گذاشتن این مترسک ها خودداری کرده است.

آزمایشگاه کانادایی داروی ضد سرطان می سازد
بریتیش کلمبیا- آزمایشگاه فیزیک ذرات کانادا به نام TRIUMF برای تبدیل شدن به یکی از سردمداران تولید یک ایزوتوپ رادیواکتیو مخصوص، ملقب به که می تواند مقدار زیادی انرژی را بدون آسیب رساندن به بافت های سالم، به سلول سرطانی برساند، تلاش می کنند.

بیشتر ایزوتوپ های هسته ای در پزشکی برای تشخیص، مورد استفاده قرار می گیرند و از طریق تکنولوژی اسکن، مشاهده جنبه های خاصی از اندام ها، استخوان ها، جریان خون و تومورها را ممکن می کنند. اما Actinium-225، به عنوان داروی رادیواکتیو که می تواند سلول های سرطانی (تنها سلول های سرطانی) را نابود کند، در آزمایش های تجربی بر روی بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته، موفق عمل کرده است.

به گفته محققان TRIUMF مستقر در ونکوور، مشکل این است که Actinium-225 و فقط به عنوان محصول جانبی تولید تسلیحات هسته ای و یا در مقدار بسیار کم در آزمایشگاه TRIUMF تولید می شود. هر سال، مقدار بسیار ناچیز، معادل وزن چند دانه شن، از آن در جهان تولید می شود.

این شیوه هنوز ثابت نشده و کاملا تست نشده است و تنها در آلمان بر روی بیمار 70 و چند ساله مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات آزمایش شده است که نتیجه مثبت داشت.

هشدار مدیران سوپرمارکت های کانادایی در مورد گران شدن مواد غذایی
تورنتو- مدیران سه سوپرمارکت زنجیره ای کانادایی (Metro، Loblaw و Empire Co.)، افزایش قیمت کالاهای عرضه شده در فروشگاه هایشان را پیش بینی کرده اند.

افزایش حداقل حقوق در برخی استان های کانادا، بالا رفتن هزینه سوخت و حمل و نقل و ادامه جنگ تجاری بین آمریکا و کانادا و تعرفه های وارداتی دوجانبه، از عوامل افزایش می باشند.

اریک لافلچ، مدیر اجرایی Metro در عین حال تاکید می کند که مصرف کنندگان در نهایت شاهد متعادل تر شدن قیمت ها خواهند بود. چون بازار خواروبار رقابتی است و کسی دوست ندارد مشتریانش را از دست بدهد.

مایکل مدلی، مدیر اجرایی Empire (مالک Sobeys) نیز گفت:

گلن واتسون، مدیر اجرایی Loblaw نیز افزایش نسبی قیمت ها را پیش بینی کرده است. واتسون همچنین از قصد شرکت برای توسعه بیزنس آنلاین، بخصوص تحویل خانگی سفارشات خبر داد.

خطر واکسینه نکردن کودکان، ترسناک و مرگبار است
اتاوا- دولت کانادا، آوریل گذشته کمپین اطلاع رسانی در مورد لزوم واکسیناسیون را اعلام و 3.4 میلیون دلار بودجه به برنامه توسعه واکسیناسیون در کشور اختصاص داد. این مبلغ مازاد بر هزینه سالانه 18 میلیون دلاری است که برای واکسیناسیون هزینه می شود.

اگر افزایش نرخ واکسیناسیون برای دولت در اولویت قرار دارد و خطرات واکسینه نکردن کودکان تا این اندازه وحشتناک و مرگبار است، چرا کمپین دولت حاوی تصاویر تکان دهنده و تاثیرگذار نیست؟ آیا این هشدارها نباید به اندازه عکس های روی بسته بندی سیگار، ترسناک باشند؟

کانادا به عنوان یک کشور توسعه یافته دارای یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون کودکان می باشد. بر اساس برآوردهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، حدود 91 درصد از کودکان کانادایی واکسن DTP (دیفتری، کزاز و سیاه سرفه) و 89 درصد واکسن سرخک را دریافت کرده اند. هرچند این آمار قابل توجه به نظر می رسد اما به این معنی است که 10 درصد کودکان کانادایی همچنان در برابر خطر ابتلا به بیماری های قابل پیشگیری، آسیب پذیر می باشند. کانادا از نظر نرخ واکسیناسیون کودکان در جایگاه پایین تری از آمریکا قرار دارد.

نه تنها نرخ واکسیناسیون در کشور افزایش نیافته، بلکه در برخی مناطق کشور کاهش یافته است. این وضعیت سلامت عمومی جامعه را تهدید می کند. اما همانطور که گفته شد، مشکل کمپین دولت کلیشه ای بودن آن است. بازبینی کتابچه های راهنما، پوسترها، برگه های اطلاع رسانی و فیلم های آموزشی که از طریق وب سایت های ده ها نهاد فدرال، استانی و همچنین انجمن پزشکان در دسترس کانادایی قرار داده شده، معمولا حاوی متن و عکس بچه های خندان در کنار والدین شان است. آیا به نظر شما اینگونه کمپین ها می تواند نظر والدین مخالف واکسیناسیون را تغییر بدهد؟

جنبش ضد واکسیناسیون ادامه دارد، زیرا سخنگویان آن با استراتژی ایجاد رعب و وحشت، احساسات والدین را تحریک می کنند. آنها والدین را از عوارض اثبات نشده واکسن، از جمله آتیسم و مسمومیت جیوه می ترسانند. در حالی که والدین باید نگران مبتلا شدن فرزندان شان به بیماری های مرگباری باشند که با واکسیناسیون قابل پیشگیری هستند.

سوء مدیریت ترودو؛ هزینه نشدن بودجه صدها میلیون دلاری کهنه سربازان
اتاوا- بر اساس افشاگری Global News، دولت لیبرال جاستین ترودو، از نوامبر 2015 و تشکیل دولت لیبرال به این سو بودجه 372 میلیون دلاری که برای کمک به کهنه سربازان و خانواده هایشان اختصاص داد را صرف نکرده است.

این خبر در حالی منتشر شده که چندی پیش، جاستین ترودو در جلسه گفت و شنود با گروه های حامی نظامیان سابق، آنها را به زیاده خواهی متهم کرد. حال بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار Global News قرار گرفته، Department of Veterans Affairs کانادا، تحت رهبری ترودو از صرف پولی که طی سه سال گذشته در اختیار این نهاد قرار داده شده بود، امتناع کرده است.

این در حالیست که ترودو و بسیاری از لیبرال ها، استیون هارپر و دولت محافظه کار سابق را به قصور متهم کرده بودند. ترودو در جریان رقابت های انتخاباتی اش مدعی شد که دولت تحت رهبری او به نیازها و مشکلات کهنه سربازان رسیدگی خواهد کرد.

در پایان 31 مارچ 2016 (پایان سال مالی) و اولین سال زمامداری ترودو، لیبرال ها 80.9 میلیون دلار از بودجه اختصاص یافته برای کهنه سربازان را صرف نشده باقی گذاشتند. سال بعد 143 میلیون دیگر و سال 2018 نیز 148.6 میلیون دلار بودجه تعیین شده را هزینه نکردند.

دولت ترودو ادعا می کند که تقاضایی برای این وجه از سوی Veteran’s Affair ارائه نشده است. وزیر امور کهنه سربازان نیز از موضع دولت حمایت می کند و هر گونه حق کشی را نفی می کند.

گورد جونز، نماینده حزب نیودموکرات در مجلس فدرال و منتقد وزارت کهنه سربازان می گوید:

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز