قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۲

Submitted on ی., 12/23/2018 - 19:04

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز یکشنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۲
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان شد.

امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 435 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 715 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 20 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 615 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 307 هزار و 200 تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1256 دلار معامله می‌شود.

** قیمت های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم 9 هزار و 990 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 9 هزار و 970 تومان خریداری می‌کنند.

تصمیم ویژه شورای پول و اعتبار/ پایان پرداخت سود روزشمار به سپرده‎های کوتاه‌مدت

قیمت ارز در صرافی ملی امروز 97/10/02| دلار ثابت ماند

قیمت خرید دلار در بانک‎ها 97/10/02| نرخ تمام ارزها ثابت ماند

قیمت ارز مسافرتی امروز 97/10/02| یورو 11591 تومان شد

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی 11 هزار و 640 تومان رسیده است؛ قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی 11 هزار و 590 تومان اعلام شده است.

همچنین، یورو در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت نسبت به آخرین روز هفته گذشته 4790 تومان،‌ قیمت درهم امارات 1143 تومان و قیمت پوند انگلیس نیز 5386 تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

اعلام قیمت جدید ۵ خودروی پرفروش ایران خودرو/ پژو۲۰۷ دستی ۷۰ میلیون، دناپلاس ۷۶ میلیون + جدول
گروه صنعتی ایران خودرو قیمت جدید ۵ خودروی خود شامل هایما اس۵، پژو۲۰۷ دستی، پژو پارس اتوماتیک، دانگ فنگ اچ۳۰ کراس و دنا پلاس را اعلام کرد.
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ اقتصادی صنعت و تجارت خودرو نظرات
اعلام قیمت جدید 5 خودروی پرفروش ایران خودرو/ پژو207 دستی 70 میلیون، دناپلاس 76 میلیون + جدول
گروه صنعتی ایران خودرو در لیست جدید قیمت های دی ماه 97 قیمت جدید 5 خودروی خود شامل هایما اس5، پژو207 دستی، پژو پارس اتوماتیک، دانگ فنگ اچ30 کراس و دنا پلاس را اعلام کرد.

بر اساس این لیست، قیمت پژو پارس LX اتوماتیک سال با ترمز ضدقفل و کیسه هوای راننده و سرنشین و ایموبیلایزر و یورو4 به مبلغ 76 میلیون و 700 هزار تومان، H30 Cross دنده اتوماتیک با تریم تیره و با کیسه های هوای راننده و سرنشین و جانبی و استاندارد آلایندگی یورو 4 و یورو 5 به مبلغ 75 میلیون تومان، دنا + (پلاس) با کیسه های هوای راننده و سرنشین و یورو4 و دنا + (پلاس) با کیسه های هوای راننده و سرنشین با تریم دورنگ و یورو4 به مبلغ 76 میلیون تومان، S5 توربو دنده اتوماتیک با کیسه هوای راننده و سرنشین، جانبی و پرده ای، تریم تیره و یورو5 به مبلغ 138 میلیون تومان و پژو 207i دنده دستی با کیسه هوای راننده و سرنشین و رینگ فولادی و یورو4 به مبلغ 70 میلیون تومان تعیین شد.

جدول قیمتهای قدیم و جدید به شرح زیر است:

اعلام قیمت خودرو تا هفته آینده/ تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت‌ها خودش را نشان می‌دهد
وزیر صنعت گفت: با قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار قیمت جدید خودروهای پرفروش تا هفته آینده اعلام خواهد شد.
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات
اعلام قیمت خودرو تا هفته آینده/ تأثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت‌ها خودش را نشان می‌دهد
رضا رحمانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: خودروسازان موظفند خودروهایی که با قیمت قطعی فروخته اند با همان قیمت واگذار کنند.

وی با اشاره به مصوبه فروش خودرو بر اساس حاشیه بازار گفت: هدف اصلی از این مصوبه پایین آوردن قیمت خودرو در بازار است.
رحمانی افزود: شرط اینگونه فروش خودرو افزایش تولید و عرضه آنهاست.

وزیر صنعت گفت: دو خودروساز اصلی کشور تنها مجوز پیش فروش 30 درصد از ظرفیت تولیدشان را دریافت کرده اند.
رحمانی افزود: دو علت اصلی بدقولی خودروسازان در عمل به تعهداتشان مشکلات ورود قطعات از خارج و کاهش تولید خودرو بود.
وی با اشاره به بازار 70 هزار میلیارد تومانی خودرو در کشور گفت: 500 هزار نفر در 2 هزار واحد صنعتی قطعه ساز در 15 استان کشور در این صنعت مشغول به کار هستند.
رحمانی افزود: چند ماه پیش تولید خودرو در کشور به شدت کاهش یافته بود و در وضعیت خطرناکی بودیم اما اکنون روند نزولی تولید خودرو کاهش یافته و شاهد افزایش تولید هستیم.
وی با اشاره به وجود 13 هزار خودروی وارداتی در گمرک گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه قضایی این خودروها به زودی ترخیص می شود و به دست خریداران و مصرف کنندگان خواهد رسید.
رحمانی افزود: تأثیر کاهش نرخ ارز در آینده خودش را نشان خواهد داد.
وی گفت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت کالاهای اساسی که با نرخ 4 هزار و 200 تومانی دلار به کشور وارد می شوند وجود ندارد.
رحمانی افزود: در تأمین کالاهای اساسی مشکلی نداریم اما مشکل اساسی در شبکه توزیع است که این کالاها به دست مردم نمی رسد و رضایتمندی عمومی در این زمینه وجود ندارد.
وی گفت: در فرآیند توزیع کالاهای اساسی بازنگری کرده ایم.
رحمانی با اشاره به تشدید کنترل ها و نظارت ها در بازار افزود: در هشت ماهه اول امسال بیش از 2 میلیون بازرسی در سراسر کشور صورت گرفته است.
وی گفت: نظام جدید توزیع اقلام اساسی یارانه ای به زودی اعلام و اجرایی خواهد شد.
رحمانی با اشاره به نوسانات اخیر در بازار مرغ افزود: برای تنظیم این بازار وزارت جهاد کشاورزی اقدام به عرضه ذخایر موجود در انبارها کرد و از صادرات مرغ جلوگیری شد.
وی گفت: اعضای ستاد تنظیم بازار پس از شنیدن توجیهات تولید کنندگان شیر با افزایش قیمت شیر خام به شرط تأمین شیر واحدهای تولیدی موافقت کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: روند افزایش قیمت ها در برخی کالاها متوقف شده و در برخی کالاها نیز شاهد کاهش قیمت ها هستیم.
رحمانی گفت: با ثبت سفارش های جدیدی که برای واردات گوشی های تلفن همراه صورت گرفته و با ورود این گوشی ها به بازار شاهد روند کاهشی قیمت گوشی تلفن همراه تا شب عید خواهیم بود.
وی در ادامه افزود: امسال اقدامات خوبی برای تقویت صادرات شده است.
رحمانی با اشاره به اینکه اکنون مبادلات تجاری میان ایران و ترکیه 10 میلیارد دلار است گفت: در سفر رئیس جمهور به ترکیه توافق شد تا این مبادلات به 30 میلیارد دلار برسد.
وی افزود: به ازای هر یک میلیارد دلار افزایش صادرات 50 هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد خواهد شد.

هشدار سازمان ثبت احوال به دارندگان کارت‌های ملی بدون اعتبار
سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: افرادی که کارت ملی قدیمی‌شان تا پایان سال ۹۶ اعتبار دارد و نسبت به ثبت‌نام کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده و کارت خود را دریافت نکرده‌اند، طی هفته جاری مهلت دارند اقدام کنند و پس از این کارت ملی قدیم آنها باطل می‌شود.
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸ اجتماعی تهران نظرات
هشدار سازمان ثبت احوال به دارندگان کارت‌های ملی بدون اعتبار
سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به یکصدمین سالگشت پایه‌گذاری ثبت‌احوال کشور اظهار کرد: در سال 1295 اولین سازمان ثبت‌احوال در کشور به‌تصویب رسید و در سال 1297 نخستین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی در کشور صادر شد.

وی تصریح کرد: در سال‌ 1307 نیز اداره کل ثبت احوال در کشور شکل گرفت و در سال 1314 نیز اداره آمار به سازمان ثبت احوال اضافه شد و در واقع بحث سرشماری نفوس به سازمان ثبت احوال واگذار شد و تا سال 1337 این روند ادامه داشت تا اینکه این اداره از سازمان ثبت احوال منفک شد.

ابوترابی افزود: در سال 1376 نخستین صدور کارت ملی توسط سازمان ثبت احوال انجام گرفت که پس از آن نیز صدور کارت ملی هوشمند در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار گرفته و در این زمینه ما توانسته‌ایم با همکاری دفاتر پیشخوان و ادارات پست قدم‌های مهمی در این حوزه برداریم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا به امروز 47 میلیون و 200 هزار نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام به ثبت‌نام و تکمیل آن کرده‌اند که تا به امروز 44 میلیون و 500 هزار کارت صادر شده و در واقع 44 میلیون کارت به استان‌های مختلف ارسال شده است.

وی ادامه داد: در آخرین مصوبه‌ای که تصویب شده کسانی که کارت ملی قدیمی آنها قبل از سال 96 بوده و نسبت به اخذ دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کرده‌اند اما هنوز کارت خود را از دفاتر اداره پست دریافت نکرده‌اند از هفته آینده کارت ملی قدیمی آنها باطل شده است و در واقع سریال کارت ملی قدیمی آنها باطل می‌شود و به همین جهت از همه این افراد درخواست می‌شود طی هفته جاری نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

ابوترابی افزود: در حال حاضر بیش از 190 دستگاه و سازمان با سازمان ثبت احوال در حال ارتباط و همکاری هستند و این همکاری‌ها در آینده افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین افرادی که اعتبار کارت ملی قدیمی آنها تا پایان سال 96 بوده است و نسبت به اخذ کارت جدید هوشمند اقدام کرده‌اند باید طی هفته جاری نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند خود به دفاتر پیشخوان و اداره پست اقدام کنند و در غیر این صورت هفته آینده کارت آنها باطل خواهد شد و این موضوع اجرایی می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: کسانی هم که در سال 97، نسبت به درخواست کارت ملی هوشمند اقدام و در سامانه ثبت احوال مشخصات خود را ثبت کرده‌اند ولی هنوز کارت آنها صادر نشده است نگران نباشند چرا که تدابیری نیز برای این افراد پیش‌بینی شده تا زمان صدور کارت ملی هوشمند مشکلی را در دستگاه‌ها و سازمان‌ها نداشته باشند و در واقع بتوانند خدمات مورد نظر خود را دریافت کنند.

ابوترابی با تأکید بر اینکه تمام هموطنان تا پایان سال 97، مهلت دارند نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران این زمان به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و درخواست می‌شود نسبت به اخذ کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز