فروش مسکن در کل کانادا برای ماه سپتامبر ۱۵/۵ درصد افزایش یافت

Submitted on پ., 10/17/2019 - 20:51

بنابر گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا فروش مسکن در ماه سپتامبر امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۵/۵ درصد افزایش یافت.

بنابر گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا فروش مسکن در ماه سپتامبر امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۵/۵ درصد افزایش یافت.
به نقل از سی تی وی نیوز، این انجمن اخیرا اعلام کرد است که فروش مسکن در مناطق بزرگ کانادا از جمله بریتیش کلمبیا، مین‌لند، کلگری، ادمونتون، وینی‌پگ، تورنتوی بزرگ، همیلتون – برلینگتون، اتاوا و مونترال افزایش یافته درحالیکه در سایر بازارها وضعیت کم و بیش متعادل است.

گری گوری کلپ، رئیس انجمن املاک و مستغلات کانادا با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد: فروش خانه پس از تضعیف قابل توجهی در بازار مسکن بهبود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: مدت زمان بازپرداخت‌ها نیز با توجه به رشد اقتصادی خواهد بود و تحت تاثیر وضعیت در تجارت و سرمایه گذاری‌هاست.

در مقیاس ماهانه نیز فروش مسکن در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه قبل از آن ۰/۶ درصد افزایش یافته است.

متوسط قیمت مسکن براساس گزارش انجمن املاک و مستغلات کانادا در ماه سپتامبر برای خانه های فروخته شده حدود ۵۱۵۵۰۰ بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۵/۳ درصد رشد داشته است.

به استثنای مناطق شلوغ ونکوور و تورنتوی بزرگ متوسط قیمت مسکن در کانادا ۳۹۷۰۰۰ دلار بوده که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته ۵/۳ درصد افزایش داشته است.

رابرت کاوسیچ، اقتصاددان ارشد بانک مونترال، در این رابطه گفت که افزایش فروش مسکن در سپتامبر پس از سقوط نرخ وام رخ داده است.

عرضه مسکن اما افزایش کمی را شاهد بوده بطوریکه لیستهای جدید ۶۱/۳ درصد رشد داشته درحالی که بالاترین میانگین رشئ ۵۳/۶ درصد بوده است.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز