علت واقعی جمع آوری پوشاک مارک ایوانکا ترامپ از فروشگاه های هادسون بی

Submitted on س., 07/24/2018 - 16:54

علت واقعی جمع آوری پوشاک مارک ایوانکا ترامپ از فروشگاه های هادسونز بی
کانادا- مراجعه کنندگان به فروشگاه های Hudson’s Bay کانادا حتما متوجه حراج شدن پوشاک مارک Ivanka Trump شده اند. اما علت جمع آوری محصولات این برند چیست؟ آیا پایین بودن میزان فروش، دلیل این تصمیم بود یا علت واقعی چیز دیگریست؟ دلیلی مثل قلدری کنشگران و فشار سیاسی دست اندرکاران کمپین هایی مانند #GrabYourWallet؟

مسلما Bay حق انتخاب کالاهایی که در فروشگاه عرضه می کند را دارد. اما همانطور که حدس زده می شود، دلیل واقعی اعمال نفوذ گروه هایی است که کمپین مورد اشاره را راه انداخته و با گنجاندن نام 40 شرکت و سازمان در لیست سیاه، آنها را تحریم کرده اند. دلیل تحریم، ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم این شرکت ها و برندها با ترامپ و یا عرضه کالاهای مارک ترامپ می باشد.

آیا کانادا گندم آلوده صادر می کند؟
اتاوا- شاید ندانید ولی ایتالیا تنها 60 درصد گندم مورد نیاز خود را کشت می کند و 25 درصد از محصول گندم صادراتی کانادا را به کشور وارد می کند. اما این روند اواخر سال 2017، با مشاهده شدن پسماندهای شیمیایی در ماکارونی ایتالیایی مختل شد. زمانی که اعلام شد گندم کانادایی مخلوط شده با گندم ایتالیایی عامل آلودگی است، فریاد اعتراض ایتالیایی ها بلند شد.

رسانه های ایتالیایی، شیوه کانادا در اسپری کردن glyphosate بر محصول گندم درست چند روز قبل از برداشت را عامل آلودگی دانستند. شیوه ای که ایتالیا آن را در سال 2016 ممنوع اعلام کرد.

هر چند مقادیر اندازه گیری شده به مراتب کمتر از حد مجاز تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا بود، اما چند ماه بعد شرکت Barilla بزرگترین تولیدکننده ماکارونی در جهان اعلام کرد که بنا به درخواست مصرف کنندگان دیگر از گندم حاوی بیش از 10 ppb glyphosate (1 هزار بار کمتر از حد تعیین شده از سوی اتحادیه اروپا) در پاستاهایش استفاده نخواهد کرد.

قبل از اینکه دولت ایتالیا اعلام کند توافق جامع اقتصادی و تجاری بین اتحادیه اروپا و کانادا را تصویب نخواهد کرد، تنش بین دو کشور بر سر صادرات و واردات گندم، جدی تر شده بود. ایتالیا از فوریه سال جاری به این سو با ابراز نگرانی در مورد استانداردهای ایمنی مواد غذایی، کشورهای صادرکننده را ملزم به درج نام کشور مبداء بر بسته بندی محصولات نمودند. اقدامی که کانادا مایل به انجام آن نیست. کم دال، مدیر Cereals Canada معتقد است که وضعیت فعلی هیچ ارتباطی با glyphosate ندارد، بلکه نتیجه کمپین کشاورزان ایالیایی برای بدنام کردن گندم کانادا می باشد. سایر ناظران معتقدند که حداکثر میزان glyphosate تعیین شده، بیش از حد بالا بوده و برای مصرف ایمن نیست.

Glyphosate، رایج ترین علف کش جهان است. مصرف آن ابتدا در سال 1991 در کانادا تایید شد. از آن زمان به این سو، حدود 9 میلیارد کیلوگرم glyphosate در سراسر جهان استفاده شده است. از هنگام ورود محصولات اصلاح ژنتیکی شده به بازار در دهه 1990، مصرف آن 15 برابر بیشتر شده است. Glyphosate، نه تنها در غذا، بلکه در آب و هوا هم یافت می شود. در سال 2015، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان، این ماده شیمیایی را سرطان زا، اعلام کرد. اما سازمان های دیگر، از جمله اداره تنظیم آفت زیستی کانادا، اداره ایمنی مواد غذایی اروپا و آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، این دیدگاه را به چالش کشیده اند.

از سوی دیگر Coldiretti، بزرگترین اتحادیه کشاورزان ایتالیایی، از عمده ترین منتقدین گندم کانادا می باشد. آنها خطرات سلامتی را بهانه کرده اند، اما در واقع مبارزات خود بر علیه واردات محصولات خارجی (تحت توافقنامه های تجاری با کانادا و اکراین) را از دو سال قبل آغاز کردند.

لازم به ذکر است که تا قبل از سال 2014، هیچ آزمایشگاهی در کانادا میزان glyphosate موجود در مواد غذایی را اندازه نمی کرد. آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا تنها در سال 2015 با اندازه گیری میزان این ماده شیمیایی موافقت کرد. بالاخره اعلام شد که کانادا و آمریکا بزرگترین تولیدکنندگان محصولات غذایی آلوده به glyphosate در جهان هستند. 83 درصد از ماکارونی ساخته شده در کانادا حاوی پسماند glyphosate می باشد و میانگین آلودگی آنها 91 ppb اعلام شد. در حالی که تنها 65 درصد از ماکارونی ایتالیایی حاوی پسماند glyphosate بود و میانگین آلودگی نیز 30 ppb بود.

فیصل حسین، قاتل خیابان دنفورت کیست؟
تورنتو- فیصل حسین در ظاهر مانند هر جوان 29 ساله دیگر زندگی می کرد. افرادی که او را می شناختند، او را جوانی مودب و خوش رو که کمک حال والدین سالمندش بود، توصیف می کنند. اما فقط نزدیکان فیصل می دانستند که او اکثر سال های عمرش را با افسردگی، روان پریشی و مشکلات روحی دیگر سپری کرده بود. اما حتی این افراد نیز هرگز تصورش را نمی کردند که فیصل در حال برنامه ریزی کشتار جمعی باشد.

ماموران تحقیق، عصر دوشنبه 23 جولای، هویت مهاجم مسلح که با تیراندازی به سوی مردم بی گناه یک زن 18 ساله و یک دختر 10 ساله را به کام مرگ فرستاد و 13 فرد دیگر را مجروح کرد را اعلام کرد. 8 قربانی تیراندازی زن و دختر بودند. ریس فالون 18 ساله، به تازگی از دبیرستان Malvern CI فارغ التحصیل شده و قصد ادامه تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه مک مسترز – همیلتون را داشت. خواهر جوانتر ریس پیام بلندبالایی را در گرامیداشت یاد خواهرش در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. فالون به همراه دوستانش در جشن تولد در یکی از رستوران های دنفورت شرکت کرده بود.

پلیس تا به این لحظه هویت قربانی 10 ساله را فاش نکرده است.

فیصل در درگیری با ماموران پلیس کشته شد.

پس از افشای هویت مهاجم، خانواده فیصل بیانیه ای منتشر کرده و ضمن ابراز تاسف عمیق از واقعه، اقدام فرزندشان را وحشتناک توصیف کرده و در عین حال مدعی شدند که فیصل از بیماری روحی و افسردگی شدید رنج می برد و متاسفانه درمان های دارویی و مشاوره درمانی به بهبودی او کمک نکرد.

فیصل به همراه والدینش در آپارتمانی واقع در طبقه هفتم مجتمع مسکونی در Thorncliffe Park زندگی می کرد. پلیس با در دست داشتن حکم تفتیش، آپارتمان او را مورد بازرسی قرار داده و چندین جعبه حاوی مدارک مختلف از آپارتمان خارج کردند.

اشلی رابینسون، یکی از همسایه های فیصل می گوید که بلافاصله پس از مشاهده تصاویر ویدیویی ضبط شده از فیصل در حین تیراندازی، او را از روی کلاه و ریش اش شناخت.

امیر سوخرا، 38 ساله، مددکار اجتماعی که با جوانان کار می کند و از سال ها قبل با فیصل آشنایی داشت، در گفتگو با خبرنگاران از جوانی که می شناخت گفت و او را فردی بسیار خجالتی توصیف کرد. سوخرا می گوید که فیصل با او درباره مشکلات روحی اش صحبت کرده بود. اما اعتراف فیصل، او را متعجب کرده بود زیرا دوست اش را جوانی شاد و با نشاط می دانست.

سوخرا و فیصل آخرین بار سه هفته قبل یکدیگر را ملاقات کردند. به گفته سوخرا، حسین نگران کم شدن ساعت کارش در فروشگاه Shoppers بود و گفت که مجبور است راه دیگری برای کسب درآمد پیدا کند. سوخرا تاکید می کند که از صحبت ها و روحیات فیصل مشخص نبود که قصد آزار کسی را داشته باشد.

خالد ملک، یکی از آشنایان خانوادگی حسین می گوید که خانواده طی چند سال گذشته، بخصوص پس از کشته شدن خواهر فیصل در سانحه و بستری بودن برادر فیصل در بیمارستان در حالت کما، دوران بسیار سختی را پشت سر گذاشته است. میرزا بیگ، یکی از همسایه های حسین نیز مدعی شد که پدر فیصل بیمار بوده و از پارکینسون رنج می برد. میرزا، فیصل را جوانی آرام و خجالتی توصیف کرد.

با منتشر شدن اطلاعات بیشتر درباره فیصل، چند سوال اساسی همچنان ذهن ماموران پلیس و مقامات را به خود مشغول کرده است. یکی از سوالات مهم این است که فیصل اسلحه را چگونه به دست آورده بود؟ چرا فردی با سابقه بیماری روحی و روانی، می تواند به اسلحه دسترسی داشته باشد؟ سوال دیگر در مورد انگیزه این اقدام است؟ مارک ساندرز، فرمانده پلیس تورنتو ضمن تاکید بر ادامه تحقیقات مدعی شد که یافتن پاسخ این سوالات زمان بر خواهد بود.

ماموران واحد تحقیقات ویژه پلیس (SIU)، در حال بررسی نحوه کشته شدن فیصل در درگیری مسلحانه با دو مامور پلیس می باشند. با اینکه SIU تا صبح سه شنبه 24 جولای، جزئیات بیشتری را فاش نکرده ولی اخبار تایید نشده در مورد خودکشی فیصل منتشر شده اند.

پس از افشای هویت مهاجم، شورای مسلمانان کانادایی با انتشار بیانیه، اقدام فیصل حسین را محکوم کرده و با قربانیان و خانواده هایشان ابراز همدردی کرد.

نگرانی دولت کانادا از اسپانسرشیپی تولیدکنندگان ماری جوانای دارویی
اتاوا- مسوولین وزارت بهداشت و درمان کانادا اعلام کردند که با تولیدکنندگان مجاز ماری جوانای دارویی که اسپانسر جشنواره های موسیقی و رویدادهای دیگر می شوند، برخورد خواهد شد.

این نهاد فدرال در مورد اسپانسرشیپی برخی از تولیدکنندگان ماری جوانا و شرکت آنان در فعالیت های تبلیغاتی مغایر قانون Cannabis Act. ابراز نگرانی کرده است. دولت فدرال به وضوح، فعالیت های مغایر قانون، از جمله بازاریابی و تبلیغ ماری جوانا برای افراد زیر سن قانونی را مشخص کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارتخانه مورد اشاره، شرکت های تولیدکننده ماری جوانای دارویی از ترفندهای تبلیغاتی و بازاریابی مختلف و سوال برانگیز بخصوص در جشنواره های موسیقی و رویدادهای دیگر، استفاده می کنند.

Tweed، نام تجاری متعلق به Canopy Growth Corp. از جمله شرکت هایی است که طی تابستان امسال، اسپانسرشیپی جشنواره موسیقی Field Trip و Pride Toronto را به عهده گرفت. کاتلین اوهارا، سخنگوی شرکت با انتشار بیانیه ای بر تعهد شرکت بر آموزش و ترویج استفاده مسوولانه از محصولات اش تاکید کرد.

Aurora Cannabis یکی دیگر از تولیدکننده هایی است که به عنوان اسپانسر در رویدادهای مختلف، از جمله جشنواره موسیقی North By Northeast حضور فعال دارد.

وزارت بهداشت و درمان تاکید می کند که شیوه های تولیدکنندگان مجاز ماری جوانای دارویی را برای احراز اطمینان از مطابقت آنها با قوانین موجود، بررسی می کند. متخلفین از قانون، با عواقب جدی روبرو شده و ممکن است مجوز تولید را از دست بدهند.

کمبود جدی املاک تجاری در تورنتو
تورنتو- اینطور که به نظر می رسد، کانادا تنها با مشکل کمبود املاک مسکونی در بازارهای عمده روبرو نیست، بلکه بخش املاک و مستغلات تجاری و صنعتی موجود در کشور نیز با کمبود جدی روبروست.

موجودی املاک صنعتی در کشور طی سال جاری به کمترین حد یعنی 3.9 درصد رسیده است. هم اکنون در 8 بازار از 10 بازار عمده املاک تجاری، میزان عرضه پاسخگوی تقاضای روزافزون نیست. طی سه ماهه دوم سال 2018، نرخ اجاره بهای املاک صنعتی در کشور به بالاترین حد یعنی 7.21 دلار در ازای هر اسکوئرفیت، رسیده است. به همین دلیل فشار مضاعف بر روی مستاجران اینگونه ساختمان ها وارد شده و می شود.

تقاضا برای واحدهای صنعتی در کشور باعث افزایش 47.1 درصدی ساخت و ساز شده، اما یک واحد صنعتی برای جلب نظر صاحبان بیزنس بایستی دارای شرایط ویژه، از جمله نزدیکی به بزرگراه باشد. بیشترین تقاضا برای واحدهای صنعتی از سوی شرکت های توزیع و پخش مواد غذایی، تجارت الکترونیکی (e-commerce)، و بخش انبارداری می باشد.

هم اکنون موجودی املاک و مستغلات صنعتی در تورنتو تنها 2.2 درصد می باشد. زیرا تورنتو به دلیل موقعیت جغرافیایی و ساختار جمعیتی به مقصد محبوب شرکت های خارجی و داخلی تبدیل شده است.

بعد از تورنتو، ونکوور با بیشترین کمبود املاک صنعتی روبرو است. بد نیست بدانید که میانگین اجاره بهای ماهانه برای اینگونه املاک در ونکوور با 33 درصد افزایش در مقایسه با سال 2017 به 11.59 دلار در ازای هر اسکوئرفیت رسیده است.

لیبرال ها هرگونه انتقاد از باز بودن مرزها را مغایر ارزش های کانادایی می دانند
اتاوا- دولت لیبرال ترودو، حملات لفظی خود را متوجه اعضای دولت فورد کرده اند. زیرا دولت جدید انتاریو با سیاست دولت فدرال مبنی بر باز کردن مرزهای کشور به روی پناهجویان مخالف بوده و آن را عامل ایجاد شدن بحران اسکان پناهجویان در تورنتو می دانند.

احمد حسین، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، هنگامی که خانم لیزا مک لئود (وزیر امور کودکان و خدمات اجتماعی دولت فورد)، ورود پناهجویان به کشور را توصیف کرد، با حمله به مک لئود، استفاده او از عبارت را مغایر ارزش ها و دانست.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز