عدم موفقیت کانادایی ها در آزمون شهروندی کانادا

Submitted on س., 07/02/2019 - 19:34

برای تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی، متقاضیان اقامت دائم می بایست در آزمون شهروندی کانادا امتیازی معادل 75 درصد یا بیش تر کسب نمایند.

با این حال، طبق نتایج نظرسنجی اخیر انجمن تحقیقات، حدود 90 درصد کانادایی ها در این آزمون شکست خورده، به گونه ای که میانگین امتیازات آنان حدود 50 درصد بود.

بنا بر نتایج حاصله، مردان، افراد پردرآمد کشور، افراد دارای مدارک دانشگاهی و ساکنین بریتیش کلمبیا از جمله کسانی هستند که شانس بیشتری در موفقیت در آزمون دارند.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی می بایست به 10 سوال شامل سوالات مربوط به عنوان سرود سلطنتی (که اغلب با سرود ملی اشتباه گرفته می شود)، متیس ها چه کسانی هستند، سال تصویب منشور حقوق بشر در کانادا و مقام اول دولت کانادا، پاسخ می دادند، که اکثرا در پاسخ به سوالات مربوط به عنوان سرود سلطنتی کانادا، وظایف مدنی و مقام اول دولت کانادا ضعیف عمل کرده اند.

به هنگام پاسخ به سوال عنوان سرود سلطنتی، تنها 36 درصد پاسخ درست داده اند: "خداوند ملکه را حفظ کند"، در حالی که 56 درصد به اشتباه پاسخ داده اند "اٌ کانادا" و شش درصد نیز جواب داده اند "پرچم ستاره پولکی".

پاسخ دهندگان همچنین می بایست لیستی از مسئولیت های رسمی شهروندان کانادایی را ذکر کرده و مسئولیتی که به عنوان مسئولیت رسمی شهروندان به شمار نمی رود را نام ببرند، که تنها 26 درصد موفق به دادن پاسخ صحیح "رانندگی امن" بوده اند.

در نهایت، بیش از 80 درصد پاسخ دهندگان نمی دانستند که تا به امروز ملکه الیزابت دوم مقام اول دولت کانادا به شمار می رود.

سوالات بی اهمیتی که اکثر کانادایی ها پاسخ صحیح آن را می دانستند شامل جغرافیای کانادا، ترجمه انگلیسی کلمه Inuit و اهمیت راه آهن اقیانوس آرام در کانادا (CPR) بوده است.

سابقا، 63 درصد پاسخ دهندگان می دانستند که غرب میانه یک منطقه جغرافیایی کانادایی محسوب نگشته و بعدها نیز، دو سوم پاسخ دهندگان می دانستند که CPR، که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام گسترش یافته، سمبل اتحاد است.

دیگر سؤالاتی که پاسخ دهندگان امتیازات خوبی در آن کسب کرده اند شامل سال تصویب منشور حقوق بشر در کانادا (1982) و شناسایی گروه های بنیادی کانادا (بومیان، فرانسوی ها و بریتانیایی ها) می باشد.

نتایج انجمن نظرسنجی که توسط انجمن تحقیقات اداره گشته بر اساس یک نظرسنجی تلفنی از 1645 کانادایی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند، به دست آمده است. این نظرسنجی در 25 تا 27 ژوئن 2019 صورت گرفته و نتایج به دست آمده بر اساس کل نمونه ها، به طور دقیق +/- 3 درصد و 19 بار از هر 20 بار تخمین گشته که البته نتایج زیرمجموعه آن به این دقیقی نخواهد بود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز