شنبه ۲۶ آبان | قیمت طلا، سکه و ارز

Submitted on ش., 11/17/2018 - 18:52

شنبه ۲۶ آبان | قیمت طلا، سکه و ارز
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران به ۳میلیون و ۸۳۰هزار تومان رسید.

طلا
به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد سکه تمام‌ بهار آزادی طرح جدید ۳میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام‌ بهار آزادی طرح قدیم سه‌میلیون و ۵۵۰ ‌هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌ سکه بهار آزادی یک‌ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان، ربع‌ سکه یک‌ میلیون و ۶۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۵۳ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۲۲ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تسنیم، قیمت یورو در مرکز مبادلات ارزی ۴۷۹۶ تومان، قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۹۰ تومان اعلام شده است.

امروز صرافی ملی قیمت خرید یورو را ۱۳هزار و ۵۵۰ تومان و فروش این ارز را ۱۳هزار و ۶۸۰ تومان اعلام کرده است. ضمن آنکه قیمت خرید دلار در صرافی ملی ۱۱هزار و ۸۳۰ تومان و فروش این ارز ۱۱هزار و ۸۵۰ تومان درج شده است.

اقدام غیردوستانه امارات متحده عربی | اداره بهداشت دوبی فعالیت بیمارستان ایرانیان را ممنوع کرد
همشهری آنلاین: جمعیت هلال‌احمر در خصوص اقدامات غیردوستانه و کارشکنی‌های امارات متحده عربی در مسیر فعالیت بیمارستان ایرانیان دوبی اطلاعیه‌ای منتشر کرد.


بيمارستان
به گزارش مهر، در این اطلاعیه آمده است: به‌دنبال کارشکنی‌های گذشته امارات متحده عربی در روند فعالیت بیمارستان ایرانیان دوبی، اداره بهداشت دوبی در نامه‌ای رسمی از تمامی شرکت‌های بیمه‌ای خواسته است تا ارائه خدمات به این بیمارستان را متوقف کند.

اداره بهداشت دوبی (DHA) در اطلاعیه‌ای رسمی به رسانه‌های این کشور توقف خدمات بیمه‌ای به این بیمارستان را به اطلاع همگان رسانده است. گفتنی است بیمارستان ایرانیان دوبی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های کشور امارات از سال ۱۹۷۲ با مجوز حاکم وقت، کار خود را آغاز کرده، اما در سال‌های گذشته با توجه به رفتارهای غیردوستانه کشور امارات متحده عربی با ایران، با بهانه‌جویی‌های فراوان در روند فعالیت خود روبه‌رو بوده است. اجازه ندادن به پزشکان ایرانی برای فعالیت در بیمارستان، عدم صدور روادید یا تمدید به کارکنان ایرانی و اخلال در روند اداره بیمارستان در دو سال گذشته، به اشکال مختلف شدت گرفته و هربار با تدابیری از سوی جمعیت هلال‌احمر این بیمارستان توانسته به کار خود ادامه دهد.

جمعیت هلال‌احمر به عنوان مالک و مدیر این بیمارستان در هماهنگی با وزارت امورخارجه و مقامات عالی‌رتبه دولت تا به حال در برابر فشارها برای واگذاری یا تغییر مالکیت بیمارستان ایستادگی کرده و همچنان رایزنی‌های سیاسی و حقوقی در سطح مراجع عالی‌رتبه نظام و جمعیت هلال‌احمر ادامه دارد تا از سرمایه‌های مادی و معنوی در این بخش صیانت شود.

بدون تردید این تلاش‌ها بعد از حدود ۴۵ سال فعالیت این بیمارستان، در مجامع حقوقی و بین‌المللی مذموم شمرده می‌شود، آن‌هم در حالی که این بیمارستان در دهه‌های گذشته فارغ از هرگونه نگاه سیاسی و تبعیض‌آمیز، محل ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی به ایرانیان مقیم و همچنین شهروندان آن کشور بوده و این‌گونه رفتارهای غیردوستانه در موقعیت فعلی، علاوه بر اثرگذاری بر زندگی ایرانیان مقیم دوبی، ناقض اهداف عالیه جمعیت‌های هلال‌احمر و صلیب‌سرخ در دنیا نیز محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت: سند درمان کشور تصویب شد
وزیر بهداشت گفت: سند درمان کشور در دولت تصویب شد و فضای درمانی با تصویب این سند تا سال ۱۴۰۴ ساماندهی می‌شود.

هاشمي
به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی در اجلاس ادواری شورای عالی کلان مناطق آمایشی و روسای دانشگاه‌های مراکز استان‌ها در وزارت بهداشت گفت: با تصویب سند درمان کشور از بسیاری از پارتی بازی‌ها جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این سند، وضعیت فضای درمانی کشور را تا سال ۱۴۰۴ مشخص کرده است و سهم دولت و بخش خصوصی را برای توسعه این فضا معین می کند. در این سند مصوب می‌شود که بخش دولتی و خصوصی چه میزان مجوزهای حوزه درمان را دریافت کنند و به چه میزان دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی برای درمان نیاز داریم.

وزیر بهداشت: این سند میسر می‌کند که فضای درمانی کشور ساماندهی شود و از برخی فشارهای محلی و بی نظمی‌ها جلوگیری می‌کند.

هاشمی گفت: سند درمان مشخص می‌کند در کدام طرح‌ها نیازمند ساخت و توسعه مراکز درمانی هستیم و مانند نقشه راه برای ماست.

وی به وجود نیامدن التهاب در فضای دارویی کشور را با وجود مشکلات اقتصادی اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: البته روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی باید توجه ویژه ای به کمبود داروها در استان‌هایشان داشته باشند تا التهابی بعد از این در کشور بوجود نیاید.

وزیر بهداشت افزود: در نظر داریم سندی به منظور ساماندهی نیروی انسانی حوزه درمان نیز تدوین کنیم تا مانند گذشته تعدادی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی بدون شغل نمانند و دانشجویان حوزه پزشکی به اندازه نیاز کشور وارد دانشگاه شوند.

هاشمی اضافه کرد: نظام ارجاع و الکترونیکی شدن از ملزومات نظام بهداشت است و هر مدیری که در حوزه وزارت بهداشت مشغول به کار است اگر به این دو مهم اعتقادی نداشته باشد باید از میز کارش کنار برود.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هدفی جز عدالت درمان و سلامت برای همه اقشار نداشته است، از روسای دانشگاه‌های حاضر در جلسه خواست تا جلسات طرح تحول سلامت را به صورت جدی برگزار کنند و برنامه ریزی مناسبی برای کاهش هزینه‌ها و در نتیجه رضایتمندی مردم داشته باشند.

هاشمی گفت: همان اندازه که به دنبال تامین منابع هستیم باید به الکترونیکی شدن خدمات سلامت توجه جدی داشته باشیم و می‌توانیم از برنامه‌هایی که کشورهای توسعه یافته برای اجرای الکترونیکی شدن سلامت استفاده کنیم.

وی نظام ارجاع را یکی دیگر از ملزومات طرح تحول سلامت دانست و گفت: روسای دانشگاه‌ها باید به این دو مقوله باور جدی داشته باشند تا این موضوع پس از ۲۰ سال در کشور اصلاح شود و بتوانیم تقاضا را با کمک نظام ارجاع سامان دهیم.

هاشمی با بیان اینکه تدوین بودجه ۹۸ حوزه سلامت تا یک هفته دیگر نهایی می‌شود، گفت: اگر فقط قرار است بودجه سلامت ۱۰درصد افزایش یابد و حقوق با افزایش ۱۰درصدی مواجه شود، مشکلی نداریم ولی اگر تورم، دو رقمی شود باید این اتفاق در بودجه سالیانه دیده شود.

افزایش شمار قربانیان آتش‌سوزی کالیفرنیا | ۱۰۰۰ مفقود و ۷۱ کشته
همشهری آنلاین: شمار ناپدیدشدگان آتش‌سوزی شهر پارادایس و مناطق اطراف آن در شمال کالیفرنیا به حدود ۱۰۰۰ نفر و شمار رسمی کشته شدگان به ۷۱ نفر رسید.


آتش سوزي كاليفرنيا
به گزارش یورونیوز، شمار ناپدیدشدگان آتش‌سوزی شهر پارادایس و مناطق اطراف آن در شمال کالیفرنیا به حدود ۱۰۰۰ نفر رسید و مقامات این منطقه بر تلاش‌های خود برای یافتن سرنخی از سرنوشت این افراد افزوده‌اند.

پلیس کالیفرنیا همچنین در پایان روز جمعه از یافتن بقایای جسد هشت تن از قربانیان این حادثه خبر داد و به این ترتیب شمار رسمی کشته شدگان به ۷۱ نفر رسید.

این آتش‌سوزی که مرگبارترین آتش‌سوزی این ایالت نام گرفته، شامگاه پنج‌شنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان) آغاز شد و طی هفتۀ گذشته منطقه‌ای به وسعت ۵۷ هزار هکتار را در بر گرفت.

تلاش آتش‌نشانان برای مهار آتش ادامه دارد؛ آنها توانسته‌اند آتش را در حدود ۴۵ درصد از زمینهایی را که دچار حریق شده‌اند، مهار کنند.

آتش علاوه بر زندگی انسان‌ها، خسارات مالی و ملکی بسیاری بر جای گذاشته و بر این اساس به مخرب‌ترین آتش‌سوزی تاریخ کالیفرنیا نیز تبدیل شده است.

بیش از ۹۸۰۰ خانه آسیب دیده‌اند و ساکنان مجبور به زندگی در چادرها یا خودروهایشان شده‌اند. به دلیل وسعت خرابی‌ها، تهیۀ سرپناهی دراز مدت برای مردم آواره شدۀ منطقه، به چالشی جدید برای مقامات منطقه تبدیل شده است.

این فلز هم قیمت طلا می‌شود
همشهری آنلاین: پالادیوم از نظر قیمت، رشد بیشتری نسبت به سایر فلزات ارزشمند داشته و با صعود چشمگیری که پیدا کرده، برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته به قیمت طلا نزدیک شده است.

پالاديوم
به گزارش ایسنا، عرضه محدود و کمبود شدید پالادیوم به همراه افزایش علاقه سفته‌بازان به قراردادهای خرید پالادیوم، کمک کرده قیمت این فلز از رکورد پایین خود در اوت ۴۰ درصد صعود کند.

پالادیوم که عمدتا در ساخت کاتالیزورهای کاهنده آلودگی خودرو بکار برده می‌شود، روز جمعه به رکورد ۱۱۸۵.۴۰ دلار در هر اونس رسید که تنها ۳۵ دلار با قیمت ۱۲۲۰ دلار هر اونس طلا فاصله داشت.

به گفته جوناتان باتلر، تحلیلگر شرکت میتسوبیشی، آنچه که مشاهده می‌شود حاصل سال‌های متمادی کمبود عرضه پالادیوم در بازار است. این فلز همچنان فضا برای افزایش بیشتر قیمت دارد و ممکن است از مرز روانی ۱۲۰۰ دلار نیز عبور کند.

تحلیلگران سیتی بانک اظهار کرده‌اند بازار معاملات فیزیکی پالادیوم دچار شدیدترین محدودیت عرضه در دو دهه گذشته شده‌اند.

شرکت سازنده کاتالیزور خودروی "جانسون متی" کمبود ۲۳۹ هزار اونس پالادیوم در سال جاری را پیش‌بینی کرده است اما محققان شرکت GFMS که عرضه کمتر و سرمایه‌گذاری بالاتر را پیش‌بینی کرده‌اند، کمبود سالانه بیش از یک میلیون اونس پالادیوم را تا سال ۲۰۲۰ انتظار دارند.

پر کردن این شکاف عرضه با تولید جدید دشوار است زیرا پالادیوم عمدتا محصول جانبی سایر فلزات مانند پلاتین و نیکل است و آفریقای جنوبی که تولیدکننده بزرگ این فلز است، معادن پلاتین غیرسودآور را تعطیل کرده است.

قیمت پالادیوم با وجود این که خودروهای سواری طی ماه‌های اخیر فروش ضعیفی در چین – بزرگترین بازار جهان داشته‌اند – و فروش خودرو در آمریکا راکد شده، افزایش پیدا کرده است. صنعت خودروسازی ۸۰ درصد از تقاضا برای پالادیوم را به خود اختصاص می‌دهد.

نگرانی دیگر این است که جنگ تجاری آمریکا و چین به رشد اقتصاد جهانی آسیب وارد کرده و فروش خودرو را محدود کند.

اما این ریسک که خودروسازان به جای پالادیوم، از پلاتین که ارزان‌تر است استفاده کنند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

همچنین رویکرد خودروسازان اروپایی به خودروهای بنزینی پس از رسوایی آلودگی دیزلی و مقررات آلایندگی که مستلزم بکارگیری بیشتر فلزات ارزشمند در کاتالیزورهای خودروها است، به معنای تقاضای بیشتر برای پالادیوم است و کاهش موجودی این فلز را تسریع می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، موجودی انبارهای تحت مونتیتور بازار نایمکس، ۴۶۹۶۵ اونس است که نزدیک به پایین‌ترین میزان از سال ۲۰۰۳ است. همچنین ذخایر پالادیوم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه پالادیوم از ۲.۶ میلیون اونس در سال ۲۰۱۵ به پایین ۸۰۰ هزار اونس سقوط کرده است که منعکس کننده کمبود موجودی این فلز ارزشمند است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز