شاخص بازار سهام کانادا Dow در تمام سطوح ۸۰۰ رتبه پایین آمد

Submitted on س., 12/04/2018 - 20:23

به گزارش اینترنتی آسوشیتدپرس و رویترز، روز سه شنبه بعد از توافقنامه ی کانادا و آمریکا، یازار سهام آمریکا افت شدیدی داشته است.شاخص صنعت جونزDowنزدیک به ۸۰۰ رتبه تنزل کرد و در ساعت حدود ۲ بعد ازظهر این کاهش به ۳.۱ درصد و به رتبه ی ۲۵۰۲۷ رسید و ۴۸۸ رتبه ای که دوروز گذشته کسب کرده بود از دست داد.
(شاخص ناسداک که شاخص تکنولوژی می باشد حتی افت بیشتری از خود نشان داد.۳.۸( درصد این شاخص ۲۸۳ رتبه از دست داد و به رتبه ی ۷۱۵۸ رسید.
شاخص S&P500 با رتبه ی ۵۰۰ ۷۳ رتبه یعنی ۲.۷ درصد تنزل داشته است و به رتبه ی ۲۷۱۷ رسید. و

بازار سهام کانادا نیز مانند آمریکا در این دوره بازار مطمئنی نبوده است.بازار سهام تورنتو ۲۱۰ رتبه از دست داد که به معنای ۱.۳۸ درصد است وبه رتبه ی ۱۵۰۶۳ رسید.
۱۱ گروه اصلی سهام در تورنتو کاهش داشته است که همراه با گروه سلامت این کاهش به ۳.۳ درصد می رسد.
شرکت تولید ماری جوانا Cannabis company Aphria کاهش شدید ۱۷.۲ درصدی داشته است که این کاهش براساس پرداخت اضافه بر سازمان در زمان خرید ماری جوانا از آمریکای لاتین بوده است.

براساس گزارش سهام اقتصادی، برخلاف انتظار نتایج بدست آمده بانک مونترال امروز اعلام کرد که سودسهام افزایشی داشته است ولی از سوی دیگر قیمت سهام بانک مونترال به ۳.۵ درصد رسیده است و تنزل داشته است.
سهام بانک مرکزی نیز تنزل داشته است و سهام تی دی بانک به ۱.۴ درصد و اسکوشیا بانک به ۱.۶ درصد تنزل رسیده اند. سهام انرژی ۱.۳ درصد افت داشته است

جنگ اقتصادی چین و آمریکا با ملاقات رئیس جمهور آمریکا و چین به صورت موقت آتش بس شده است . روز دوشنبه بازار سهام چرخشی مثبت داشت اما روز سه شنبه برای سرمایه گذاران در اقتصاد آمریکا و چین روز تکان دهنده ای بود و مشکلات در مورد اقتصاد جهانی ادامه داشت. بازار سهام تحت فشار بسیار حرکت بسیار آرامی دارد.

به گزارش تورنتوپرشنز، کمپانی های تکنولوژی، کمپانیهای اقتصادی و صنعتی شرکت های خود را برای خرید اوراق قرضه ی آمریکایی که نسبتا مطمئن تراست به فروش رسانده اند. بازار سهام صنایع همگانی حرکت معکوس بر خلاف بازار سهام داشته است و شرکت های کوچک بیشتر از شرکت های بزرگ کاهش سهام داشته اند.

فردا(چهارشنبه) روز بزرگداشت رئیس جمهور فقید آمریکا جرج بوش پدر می باشد و بازار سهام برای یک روز تعطیل است و این باعث افزایش دیوارنه وار فروش سهام امروز شده است.

روز سه شنبه خوشبینی که به علت آتش بس موقت بین چین و آمریکا حاصل شده بود پایدار نبود و ناپدید شد.با فاش شدن جزئیات ملاقات رهبران دو کشور سرمایه گذاران به طور فزاینده ای درباره ی اینکه پکن به زودی به تقاضاهای آمریکا تن در دهد شک دارند.
گلدمن ساچس و الک فیلیپس در گزارش تحقیقی اظهار داشته اند که پیشرفت چشمگیری در ملاقات رهبران دوکشور چین و آمریکا مشاهده نشده است.
تنها چیزی که از جنگ تجاری آمریکا و چین احساس می شود اینست که رشد اقتصاد جهانی آمریکای شمالی را دچار سرگردانی کرده است. این تنش، تقاضا برای اوراق قرضه ی دولتی را افزایش داده است و درآمد ده ساله ی خزانه داری آمریکا در پایان روز دوشنبه از ۲.۹۹ درصد به ۲.۹۱ درصد کاهش داشته است .

سهام سازندگان تراشه که بزرگترین بازندگان بخش تکنولوژی می باشند همراه با Advanced Micro Devices down
۹.۴ درصد و Micron Technology با ۶.۴ درصد کاهش همراه بوده است. نرخ تبادل بین دلار آمریکا و ین ژاپن و یورو نیز پایین افتاده است. بازار اروپا نیز با رکود همراه بوده است. بازار سهام آلمان ۱.۱ درصد، فرانسه ۰.۸ درد و انگلستان با ۰.۶ درصد با کاهش همراه بوده است.

تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز