سال ۲۰۱۸ بدترین سال برای فروش خانه بعد از سال ۲۰۱۲ به حساب می آید

Submitted on س., 01/15/2019 - 20:49

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، پیش از این کارشناسان اقتصادی کانادا هشدار دادند که بازار مستغلات در دسامبر ۲۰۱۸ آنچنان که آمار و ارقام واقعی نشان می دهند، در وضعیت اسفناکی است. با توجه به آمار در دسامبر سال گذشته فروش خانه ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت و قیمت خانه ۵ درصد پایین افتاد.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط انجمن مشاوران املاک کانادا (CREA) در روز ۱۵ ژآنویه، در مقایسه با فروش خانه در انتهای سال ۲۰۱۷ تعداد خانه های فروش رفته در دسامبر سال ۲۰۱۸ به شدت پایین بود. دلیل فروش پایین این بود که در پایان سال ۲۰۱۷ بسیاری از خریداران معامله ی خانه را برای قوانین سختی که از اول ژانویه ی ۲۰۱۸ اعمال می شد ، به اتمام رسانده بودند.

Barb Sukkau مدیر (CREA) گفت از این پس تست مورتگیج بر بازار معاملات کانادا تأثیر می گذارد. در دسامبر ۲۰۱۸ حجم معاملات نسبت به نوامبر ۲۰۱۸ کمتر بود و به ۲.۵ درصد رسید.

(CREA) همچنان گفت در دسامبر سال ۲۰۱۸ چهارمین ماهی بود که معاملات از سپتامبر گذشته رکود داشت. فروش پایین در دسامبر، سال ۲۰۱۸ را بدترین سال بعد از ۲۰۱۲
برای معاملات ملکی رقم زد.

در بعضی از مناطق معاملات ملکی تقریبا تا ۶۰ درصد کاهش داشته است. بزرگترین کاهش معاملات در Metro Vancouver, Vancouver Island, Ottawa, London, St. Thomas and Halifax-Dartmouth بوده است.

با توجه به گزارش CREA's MLS مبنی بر شاخص خانه متوسط قیمت خانه در دسامبر سال گذشته ۴۷۲۰۰۰ دلار بوده است که نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۷ ۴.۹ درصد کاهش داشته است.

البته قیمت خانه در دو منطقه ی داغ خرید وفروش یعنی the Greater Vancouver and Greater Toronto areas هنوز از متوسط سطح ملی بیشتر است. اگر این دو منطقه را در نظر نگیریم متوسط قیمت انواع خانه در سراسر کانادا تقریبا ۳۷۵۰۰۰ دلار می باشد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز