روی کار آمدن وام های زامبی در کانادا

Submitted on چ., 11/13/2019 - 20:53

هشدار به کانادایی های دارای وام های قدیمی: عدم آگاهی از حقوق قانونی خود ممکن است منجر به روی کار آمدن بدهی های قدیمی و گریبان گیر نمودن بدهکاران گردد.

به گفته کارشناسان، انتظار می رود پرونده وام های زامبی، حساب های قدیمی که در واقع "غیر قابل جمع آوری" خوانده شده و زمان پرداخت آنان گذشته است، بنا بر سطح بالای بدهی وام گیرنده دوباره باز گشته و مورد پیگیری قرار گیرد.

بنا بر اظهارات سرویس نظارتی Equifax، کاناداییان از پول ارزان این کشور سو استفاده نموده، به گونه ای که کل بدهی موجود به ازای هر بدهکار، از 57 هزار دلار در پنج سال گذشته، به 71,979 دلار در سه ماهه دوم سال جاری افزایش یافته است.

پیش بینی گشته این تخلفات همچنان افزایش یافته و از توانایی پرداخت برخی وام گیرندگان پیشی گرفته و پس از انتقال حساب به آژانس های جمع آوری بدهی و عدم علاقه طلبکار به جمع آوری بدهی نیز، بیش از پیش قدیمی و کهنه تر گردد.

قوانین مربوط به محدودیت های زمانی وام ها در سراسر کشور، در صورت عدم بازپرداخت بدهی های ناامن در مدت زمان مورد نظر، از وام گیرنده در برابر دادخواست دادگاه محافظت نموده، که مدت زمان آن در انتاریو، آلبرتا، نیوفاندلند و لابرادور، بریتیش کلمبیا، جزیره پرنس ادوارد و ساسکاچوان، دو سال، در کبک سه سال، و در استان ها و مناطق باقی مانده شش سال، و از نظر دولت فدرال نیز شش سال می باشد.

این محدودیت زمانی در واقع بدین معناست که بستانکاران و آژانس های جمع آوری بدهی نمی توانند پس از این مدت به دادگاه رجوع کرده و بدهکاران را مجبور به پرداخت بدهی خود نمایند.
با این حال این امر موجب ناپدید گشتن بدهی نگشته و این بدهی در پرونده شخص به مدت 6 سال باقی مانده، و می تواند پس از فروش مجدد وام به آژانسی جدید دوباره از سر گرفته شود، که تنها موفقیت در جمع آوری بدهی از چند بدهکار خرد نیز برای آن آژانس سودآور خواهد بود، چرا که تنها پول اندکی بابت خرید آن وام پرداخته است.

وام های زامبی اشکال مختلفی داشته، از جمله بدهی های قانونی که فراموش گشته یا نادیده گرفته شده اند، سناریوهایی که طرفین بیگناه نامی مشابه با بدهکار داشته، یا موارد سرقت هویت یا خطای رایانه ای.

این امر شامل حساب های ناامن کارت های اعتباری، خطوط اعتباری، قبض های تلفن و موارد مشابه بوده، و وام های تضمینی نظیر وام مسکن و وام ها و بدهی های دولتی نظیر مالیات بر درآمد، مالیات بر دارایی، جریمه، حق بیمه سلامت و وام های دانشجویی را شامل نمی گردد.

در واقع وام های قدیمی زمانی به وام های زامبی تبدیل می شوند که بدهکار پس از گذشت محدودیت زمانی به بدهی خود اعتراف نماید که اصولا بایستی به صورت کتبی اعلام گردد، نظیر تایید به بدهکاری از طریق پاسخ به ایمیلی مربوطه.

کارشناسان به بدهکاران توصیه می کنند که بدهی خود را تایید نکرده و در صورت تهدید دعوی، از تماس گیرنده بخواهند اثباتی بر بدهی موجود برایشان ارسال نماید، که به احتمال بسیار نیز تماس گیرنده زحمت این کار را به خود نخواهد داد چرا که از محدودیت زمانی قانونی آن گذشته است.

Laurie Campbell، مدیر عامل شرکت Credit Canada، مخالف پرداخت بدی های قدیمی که از محدودیت زمانی آنان گذشته بوده، و نگران است كه افراد از ترس شكایت، بی جهت به دنبال متولی ورشكستگی برآیند، یا برخی وظیفه اخلاقی خود دانسته که بدهی خود را پرداخت نمایند، که از نظر وی بی مورد بوده چرا که قانونا مجبور به پرداخت آن نمی باشند.

وی به بدهکاران توصیه می کند پیش از به زانو درآمدن و انجام هرکاری، ابتدا به مشاورین معتمد مراجعه نمایند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز