دو هزار دلار جریمه برای دوچرخه سواران خلافکار تورنتو

Submitted on جمعه, 07/13/2018 - 19:22

دو هزار دلار جریمه برای دوچرخه سواران خلافکار تورنتو
تورنتو- آیا می دانستید که ممکن است به جرم بی دقتی در حین دوچرخه سواری جریمه بشوید؟ بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی انتاریو، دوچرخه وسیله نقلیه تلقی شده و در نتیجه فردی که آن را هدایت می کند در صورت نقض قانون جریمه خواهد شد.

دوچرخه سواری با حواس پرت یا بی دقتی، دوچرخه سوار را با 400 تا 2 هزار دلار جریمه روبرو می کند. همچنین دوچرخه سواران بزرگتر از 14 سال در صورت راندن دوچرخه در پیاده رو، 90 دلار جریمه می شوند.

طی دو سال گذشته، 93 دوچرخه سوار و عابر پیاده در خیابان ها و معابر تورنتو جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده اند.

پلیس کانادا برای قانونی شدن ماری جوانا آماده نیست!
اتاوا- دبیر اتحادیه فرماندهان پلیس کانادا اعتراف کرد که ادارات پلیس کشور قبل از قانونی شدن مصرف تفننی ماری جوانا در اکتبر 2018، قادر به آموزش 2 هزار مامور پلیس برای شناسایی تخلف رانندگی تحت تاثیر ماری جوانا، نخواهند بود.

این اولین بار نیست که دبیر اتحادیه ای که نمایندگی 90 درصد ادارات پلیس کشور را به عهده دارد، در مورد کافی نبودن زمان برای آموزش ماموران پلیس هشدار می دهد. به گفته مسوولین اتحادیه ادارات پلیس برای آشنایی کادر خود با قوانین جدید و همچنین آموزش نحوه تشخیص رانندگان متخلف به زمان بیشتر نیازمند هستند.

ناتالی رایت سخنگوی دبیر اتحادیه گفت که تا ماه می 2018، تنها 733 مامور پلیس دوره آموزشی را طی کردند. رایت احتمال آموزش 2 هزار مامور پلیس تا قبل از 17 اکتبر 2018 را اندک دانست.

دوره آموزشی International Drug Evaluation and Classification Program که طی آن نحوه تشخیص علائم و نشانه های مصرف ماری جوانا از جمله حالت چشم ها، تعادل، تکلم و غیره آموزش داده می شود، اولین بار در سال های 1970 در لس آنجلس ارائه شد. ماموران پلیس کانادا مجبورند این دوره را در آمریکا طی کنند. با توجه به در اولویت قرار داشتن ماموران پلیس آمریکا، مدت انتظار برای پلیس کانادا طولانی است.

افزایش ده هزار دلاری قیمت کاندو به دلیل تعرفه گمرکی بر فولاد و آلومینیوم
تورنتو- بسیاری از خانواده های کانادایی با خرید کاندو، برای اولین بار صاحبخانه می شوند. با توجه به افزایش بی رویه قیمت مسکن دیتچد و تاون هاوس، کاندو مقرون به صرفه ترین گزینه محسوب می شود. اما تعرفه گمرکی تعیین شده بر روی فولاد، آلومینیوم و الوار از سوی دولت آمریکا و مقابله به مثل کانادا، می تواند بخش ساخت و ساز کانادا را با مشکل روبرو کرده و سبب افزایش 10 هزار دلاری قیمت کاندومینیوم بشود.

از مارچ سال جاری به این سو و اعلام تعرفه گمرکی، بهای فولاد ساخت آمریکا 40 درصد و بهای آلومینیوم 15 درصد افزایش یافته است. سال گوتیری، کارشناس ارشد اقتصادی بانک مونترال می گوید: اگر قیمت فولاد ساخت آمریکا افزایش پیدا کند، قیمت جهانی آن افزایش خواهد یافت.

کانادا از واردکنندگان عمده rebar، میلگردی که در مقاوم سازی بتن مورد استفاده قرار می گیرد، می باشد. rebar نیز مشمول 25 درصد تعرفه گمرکی است. مسلما سازندگان کاندو در بازارهای تورنتو و ونکوور بخش اعظم هزینه مضاعف را به خریداران منتقل خواهند کرد. افزایش بهای فولاد در انتاریو می تواند به افزایش 10 هزار تا 12 هزار دلاری قیمت یک کاندومینیوم منجر شود.

شرکت اتوبوس رانی Greyhound فقط در انتاریو و کبک کار می کند!
تورنتو- شرکت اتوبوس رانی Greyhound که مقر آن در آمریکا می باشد، از اکتبر سال جاری خدمات رسانی در آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا را متوقف کرده و فعالیت خود در بریتیش کلمبیا را به یک مسیر محدود می کند.

مسوولین Greyhound Canada ضمن ابراز تاسف بابت اتخاذ این تصمیم تاکید کرد که ادامه فعالیت در مناطق دورافتاده کانادا، بخصوص در غرب کشور از نظر اقتصادی توجیه پذیر نیست. متاسفانه با توقف سرویس های شرکت، 415 نفر شغل خود را از دست داده و حدود 2 میلیون مسافر با مشکل روبرو خواهند شد.

مسوولین شرکت کاهش 41 درصدی تعداد مسافران از سال 2010 به این سو، پرداخت یارانه های دولتی به شرکت های اتوبوس رانی داخلی و همچنین آغاز پروازهای داخلی ارزان را در تصمیم گیری خود موثر دانستند. مدیر شرکت تاکید کرد که طی چند سال گذشته بارها نگرانی خود را با مقامات دولت های استانی و فدرال در میان گذشته است.

تلاش برای نجات کهنسال ترین و زیباترین درخت تورنتو از قطع شدن!
تورنتو- اعضای کمیته Government Management Committee تورنتو به شهرداری توصیه کرده که با خرید زمین خانه شماره 76 Coral Gable Dr. واقع در نورت یورک، از قطع شدن درخت زیبایی که بر آن سایه افکنده است جلوگیری کند.

کارشناسان معتقدند که سن این درخت به قبل از سال 1867 و تشکیل شدن کنفدراسیون کانادا، بر می گردد.

شهرداری در تصمیم قبلی خود در مورد این ملک، با پرداخت نیمی از بهای زمین موافقت کرده و تامین 50 درصد باقی مانده را به افراد خیر خصوصی واگذار کرد.

این درخت کهنسال از سال 2015 و هنگامی که صاحبان ملک ادعا کردند درخت غول پیکر به خانه آنها خسارت وارد می کند، خبرساز شد.

صاحب ملک تا به این لحظه قیمت درخواستی قطعی را اعلام نکرده است. به همین دلیل جمع آوری اعانه از افراد خیر برای تامین بخشی از پول مورد نیاز برای خرید امکان پذیر نیست.

به گفته کارکنان شهرداری، مذاکرات با صاحب ملک ادامه دارد. درخت مورد اشاره علیرغم کهنسال بودن در وضعیت عالی قرار دارد.

تیم هورتونز؛ منوی کودکان و تحویل خانگی سفارش در سه شهر کانادا
ونکوور- ساکنان شهرهای ونکوور، ادمونتون و اتاوا می توانند قهوه و غذای سفارشی شان از Tim Hortons را در خانه تحویل بگیرند. تحویل خانگی به صورت آزمایشی در 148 شعبه واقع در این سه شهر ارائه می شود.

تحویل خانگی یکی از تغییراتی است که تیم هورتونز برای جلب نظر مشتریان و در واقع اصلاح وجهه خدشه دار شده اش در نظر گرفته است. از سپتامبر سال جاری، منوی مخصوص کودکان و loyalty program نیز ارائه خواهند شد. البته هنوز جزئیات منوی کودکان فاش نشده است.

شرکت امیدوار است که بتواند تحویل خانگی را به شهرهای دیگر گسترش بدهد.

هشدار در مورد آلوده بودن آب دریاچه انتاریو برای شنا
تورنتو- مسوولین Lake Ontario Waterkeeperدر مورد خطر شنا در دریاچه تورنتو به ساکنان هشدار دادند.

به گفته گبی پارنت دالینر از سازمان مربوطه، تنها آب 5 درصد از مناطق ساحلی تورنتو به صورت روزانه تست می شوند. با این حساب، آب 95 درصد از سواحل تورنتو به آلاینده های مختلف از جمله فاضلاب، مواد سمی، باکتری های خطرناک و ویروس آلوده می باشند.

عوارض شنا در آب های آلوده شامل ابتلا به ناراحتی های روده، اسهال و استفراغ، ظاهر شدن بثورات پوستی، عفونت و همچنین ابتلا به ویروس خطرناک edema virus می باشد.

تشخیص سریع تر سرطان دهانه رحم با تست اچ پی وی به جای پاپ اسمیر
تورنتو- در بسیاری از استان های کانادا به زنان توصیه می شود که هر سه سال یک بار با مراجعه به پزشک خانواده، آزمایش پاپ اسمیر را برای غربالگری سرطان دهانه رحم یا cervical cancer انجام بدهند. اما بر اساس گزارش علمی که اخیرا در نشریه انجمن پزشکی آمریکا یا Journal of American Medical Association منتشر شده، زنان آزمایش اشتباه را انجام داده و بایستی به جای پاپ اسمیر، تست HPV (ویروس پاپیلوم انسانی) را بدهند. HPV ویروسی است که بیشتر از همه در زمان آمیزش جنسی و از طریق تماس مستقیم بین پوست افراد انتقال می یابد.

به گفته دکتر جینا اوگیلوی، از پژوهشگران پروژه و استاد دانشکده پزشکی بریتیش کلمبیا آزمایشاتی که بر روی 19 هزار زن در بریتیش کلمبیا انجام شد، نشان داد که با تست HPV، ضایعات بالقوه سرطانی زودتر و سریع تر از پاپ اسمیر تشخیص داده می شوند. تشخیص به موقع بسیار مهم است، زیرا می تواند از ابتلا به سرطان دهانه رحم پیشگیری کند و یا با شروع مراحل درمان از گسترش سرطان به سایر قسمت های بدن جلوگیری نماید.

حدود 99.7 درصد از سرطان های دهانه رحم از عفونت HPV ناشی می شود.

دکتر جوآن مورفی، مسوول Ontario Cervical Screening Programld نیز معتقد است که شواهد و مدارک علمی، موثرتر بودن تست HPV در مقایسه با روش های دیگر و همچنین دقیق تر بودن نتیجه آزمایش را ثابت می کند.

کارشناسان Cancer Care Canada، انجام تست HPV را به عنوان گام نخست توصیه می کنند. اما در حال حاضر این تست در هیچ کدام از استان های کانادا انجام نمی شود. این در حالیست که برخی از کشورهای جهان این تست را در دسترس زنان قرار داده اند. برای مثال استرالیا از دسامبر 2017 این آزمایش را انجام می دهد. ایرلند نیز در حال تدوین برنامه ملی برای غربالگری سرطان دهانه رحم با تست HPV است.

پزشکان در عین حال تاکید می کنند که در صورت مثبت بودن نتیجه تست HPV، انجام پاپ اسمیر در مرحله بعد ضروری است. اما در صورت منفی بودن جواب آزمایش، تا 5 سال نیازی به تکرار آزمایش وجود نخواهد داشت.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز