دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی | دلار نقدی ۱۱۵۵۰ تومان شد

Submitted on Mon, 12/03/2018 - 18:23

دلار آزاد زیر قیمت دلار دولتی | دلار نقدی ۱۱۵۵۰ تومان شد
پس از حضور رئیس‌کل بانک مرکزی در بازار ارز، قیمت‌ها در این بخش نزولی شد به طوری که دلار نقدی در بازار آزاد تهران زیر قیمت دلار تزریقی از سوی صرافی‌های دولتی فروخته شد.

دلار

به گزارش تسنیم، پس از انتشار خبر حضور همتی رئیس کل بانک مرکزی در بازار ارز و گفت‌وگو با صرافی‌ها، تابلوی صرافی‌ها که ابتدا همرنگ تابلوی صرافی‌های دولتی شده بود، شاهد ریزش قیمت‌هاست.

دلار نقدی صبح دوشنبه دوازدهم آذر ماه در بازار آزاد از دلار تزریقی از سوی صرافی‌های دولتی پیشی گرفته و به ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان هم رسیده بود اما بعد از حضور همتی در خیابان فردوسی، قیمت دلار نقدی ریزشی شد.

دلار نقدی در تهران ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان از سوی صراف‌ها اعلام شده است آن‌هم در حالی که دلار تزریقی از سوی بازارساز ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت خورده است.

احتمال ریزش بیشتر قیمت‌ها وجود دارد.

افت قیمت سکه و ارز | دلار ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان شد
دوشنبه دوازدهم آذر ماه در بازار تهران قیمت سکه طرح جدید ۸۰ هزار تومان و دلار با ۲۰۰ تومان کاهش، ۱۱۶۰۰ تومان معامله شد.


ارز

به گزارش فارس، در معاملات دوشنبه دوازدهم آذر ماه بازار تهران بهای سکه و ارز با افت قیمت روبرو شد.

بهای سکه طرح جدید ۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۰ هزار تومان، سکه گرمی ۱۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۱۶۰ تومان کاهش داشته است.

در بازار ارز، دلار با ۲۰۰ تومان کاهش قیمت ۱۱۶۰۰ تومان، یورو با افت ۳۵۰ تومانی ۱۳۱۵۰ تومان و درهم با نزول ۴۰ تومانی ۳۱۸۰ تومان به فروش رسید.

قیمت اونس طلا در بازار جهانی طلا با ۷ دلار و ۱۷ سنت افزایش ۱۲۲۹ دلار و ۴۱ سنت درج شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: بزودی در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده‌ای نزدیک حتما در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.


خانزادی

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ حسین خانزادی در جمع دانشجویان دانشگاه دافوس ارتش اظهارداشت: در تعامل با جامعه بین الملل و به منظور تامین امنیت برای کشتی‌های تجاری تا کنون ۵۸ ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کرده‌ایم.

وی با بیان موثر بودن اعزام ناوگروه های ایران افزود: تاکنون ناوگروه ها تقدیر نامه های بسیاری در زمینه مبارزه با دزدان دریایی دریافت کرده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: از ۱۰ سال گذشته همکاران من به صورت شبانه روزی در دریاها مستقر هستند و امنیت شناورها را تامین می کنند.

دریادار خانزادی با بیان اینکه حضور در آبهای آزاد به معنی بیشتر کردن عمق استراتژیک است، گفت: به برکت انقلاب، زیر فشار تحریم ها، با تکیه بر ظرفیت نیروهای انسانی از نیروی دریایی آب های سبز به نیروی دریایی آب های عمیق تبدیل شده ایم.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

وی با اشاره به تبلیغات گسترده علیه جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: دشمنان ما در طول تاریخ اجازه نداده اند که دیپلماسی دفاعی در منطقه رشد پیدا کند اما قطعا در آینده ای نزدیک دیپلماسی دفاعی برای ایران قدرت و منزلت به ارمغان خواهد آورد.

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به جایگاه این نیرو در گسترش دیپلماسی دفاعی گفت: حضور مقتدرانه در دریا، نمایش پرچم توسط ناوگروه ها و بازدید ها از بنادر کشورهای مختلف نمایشی از سطح قدرت دفاعی است.

دریادار خانزادی با تاکید بر اینکه در جایی که نیاز باشد توانایی بازدارندگی خود را از طریق دیپلماسی دفاعی نشان می دهیم، اظهارداشت: غربی ها برای به انزوا کشاندن ایران به دنبال محدود کردن دیپلماسی دفاعی ایران هستند.

وی یادآور شد: در سال های گذشته بازدیدهای ۲ جانبه ای را از بنادر کشورهای فعال دریایی منطقه داشته و همکاری های فنی، آموزشی و عملیاتی را گسترش داده ایم.

فرمانده نداجا اعلام کرد: به منظور گسترش همکاری های نظامی اردیبهشت و خرداد سال آینده نخستین رزمایش بزرگ امداد و نجات و مقابله با دزدان دریایی را با محوریت ایران در اقیانوس هند برگزار خواهیم کرد.

دریادار خانزادی به برگزاری اجلاس نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به عنوان بزرگترین اجلاس نظامی ایران اشاره کرد و گفت: زمانی که چنین همایش بزرگی برگزار می شود همه با هم هماهنگ می شوند که نباید به چه کسی چراغ سبز نشان دهند.

وی به حضور ناوگروه های جمهوری اسلامی ایران در ۲ گذرگاه مهم دریای مدیترانه اشاره کرد و گفت: در آینده ای نزدیک حتما وارد اقیانوس اطلس می شویم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش دریای خزر را دریای صلح و دوستی دانست و عنوان کرد: در دریای خزر برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما اکنون حضور معناداری در خزر داریم و سفرهای ۲ جانبه ای با کشورهای حاشیه ای این دریاچه انجام می شود.

دریادار خانزادی با بیان اینکه موقعیت ایران برای دشمنان ما اهمیت ویژه ای دارد، گفت: اگر یک دیپلماسی فعال در زمینه های مختلف داشته باشیم می توانیم یخ تحریم ها را با استفاده از دیپلماسی دفاعی آب کنیم.

وی دریا را فرصتی برای پیشرفت و ایجاد توسعه پایدار دانست، افزود: قدرت و توان دریایی جمهوری اسلامی ایران باید در شان و هم تراز تاریخ این کشور باشد.

فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه تجهیزات دریایی پیشرفته ترین ها تجهیزات هستند، گفت: برای حضور در دریا نیاز به یک عقبه بزرگ دانشی، زیر ساختی و صنعتی است از این رو حضور در دریا یک قدرت محسوب می شود.

دریادار خانزادی به ظرفیت سواحل مکران اشاره کرد و گفت: سواحل اقیانوسی مکران ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه نمونه دریایی را دارند. اتصال به محور شمال به جنوب زمینه را برای صادرات کشورهایی متقاضی استفاده از این کریدور در مکران فراهم می کند.

وی نیروی دریایی را نیرویی نظامی، سیاسی، علمی و بین المللی خطاب کرد و اعلام کرد: از نهادهای بین المللی کشور از جمله سازمان بنادر خواسته ایم که در سمینارهای بین المللی حتما یک افسر نیروی دریایی حضور پیدا کند.

در نشست روسای دانشگاه‌ها مطرح شد:
سهم ایران از چرخش مالی آموزش عالی در دنیا صفر است
رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: چرخش مالی آموزش عالی در دنیا رقم بالایی است و سهم ما از این مسئله صفر است، امیدواریم سیاست‌گذاران کلان کشور تصمیم درستی را در این برهه زمانی اتخاذ کنند تا آموزش عالی را پیش ببریم.


علي خاكي صديق

به گزارش فارس، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در نشست خبری روسای دانشگاه‌های سطح یک گفت: اگر به ۵ سال قبل بازگردیم و ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها را با آن زمان مقایسه کنیم، می‌بینیم که اتفاقات بزرگی رخ داده است، اما مشکلی که داریم در بودجه است؛ اگر بودجه نباشد زحمات تعطیل می‌شود و خسران زیادی به همراه دارد؛ چراکه ما قول‌هایی به طرف خارجی دادیم و اگر نتوانیم تعهدات‌مان را انجام دهیم، آسیب می‌بینیم. بنابراین امیدواریم مابه‌التفاوت ارز برای ما لحاظ شود تا بتوانیم برنامه‌ها را ادامه دهیم.

وی افزود: اگر گزارشی در مجموع بگیریم، می‌بینیم با توجه به شرایط فرهنگی و اقتصادی، دانشگاه‌ها از هزینه بخش‌های دیگر کم می‌کنند تا به هزینه برنامه‌های بین‌المللی برسند ولی این وضعیت قابل ادامه دادن نیست.

خاکی صدیق گفت: اگر بودجه دانشگاه‌ها تأمین شود در درازمدت به منبع عظیمی برای کشور تبدیل می‌شود؛ یعنی یک سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد که در آینده به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در دنیا یکی از پرسودترین تجارت‌ها آموزش عالی است، تصریح کرد: چرخش مالی آموزش عالی در دنیا رقم بالایی است و سهم ما از این مسئله صفر است، امیدواریم سیاست‌گذاران کلان کشور تصمیم درستی را در این برهه زمانی اتخاذ کنند تا آموزش عالی را پیش ببریم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در رابطه با استیضاح وزیر علوم، اظهار داشت: ما در آموزش عالی بیشتر از هر چیزی به آرامش و ثبات نیاز داریم، اینکه هر چند وقت یک بار راس سیستم را با تزلزل مواجه کنیم، مشکل‌ساز است.

وی افزود: تیم وزارت علوم تلاش خود را می‌کند و ریشه بسیاری از مشکلاتی که به عنوان دلیل استیضاح وزیر مطرح شده در خارج از وزارتخانه است که امیدواریم اجازه بدهند مدت دو سال و نیم باقیمانده وزارت علوم در این دوره با ثبات مدیریتی همراه باشد.

آزار و اذیت دانش‌آموزان در یکی از مدارس ابتدایی اصفهان | متهم تجاوز به دانش‌آموزان دستگیر شد
خبری مبنی بر تجاوز به تعدادی دانش آموز در مدرسه‌ای در ناحیه 4 آموزش و پرورش شهر اصفهان در شبکه‌های مجازی منتشر و با واکنش آموزش و پرورش همراه شد.

دادگاه

ایسنا نوشت: علیرضا مهدی مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این خبر اعلام کرد: به محض این‌که اداره کل آموزش و پرورش از این موضوع مطلع شد اداره کل و ناحیه مربوطه بررسی‌های خود را بر روی موضوع آغاز کردند.

وی افزود: در حال حاضر تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و برخی از والدین دانش‌آموزان ادعایی مبنی بر تجاوز دارند و پرونده این موضوع سریع تشکیل شده و به مراجع قضایی ارسال شده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: فرد مورد اتهام دستگیر شده است، او یکی از اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه بوده است.

مهدی تاکید کرد: منتظر نظر نهایی پزشکی قانونی هستیم، آموزش و پرورش ناحیه چهار نیز از این فرد به دلیل از بین بردن شأن آموزش و پرورش شکایت کرده است.

هم‌چنین یکی از اولیا دانش آموز به خبرنگار ایسنا گفت: مگر این مدرسه دوربین نداشته که چنین اتفاقی رخ داده است، کودکان با ترس و لرز به این مدرسه وارد می‌شوند و از سرویس بهداشتی ترس دارند.

وی افزود: کودکان ما از ترس نمی‌توانند صحبت کنند، گفته می شود روی دست یکی از کودکان با چاقو ردی گذاشته‌اند تا فرزندان نتوانند صحبت کنند.

یکی دیگر از این اولیا ادامه داد: این مدرسه 400 دانش آموز دارد و باید از همه اولیا پرسیده شود، با اطمینان فرزند خود را به این مدرسه سپرده‌ایم.

او گفت: تعدادی از اولیا ظاهرا دارای برگه پزشکی قانونی بوده‌اند. گفته می‌شود که دوربین مدرسه نیز دستکاری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان نیز به ایرنا گفت: موضوع اتفاق افتاده در یکی از مدارس پسرانه اصفهان در حد کودک آزاری است و تجاوز به اثبات نرسیده است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز