دفاع ترودو از نژادپرست خواندن معترض زن

Submitted on س., 08/28/2018 - 19:59

دفاع ترودو از نژادپرست خواندن معترض زن
اتاوا- جاستین ترودو با ذکر اینکه نفرت پراکنی و تفرقه اندازی، کانادا را در مسیر خطرناکی قرار می دهد، بر تعهد خود در مبارزه با افرادی که از شیوه های افراطی برای ابراز عقایدشان استفاده می کنند، تاکید کرد. ترودو در پاسخ به سوالی در مورد نحوه برخوردش با یکی از زنان حاضر در گردهمایی کبک این اظهارات را بیان کرد.

در جریان سخنرانی ترودو در جنوب شرق مونترال، زنی از میان جمعیت سخنان ترودو را قطع کرد و با صدای بلند پرسید دولت فدرال کی قصد دارد هزینه ای که کبک بابت هجوم پناهجویان غیرقانونی متحمل شده را جبران کند؟

دولت کبک از اتاوا خواسته است که هزینه ارائه خدمات اجتماعی به این پناهجویان را تقبل کند. این هزینه ها تا به این لحظه به 146 میلیون دلار بالغ می شود.

جاستین ترودو به جای پاسخگویی به سوال این زن او را به عدم تحمل متهم کرد و گفت که عقاید نژادپرستانه او در کانادا جایی ندارد.

به دنبال برخورد ترودو با زن معترض، اندرو شیر، رهبر حزب محافظه کار کانادا مدعی شد که ترودو از حربه حملات شخصی برای ساکت کردن انتقادات از دولت استفاده می کند. شیر گفت: این استراتژی حساب شده لیبرال ها برای اجتناب از پاسخگویی است. ترودو به جای دشمن جلوه دادن منتقدان، بایستی مشکل را حل کند.

خانم لیزا مک لئود، وزیر مهاجرت انتاریو نیز با انتقاد از ترودو گفت: این نخست وزیر است که با نژادپرست خواندن کانادایی هایی که سیاست های مهاجرتی دولت را زیر سوال می برند، تفرقه ایجاد می کند.

تاجر ساکن هلیفکس به نقض تحریم اقتصادی سوریه متهم شد
هلیفکس- یک تاجر ساکن هلیفکس به نام نادر محمد کلائی 53 ساله به اتهام نقض تحریم های بین المللی بر علیه سوریه، محاکمه می شود. کلائی شهروند سوری است که اقامت دائم کانادا را در اختیار دارد و در هلیفکس زندگی می کند. او رابطه نزدیکی با بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) و اطرافیان اش دارد.

نامبرده بر اساس قانون Special Economic Measures Act متهم به نقض تحریم های بین المللی شده است، زیرا سعی کرد در 27 نوامبر 2013 مبلغ 15 میلیون پوند سوریه (معادل 140 هزار دلار) به شرکت Syrialink پرداخت کند.

در پایان تحقیقات دو ساله، نامبرده با اتهام رسمی روبرو شد. آژانس خدمات مرزی کانادا همچنین در مورد اتهام فرار مالیاتی کلائی و عدم اظهار صدها هزار دلار درآمد، تحقیق می کند.

کلائی، همسر، 6 فرزند و مادر زن اش در هلیفکس زندگی می کنند. او مدیر یک شرکت مشاوره ای به نام Telefocus Consultants Inc. می باشد که در زمینه مخابرات و ارتباطات فعال است.

دولت کانادا در واکنش به اعمال خشونت رژیم سوریه بر علیه اتباع خود، از سال 2011 به این سو تحریم هایی را بر علیه سوریه و برخی مقامات ارشد دولت و بیزنس های سوری وضع کرده است. این تحریم ها با هدف منزوی کردن رژیم سوریه و محدود کردن سرمایه گذاری در این کشور تعیین شده اند. حداکثر مجازات نقض تحریم های بین المللی، 5 سال زندان می باشد.

طاهره رحمان، اولین مجری محجبه تلویزیون آمریکا
آمریکا- طاهره رحمان 27 ساله می دانست که راه دشواری را باید برای تبدیل شدن به اولین مجری تلویزیونی محجبه آمریکا طی کند.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه Loyola در شیکاگو، استادان و همکارانش از وی پرسیدند آیا مایل نیست حجاب از سر بردارد؟ پاسخ او همیشه یک قاطع بود. رئیس اش به او گفت که به تصمیم اش احترام می گذارد، اما باید خود را برای واکنش منفی و شنیدن جواب رد آماده کند.

در حقیقت دختر مهاجران هندی و پاکستانی، با واکنش منفی و جواب رد روبرو شد و درخواست های او برای حضور در اتاق خبر نادیده گرفته شد. به همین دلیل مجبور شد مسیر شغلی اش را تغییر بدهد و به جای وارد شدن مستقیم به حرفه خبرنگاری، از طریق به اصطلاح درب پشتی وارد تلویزیون بشود. او در نهایت در پست تهیه کننده درWHBF-TV، یک ایستگاه تلویزیونی وابسته به CBS، مشغول کار شد. اما واضح بود که او به این شغل قانع نیست و می خواهد مقابل دوربین بنشیند. اما این بار نیز درخواست های او با پاسخ منفی روبرو شد. در آن زمان، مادرش دردانه بود که به یاری طاهره شتافت و اجازه نداد که از دنبال کردن هدف ناامید بشود. او دخترش را تشویق کرد تا برای نیل به هدف، بیشتر از قبل تلاش کند. طاهره می گوید: برای روسایم ایمیل فرستادم. خواستم به من بگویند که برای واجد شرایط بودن چه باید بکنم. به کار و تلاش ادامه دادم و الحمدالله موفق شدم.

طاهره اولین بار 8 فوریه سال جاری مقابل دوربین قرار گرفت و تاریخ ساز شد.

منبع
iranjavan
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز