دستگیری یکی از اعضای باند بزرگ جنایی و کلاهبرداری تلفنی جامائیکایی در کانادا و آمریکا

Submitted on چ., 10/31/2018 - 21:15

دستگیری یکی از اعضای باند بزرگ جنایی و کلاهبرداری تلفنی جامائیکایی در کانادا و آمریکا
Lavrick Willocks به جرم کلاهبرداری تلفنی بازداشت و به 6 سال حبس محکوم شد. به دستور دادگاه او باید 1.5 میلیون دلار آمریکا، پولی که از مردم به شیوه ی کلاهبرداری گرفته است را به آن ها بازگرداند.

شیوه ی کلاهبرداری Willocks به این صورت بود که با افراد مسن آمریکایی و کانادایی تماس حاصل میکرد و میگفت که در لاتاری برنده شده اند و باید مبلغی برای آن پرداخت کنند. Willocks از اعضای یکی از شرکتهای جنایی و کلاهبرداری جامائیکائی بوده که کلاه افراد زیادی را در آمریکا و همچنین کانادا برمیداشتند.

به گفته یكی از خبرگزاری های محلی جامائیکا، در ابتدا Willocks به 40 سال زندان محکوم شده، اما چندی بعد دادستان ها به دلیل همکاری او با مقامات با اعمال مجازات کمتری موافقت كردند.

Jessica Gunson، مدیر اجرایی در مرکز مبارزه با کلاهبرداری در کانادا در North Bay، انتاریو، می گوید، هر روز داستان های این چنینی را می شنود. وی افزود که کلاهبرداران اغلب افراد سالخورده را هدف قرار می دهند و همچنین ممکن است کلاهبرداران به قربانیان هشدار دهند که اگر به دیگران در مورد برنده شدنشان چیزی بگویند، شانسشان را از دست خواهند داد. او همچنین بیان کرد شانس قربانیانی که پول خود را پس بگیرند، "کم" است.

سیرز (Sears)، شرکتی که آمریکا را دگرگون کرد، در مقابل آمازون اعلام ورشکستگی می‌کند
شرکت سیرز (Sears) که روزگاری صنعت خرده فروشی را زیر و رو کرد، حالا به نقل از سی‌ان‌ان بیزنس اعلام ورشکستگی کرده است. علت ورشکستگی این شرکت؟ عدم توانایی رقابت با آمازون!

چه باور کنید و چه نکنید، روزگاری شرکت سیرز (Sears) صنعت خرده فروشی آمریکا را زیر و رو کرد.

به نقل از سی‌ان‌ان بیزنس (CNN Business) سیرز (Sears)، شرکتی که عادت خرید و زندگی مردم را متحول کرد، در ورطه ورشکستگی افتاد. شرکت ۱۳۲ ساله‌ی سیرز (Sears) برای سالها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کرد و در بدهی‌هایش غرق شده بود. آخرین مبلغ بدهی سیرز مبلغ ناچیز ۱۳۴ میلیون دلار بود که روز دوشنبه اعلام کرد توانایی پرداخت آن را ندارد.

هولدینگ سیرز، شرکت مادر سیزر و کی‌مارت (Kmart)، یکی از ده‌ها خرده فروش بزرگی است که در حوزه فعالیت آمازون اعلام ورشکستگی می‌کند (AMZN).

اعلام ورشکستگی سیرز در دادگاه فدرال نیویورک امروز (تاریخ دوشنبه ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸) ثبت شد. این شرکت بیانیه‌ای منتشر کرده مبنی بر اینکه قصد دارد در صنعت بماند. به همین منظور فروشگاه‌های سودده سیرز به همراه وبسایت سیرز و کی‌مارت به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد. آن گونه که گفته شده شرکت سیرز می‌خواهد ۷۰۰ فروشگاه خود را فعال نگه داشته و ۶۸٫۰۰۰ کارمند استخدام نماید. این ارقام از تعداد ۱،۰۰۰ فروشگاه و ۸۹٫۰۰۰ کارمند در ماه فوریه امسال کمتر خواهد بود.

شرکت سیرز همچنین به دنبال یک خریدار عمده است که بتواند اکثر فروشگاه‌های باقی مانده را بفروشد و بنابراین شرکت سیرز (Sears) تا پایان سال نزدیک به ۱۴۲ فروشگاهش را خواهد فروخت. این تعداد علاوه بر تعداد ۴۹ فروشگاهی است که اکنون تعطیل هستند. سیرز برای راه‌اندازی فروشگاه‌های جدید در مدت پروسه ورشکستگی برنامه‌ای ندارد.

مدیر عامل و بزرگترین سهامدار سیرز، ادی لامپرت (Eddie Lampert)، عنوان مدیر ارشد را از دست داد. اکنون شرکت توسط سه تن از مدیران اجرایی بالا رتبه آن اداره می‌شود. برای سالها لامپرت مدعی بود که این شرکت در مسیر پیشرفت است و به زودی دوره‌ی بدهی‌های سیرز به پایان خواهد رسید.

لامپرت در بیانیه‌ی روز دوشنبه اعلام کرد: “در عین حال که پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، برنامه ما هنوز برای کسب نتایج مطلوب‌تر ادامه دارد.” طی کردن پروسه ورشکستگی باعث می‌شود که سیرز از پس دیون و هزینه‌های خود برآمده و “به یک خرده فروشی سودده و رقابتی تبدیل شود.”

علیرغم اینکه اغلب خرده فروشان با اعلام ورشکستگی تلاش می‌کنند که در صنعت بمانند، معمولا بیشتر در این وضعیت اسفبار فرو می‌روند. در سالهای اخیر شرکت هایی مثل Toys R Us، RadioShack و Sports Authority پس از اعلام ورشکستگی به وادی نابودی افتادند.

سیرز باید بتواند در تعطیلات پیش رو بهتر از سال گذشته فروش داشته باشد. این در حالیست که علیرغم فروش بالای سایر خرده فروشی ها سیرز و کی‌مارت اعلام کردند که فروش آنها کم شده است.

مشکلات سیرز به دهه‌ها قبل برمی‌گردد

سیرز محبوبیت خود را با ظهور خرده فروشی ها آنلاین و آفلاینی چون والمارت و هوم دیپو (The Home Depot) بر سر قیمت و راحتی خرید از دست داد.

اما در اصل سیرز عامل اصلی تحمیل شدن اغلب مشکلات به این شرکت است. مدیریت این شرکت با تعطیل کردن فروشگاه‌ها و کاهش هزینه سعی در رقابت داشت. همچنین پول زیادی صرف بازاریابی کرد و نتوانست با بازارهای نوظهور و مدرنیزه امروز خود را سازگار کند. به عبارت دیگر فروشگاه های سیرز و کی‌مارت بی‌حاصل و کهنه بودند.

در عین حال که میزان فروش کاهش می‌یافت، میلیون‌ها دلار ضرر روی هم انباشته می‌شد. مادامی‌که دیون افزایش می‌یافت، منابع وجه نقد شرکت کم می‌شد. سیرز بسیاری از دارایی‌های ارزشمند خود را برای افزایش وجه نقد شرکت فروخت. مطابق با اطلاعات ثبت شده در بیانیه ورشکستگی، سیرز هر ماه ۱۲۵٫۰۰۰ دلار از دست می‌داد.

برندی که یک ملت را تغییر داد

شرکت سیرز (Sears) روزگاری بزرگترین خرده فروشی و بزرگترین کارآفرین در زمینه اشتغال‌زایی بود. این عنوان در روزهای واپسین این شرکت از آن والمارت و آمازون است.

این شرکت در سال ۱۸۸۶ تحت مدیریت آژانس ریچارد سیرز کار خود را با فروش ساعت مچی در مینیسوتای آمریکا شروع کرد. ریچارد سیرز یک سال بعد (۱۸۸۷) به شیکاگو رفت و ساعت سازی به نام آلوا روباک (Alvah Roebuck) را به عنوان همکار خود استخدام کرد. نخستین بروشور محصولات ساعت و جواهرات سیرز در سال ۱۸۹۶ چاپ شد.

بروشور محصولات سیرز به گونه‌ای بود که آمریکایی ها برای اولین بار شروع به خرید محصولات تولید انبوه کردند. این موضوع تغییر بزرگی در روش زندگی مردمانی بود که در زمین های کشاورزی کار و در شهرهای کوچک زندگی می‌کردند و اغلب وسایل مورد نیازشان از جمله لباس و مبلمان را خودشان می‌ساختند.

فروشگاه های سیرز به تغییر چهره آمریکا کمک کرد. این فروشگاه‌ها فروشندگان را از کنار خیابان‌های اصلی جمع کرد. همچنین مردم را به داخل پاساژها کشاند و عصر جدیدی را پس از جنگ جهانی دوم در آمریکا آغاز کرد. خیلی قبل‌تر از آنکه آمازون و خرید و فروش آنلاین باب شود، سیرز در تلاش برای تغییر عادات خرید مردم آمریکا بود. والمارت این شرکت را در زمینه قیمت‌گذاری و انتخاب مجموعه فروش شکست داد.

شرکت های سیرز و کی‌مارت در سال ۲۰۰۵ برای تشکیل هولدینگ سیرز در هم ادغام شدند. در آن زمان آنها در سراسر آمریکا ۳۵۰۰ فروشگاه داشتند، در حالیکه امروز این رقم کمتر از ۹۰۰ فروشگاه است. در ماه جولای سیرز آخرین فروشگاه خود را در شیکاگو تعطیل کرد. در ماه آگوست این شرکت لیست تعطیلی ۴۶ شعبه‌ی دیگر را صادر کرد. این شرکت در اوایل سال ۲۰۰۶ وقتی با کی‌مارت ادغام شد، ۳۱۷٫۰۰۰ کارمند داشت اما امروزه حدود ۸۹٫۰۰۰ کارمند دارد.

بالاخره دولت جزیره پرینس ادوارد هم تصمیم به افزایش حداقل دستمزد گرفت
بنابر اعلام دولت جزیره پرنس ادوارد با شروع ماه آوریل حداقل دستمزد با افزایشی 70 سنتی به 12.25 دلار خواهد رسید، که بنا به گفته مسئولین استان، بالاترین میزان در این منطقه خواهد بود. این در حالی است که آوریل گذشته این میزان با افزایشی 30 سنتی به 11.55 دلار رسیده بود.

به دلیل شکایات گروه های تجاری جزیره طی سالیان گذشته، مبنی بر اعلام دیر هنگام افزایش حداقل دستمزد، اعلامیه 2018 در نوامبر 2017 صورت گرفت که بنا به گفته فدراسیون کارآفرینی مستقل کانادا هضم آن را آسان تر ساخت.

Craig Walsh، نماینده اتحادیه کارگران، اظهار داشت که این افزایشات به نفع ساکنین و اقتصاد کلی جزیره می باشد. وی همچنین از تصمیم اتحادیه مبنی بر افزایش این میزان تا 15 دلار خبر داده و گفت چنانچه این روند ادامه یابد به زودی هر کارگر به ازای 40 ساعت کار در هفته، 1400 دلار دریافت خواهد کرد.

با وجود اینکه این افزایشات در نگاه اول مثبت و به نفع کارگران به نظر می رسد، اما در دراز مدت تاثیرات منفی در بر خواهد داشت، شامل محدود گشتن تعداد کارگران و ساعات کاری یا عدم جذب نیروهای جدید و افزایش مالیات.

لازم به ذکر است که طبق گزارش سازمان آمار کانادا بیش ترین میزان حداقل دستمزد متعلق به آتلانتیک کانادا بوده، و پس از آن آلبرتا، بریتیش کلمبیا و انتاریو بیشترین میزان را دارا می باشند. این در حالی است که کمترین میزان میانگین دستمزد در کشور متعلق به جزیره پرینس ادوارد می باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز